Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výpověď ve zkušební době

Od: iwo* odpovědí: 2 změna:

Pracuji jako ostraha prodejny,mám smlouvu na dobu neurčitou se zkušební dobou tři měsíce.

Pracovní směny mám rozdělené až do konce měsíce prosince.10.12. mi volal oblastní manažer,že mám volno i když jsem mněl nastoupit do služby.Na moji otázku,proč mám zůstat doma mi odpověděl,že tam chce zacvičit nového zaměstnance a že mi na další den zavolá co dál.

Na další den mi zavolal a řekl,že tam necháva nového zaměstnance a že já mám výpověď.

Do dnešního dne jsem však žádnou písemnou výpověď neobdržel,ani nepodepisoval dle ´paragrafu 66 zákoníku práce.

Znamená to,že jsem i nadále jejich zaměstnanec a mám nárok na mzdu za neodpracované naplánované směny?

Vnímám to jako překážku v práci ze strany zaměstnavatele.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Ve zkušební době se nejedná o výpověď, ale o zrušení pracovního poměru. Zaměstnavatel i zaměstnanec mohou zrušit pracovní poměr ve zkušební době z jakéhokoliv důvodu nebo bez uvedení důvodu. Zákoník práce říká, že pro zrušení pracovního poměru ve zkušební době se vyžaduje písemná forma, jinak se k němu nepřihlíží. Pracovní poměr skončí dnem doručení zrušení, není-li v něm uveden den pozdější.

Takže pokud jste písemně od zaměstnavatele neobdržel zrušení pracovního poměru, jste nadále jeho zaměstnancem.

jenda2*

Z toho lyne, že by jste měl písemně na doručenku na tuto skutečnost upozornit a vypsat o které dny jste nezaviněně přišel. Aby se vám náhodou nestalo, že vás označí za absentéra, který nenastoupil do zaměstnání v daný den. Vše máte jen ústní formou a oni vám dluží za směny, které vám budou chybět do fondu pracovní doby.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.