Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Grafický zápis do rodokmenu

Od: josefcz* odpovědí: 5 změna:

Mám prosbu,

v matrice jsem se dočetl toto: Josef syn Josefa Br.. půlníka z Anny dcery Jakuba Nad... z Terezie Burš...,

jak to prosím graficky znázornit. Asi jdu na to moc vědecky, nebo je to na orázku dobře?

Děkuji za odpověď Josef

Grafický zápis do rodokmenu

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

krasula
hodnocení

2x

Já myslím, že to máte dobře. Teda pokud "z" znamená z ní narozený. Ale jsem laik. Počkáme na někoho kovaného.

hodnocení

2x

Grafiku bych obrátila. Už ve slově rodokmen (případně ve starém názvu strom života) je naznačeno, že naši předci jsou pomyslné kořeny a ve svých potomcích se větvíme dál. Proto bych Josefovu praprababičku Terezii B. umístila nejníž. Nad ni pak pradědečka Jakuba N. A tak dál.

Viděla jsem i rodokmeny vypracované vodorovně. Zprava doleva i zleva doprava. Tento mě překvapil, je možné, že je to nějaký nový trend. Ale pokud bychom chtěli opravdu znázornit rodokmen, pak je pro nejstarší členy rodu místo dole.

josefcz*
hodnocení

Děkuji za odpověd,

správný postup je tak jak říkáte, chtěl jsem si to jen ulehčit pro danou otázku. Znázorňoval jsem to, tak jak to šlo ze zápisu. Pokud byl nějaký zápis, tak tam bylo napsáno např. Josef syn Josefa Br.. půlníka manželky Alžběty ... dcery Pavla Mak...

S pozdravem Josef

scv®