Co dělat pokud nám zamítnou reklamaci?

Od: Datum: 18.11.15 23:58 odpovědí: 4 změna: 19.11.15 08:54

Ahoj,zaplatili jsme si ubytování ve wellness hotelu,spíše penzionu na 2 dny (Praha,bylo to tam drahé,nic laciného).Při příjezdu jsme na recepci zaplatili předem na 2 dny-trvali na platbě předem (aniž jsme ještě viděli apartmá).Bylo to však tak otřesné,že jsme hned po 1.noci odjeli. Netopilo se,netěsnila okna,hrozný smrad ze záchoda,koupelna,že by se člověk štítil,pavučiny v koutech pokoje,vše staré a zašlé...Byli bychom odjeli už v noci,ale recepce byla v noci uzamčená..Na recepci jsme sdělili výhrady,odmítli nám vrátit předplacený neodbydlený zbytek peněz.Obrátili jsme se na provozovatele písemnou reklamací na kvalitu ubytování. Teoreticky,pokud provozovatel reklamaci zamítne,máme šanci se bránit jen soudně?Je možné ještě někde si stěžovat? Známá mi také poradila,že pokud se netopilo atd.,ať reklamuji i tu 1.noc. Je to tak? Nejsem náročná,ale tohle bylo fakt hrozné.Dík


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.11.15 00:28
avatar

Obraťte se na Sdružení obrany spotřebitele Mají svoji web.stránku.Určitě vám pomohou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.11.15 02:00
avatar

Podstatné je jak máte stav zdokumentovaný, obraťte se na ČOI.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.11.15 08:34

ČOI nic nezmůže - nemá to v pravomoci. Obraťte se na sdružení, jak říká první odpověď .

Kontakty jsou na jejich webu /sem se nesmí ppsá / nebo můžete napsat přímo na moji adresu jako vedoucímu jedné jejich pobočky jmakon@seznam.cz . Předesílám, že pokud nemáte věc zdokumentovanou,popř. svědky, nezmůžete bez soudu nic. Tenhle můj článek v regionálním tisku je myšlen na zájezd s cestovkou, ale základy tam jsou.

Reklamace dovolené

Pořadatel zájezdu nezajistil kvalitu mého pobytu na dovolené na úrovni,která byla sjednána ve smlouvě a zaplacena . Rozhodl jsem se proto podat reklamaci a žádat náhradu. Opravňuje mne k tomu ustanovení § 2540 NOZ, který stanoví : "Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady". Aby byla reklamace úspěšná, musím dodržet následující:

reklamaci musím podat do 1 měsíce od skončení zájezdu tam,kde jsem zájezd sjednal. To je zpravidla cestovní kancelář nebo zprostředkovatel. Je to z důvodu, že cestovní kancelář (zprostředkovatel) odpovídá za zájezd jako celek bez ohledu na to, kdo jednotlivé služby poskytuje

ve smyslu výše uvedené citace § 2540 má reklamace opodstatnění, pokud byla závada vytknuta ihned, bez zbytečného odkladu delegátovi příslušné CK přímo na místě a mám k tomu písemné potvrzení. V potvrzení,jak jsem uvedl minule, by mělo být výstižně uvedeno o jaké nedostatky se jedná, jaké opatření požadujete, časové údaje - den, hodina a jakou přiměřenou lhůtu jste dali zástupci CK k odstranění nedostatků.

k reklamaci je vhodné připojit kopie veškerých podkladů ke zjištěným nedostatkům

v reklamaci navrhnu výši požadované slevy podle frankfurtské tabulky slev /viz náš web SOS-A/

Na vyřízení reklamace má cestovka 30 dnů. Pokud reklamaci nevyřídí nebo o vyřízení nedá vědět, pak již nikdo nemůže zkoumat, zdali je reklamace oprávněná nebo ne a na slevu mám nárok. Ovšem ani nový občanský zákoník však přesně neříká, jakou konkrétní slevu za konkrétní nedostatek určitě dostanu a cestovky nerady platí. Pokud nejsem spokojen se způsobem vyřízení mé reklamace, mohu se domáhat svého nároku v rámci soudního řízení.

Nový občanský zákoník zavádí nový pojem "újma za narušení dovolené" § 2543 říká : pořadatel nahradí zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Je to tzv. " ztráta radosti z dovolené" a jde o nemajetkovou újmu. Není to tedy náhrada škody či o odpovědnost za vady zájezdu, jak uvádí výše citovaný § 2540.

Co může být takovou újmou. Sám občanský zákoník říká " byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen". Ale může to být i případ, kdy chci trávit dovolenou společně se svými přáteli na jednom místě a bez mé viny jsme nakonec ubytováni každý jinde. Změna hotelu ze strany cestovní kanceláře tak negativně ovlivnila celou moji dovolenou. Občanský zákoník ale neurčuje konkrétní případy takové újmy a nestanoví ani výši náhrady za ni. Opět tedy bude záležet až na soudu co jako takovou újmu uzná a jakou částka odpovídá vzniklé nemajetkové újmě. Pochopitelně může přihlédnout k mému návrhu.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 19.11.15 08:54

Když zamítnou, tak podat žalobu k soudu. Nikdo jiný nemůže hotel přinutit vyplatit náhradu.

ČOI v tomto případě nemá žádné pravomoce. Sdružení ti může pomoci formulovat reklamaci, ale soudit se za tebe nebude.

Takže si musíte říci, jsme ochotni se s hotelem soudit?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.