Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak by jste se zachovali vy?

Od: barysek odpovědí: 15 změna:
Ahoj je mi 23 let a dlouhou dobu přemýšlím zda se poradit nebo ne. Studuji a pracuju jak jen to jde a veškeré peníze jdou rodině protože co odešel otec tak se snažím vypomáhat matce. Ale jako každý v životě mam i já svuj sen . A rád bych se zeptal zda by ste na mém místě nadále pomáhali rodině nebo si splnili sny? nečekám od nikoho pomoc jen spíš radu jakby jste se zachovali. Čekám i mnoho negativních reakcí.

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Potřebuje matka Vaši pomoc? Je ta pomoc účelná, nebo vytváří matčinu závislost na Vašich příjmech? Je samozřejmě dobré redukovat pomoc na nezbytně nutnou, ale na druhou stranu matka si svoje sny (a nejen ty) odpírala po celou tu dobu, kdy Vás měla doma.

Nedokážu si to moc představit, jak vlastně pomáháte. Kam peníze jdou, na co? A jsou potřeba, tzn. matka je nedokáže vydělat? Jedna věc je zaplatit část nájmu, aby matka měla kde bydlet, jiná věc je přispívat na hovadinky, které nepotřebuje, a sám si odpírat nebo přispívat na matku, která třeba nechce pracovat. Jiná věc je přispět občas pár stovkami nebo mít na svých bedrech zodpovědnost za střechu nad hlavou a připojenou elektřinu. To nikdo neví. Ale univerzální zásada zní, že pomáhat se dá člověku, který toho nezneužije, v rámci možností se snaží pomoct si sám a ta pomoc nevytvoří závislost na pomáhajícím, ale naopak je přínosem pro toho, kdo ji přijímá.

hodnocení

1x

Chválím Vás, jste jistě hodný hoch, když zvládnete studium i zaměstnání a ještě pomáháte matce. Ale musíte myslet i na sebe. Pokud u mamky bydlíte, je dobře, že jí přispíváte /jíte tam, dále plyn, elektřina, voda.../, ale nedávala bych jí všechno. Jistě i ona vydělává a pokud máte nevýdělečné sourozence, měl by na ně otec platit. Dělá to?