Nejste přihlášen/a.
Zdravím, v létě bych rád vyjel na prázdninovou letní brigádu někam do zahraničí. Díky jazykovým schopnostem nejlépe asi do Německa, ovšem domluvím se bez větších problémů i anglicky a mám dobré základy španělštiny. Na internetu jsem našel nějaké agentury, které zprostředkovávají práci v zahraničí, ale bohužel se mi ani po několika týdnech žádná neozvala, takže důvěryhodnost u mě naprosto ztratily. Proto se ptám Vás, zda máte někdo nějaké zkušenosti buď s agenturou nebo třeba zda máte někdo nějaký tip, kde práci hledat, popř. tip na konkrétního zaměstnavatele nebo Vaše osobní zkušenosti. Jsem student VŠ, takže bych mohl využít i nějaké studentské programy. Předem děkuji za případné rady
Promiňte, ale u vysokoškoláka bych
očekávala určitý stupeň samostatnosti
i povědomí o pracovním trhu.
Zapomeňte na agentury – pokud by Vám některou nedoporučil někdo, komu můžete
důvěřovat, nemuselo by se Vám to vyplatit (nemíním jenom finanční stránku).
Projděte si nabídky úřadů práce a pracovních portálů zemí, v nichž byste chtěl pracovat. Kontaktujte přímé zaměstnavatele (neobracejte se na žádné zprostředkovatele). Řadu užitečných informací o životě a práci v evropských zemích najdete na portálu Eures. U většiny (neprošla jsem všechny) zemí najdete i odkazy na pracovní portály.
Dalším dobrým zdrojem informací ohledně života, bydlení, práce, kultury, ... v jednotlivých zemích najdete na webech českých krajanů v konkretních zemích (tyto weby bývají v češtině).
Umíte-li dobře německy, můžete vedle Německa a Rakouska práci hledat i v příhraničních oblastech Belgie, Dánska a v Lucembursku.
Pro začátek nabídka německého úřadu práce: jobboerse.arbeitsagentur./...
a web Čechů a Slováků v Německu: germany.cz/...
_______
[Podle zkušeností mých dcer, které si práci v zahraničí našly přímo, zaměstnavatelé radši jednají přímo se zaměstnanci než se zprotředkovatelskými agenturami.]