Nejste přihlášen/a.
Potřeboval bych radu. Prodámvám zboží a cca 20% zboží má poškozený originální obal , výrobek je naprosto plnohodnotý ,nepoužitý.
Teď k otázce. Mám v obchodních podmínkách zaneseno , že zboží s poškozeným originálním obalem , poškozené či použité má záruku zkrácenou na 12 měsíců.
Ostatní nové zboží je standartní 24 měsíců.
Může to takto být , neboi s poškozeným obalem musí mít 24 měsíců. Toto zboží mám oproti jinému zlevněné o cca 30 - 50 %.
A ještě jedna otázka , mám zboží prezentovat jako nové s poškozeným orig. obalem ,nebo jako použitéí s poškozeným orig,obalem, přestože je nové. V našem státě nikdy ikdoneví , jaksou ty zákony smoleny, tak proto se ptám
Moc děkuji.
Poškozený je pouze obal, proto dáváte slevu,ale jinak je zboží nové, tak má být záruka 24měsíců. Záruka se přece vztahuje na zboží ne na obal.Je-li však u věci vyznačena lhůta k použití (např. v návodu nebo na obalu), končí záruka uplynutím této lhůty.Jestliže máte v obchodních podmínkách zanešeno, že nové zboží s poškozeným obalem krátíte na záruční dobu 12ti měsíců, omezujete nebo stanovujete tím nevýhodné podmínky pro zákazníka a dle nového občanského zákoníku s účinností od 1.1.2014, jsou neplatné.Trochu jiná je situace u prodeje poškozeného zboží, na které poskytujete z tohoto důvodu slevu. Zákazník musí být informován o konkrétním poškození u výrobku( uvede se i na fa nebo paragonu), pak na tuto vadu se záruka nevztahuje, ale pokud se jinak jedná o zboží nové a vada nebrání k používání výrobku má být opět záruka 24 měsíců. Jedině u použitého zboží lze zkrátit záruční dobu až na 12 měsíců.
Děkuji za rady.
Změnil jsem to tedy takto:
Záruční doba na zboží se sníženou hodnotou ( zboží s optickými vadami jako je poškrábání, odření apod. či nekompletnosti výrobku nebo příslušenství ) je 12 měsíců od data převzetí kupujícím.
Záruční doba na nové zboží a nové zboží s poškozeným originálním obalem je standardní 24 ( dvacet čtyři ) měsíců od data převzetí zboží kupujícím.
V případě zboží poškozeného se záruka nevztahuje na vadu výrobku , kvůli které je výrobek zlevněn.
Záruční doba konkrétního zboží bude vždy viditelně označena v detailu nabídky zboží.
Snad to takto může být:o)
Ještě u těch poškozených výrobků , výrobek můžu uvádět jako nový ovšem s poškozením a se zárukou 12 měsíců nebo musím uvédst výrobek jako použitý , ii kdyžje nový , kdyžchci takto krátit záruku. Nelzl jsem ono i ono , tak nevím.
Nový výrobek nemůžete prodávat jako použitý.
Podle mne byste měl i poškrábané zboží a zboží s optickými vadami poskytnout plnou záruku.
(Vadí mi krácení záruční doby za vady, které nemají vliv na funkčnost výrobku.)
Na optické vady,jako je poškrábání nebo odření, či chybějící příslušenství, se poskytuje sleva, jinak pokud je výrobek nový a nic mu nebrání používání, platí standartní záruka.Kvůli čemu byste záruční dobu krátil? Tím byste omezoval nebo stanovil nevýhodné podmínky pro zákazníka a vaše obchodní podmínky by tím pádem byly neplatné ! Musel byste uvádět,že je zboží použité a poskytovat pouze až 12ti měsíční záruku.
Dobře ,změním to tedy na záruku na všechno 24 měsíců bez ohledu na poškození či nekompletnost.
Ještě tedy jeden dotaz.
Na fakturu chci vždy napsat k tomu kterému zboží , co s ním třeba bylo , např. mlýnek Clastronic - nekompletní bez nože , nebo například naprasklý kryt výrobku , aby mi to potom zákazníci nereklamovali pro vady , kvůli kterým je zboží zlevněné. Ovšem nevím jak to ve faktuře formulovat ani jakby to mělo vypadat. Je někde nějaký vzor takové faktury s těmito dodatky , abych se podíval? Díky moc.
Na fa učinite poznámku : záruka se nevztahuje na a stručný popis vady
A napsat to přímo musíte ! Je to hlavně ve vašem zájmu
Dobrý den, chtěl bych položit dotaz... Měl jsem za to, že od 1.1.2015 se zákonem stanovená záruční doba 24 měsíců ruší a záleží čistě jen na prodejci jakou si stanoví - stejně tak jako je tomu i v jiných státech EU...
Díky za info
Ono je to trochu jinak,asi jste tomu špatně rozuměl. Záruční doba pro spotřebitele( tedy obyčejné lidi) - platí to, co je popsáno viz výše Jiná situace nastane pokud podnikatel nakupuje jako podnikatel tedy na IČO - přichází tím o ochranu,kterou zaručuje zákon spotřebitelům. To ale neznamená, že prodejce( taky podnikatel) vůbec neodpovídá za vady zboží.Zde právě neplatí klasická záruční doba 24měsíců, ale prodejce ze zákona odpovídá pouze za vady,které má věc v okamžiku převzetí a to i když se projeví později.Zákon ale nebrání tomu, aby si podnikatelé mezi sebou dohodli záruku za jakost zboží.Může to být jenom 6 měsíců i 1 rok.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.