Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dnes mi přišel telefon a mám vadný kus (objednával jsem přes internet):
1) Prodejce má 30 denní lhůtu na reklamaci, že?
2) Já mám 14 dní na odstoupení od kupní smlouvy, že?
Telefon jsem obratem zaslal zpět, abych dostal výměnou nový bezvadný kus. Pokud nebude mé reklamaci vyhověno, tak bych odstoupil od kupní smlouvy. Ovšem co když se prodejce ozve až za 3 týdny, když mi již propadne 14 denní zákonná lhůta vrácení peněz bez udání důvodu? Neprodlužuje se nějak tato lhůta v případě, že jsem telefon hned v den přijetí zaslal na reklamaci?
Děkuji
Pleteš několiv věcí dohromady.
Když je vadné doručené zboží, nelze ho vrátit ve zkušební době 14 dnů. Vrací se pouze nepoškozené a nepoužité zboží, ne zboží vadné.
Když už by k tomu teoreticky došlo, prodejce musí do 3 dnů rozhodnout o reklamaci. Tedy nejpozději do tří dnů. Jestli je uznána a jak se bude reklamace řešit.
@slzicka výrobek vrácený musí být funkční. Prodejce má nárok jej přezkoušet a podle toho dále jednat.
Ano, z nějakého zákona
§19, ods.3 zákona na ochranu spotřebitele.
Ty 3 dny jsou z čeho? Z nějakého zákona?
z jakého zákona, konkrétně prosím, toto neznám.
Můj názor je, že on zboží nezničil a proto, že mu ho poslali vadné ho nemůžou krátit na jeho právech do 14 dnů odstoupit. Já bych na telefonníí dohodu nespoléhala, ale požadovala bych její písemné potvrení, třeba el.poštou.
Tvůj postup je podle mého názoru špatný. Já bych nereklamoovala, ale rovnou odstoupila od KS a pak bych si koupila telefon znova.
Napadá mě ještě jiná možnost odstoupení od KS a to že se vada vyskytla do půl roku, to se bere jako rozpor s KS, ale je potřeba to při reklamaci oznámit. Takže doporučuji pokud už si odeslal telefon, podslat k němu i doporučený dopis s odstoupením od KS.
To že od KS odstoupí protože se vada projevila do půl roku je nutno uvádět při podání reklamace, ne až při jejím ukončení.
Telefonicky jsem se domluvil a požádal o výměnu vadného kusu za bezvadný kus. Říkali mi, že se na to podívají a pokusí se mi vyhovět. V tom případě by neměl být problém, ne? Akorát mě trápí, za jak dlouho se ozvou...abych případně stihl odstoupit od KS. Pokud se neozvou do 5 dnů, tak je kontaktuju ohledně průběhu a pokud se mi to nebude zdát, tak odstoupím. Dalo by se to takhle?
Nedalo.
Jediné co ti zbývá, je poslat telefon na záruční reklamaci s tím, že závada se objevila do 6 měsíců od koupě a tedy odstupuješ od smlouvy a ccheš vrátit peníze.
A z jakého důvodu bych nemohl odstoupit od KS do 14 dnů, i když jsem telefon již poslal reklamovat?
Já už ten telefon odeslal s tím, že ho chci vyměnit za nový a prodejce mi po telefonu řekl, že se bude snažit vyhovět.
Co mám teda následně dělat, kdyby mi nevyhověl a já bych chtěl peníze vrátit zpět?
Děkuji
Vždyť to píšu nahoře. Nemůžeš odstoupit od smlouvy do 14 dnů, jelikož výrobek je vadný a ty jej reklamuješ. Vrátit zboží můžeš pouze bezproblémové, bez závad. Ty si provedl reklamaci a zde máš nárok na výměnu zboží nebo vrácení peněz ale nestahuje se na to 14 denní doba.
Reklamační řízení max 30 dnů. o provedení reklamace prodejce informuje zákazníka co nejdříve, maximálně do 3 dnů.
Nemáš pravdu. Jeho právo na odstoupení nemůže být negováno vadou výrobku, kterou kupující nezpůsobil.
Takže já bych určitě trval na odstoupení od kupní smlouvy.
Takže dle tebe, pokuď mi prodejce dodá zboží poškozené, tak jsem krácen na svých právech?
Kde je v zákoně napsáno, že nemohu v tomto případě odstoupit?
Zboží musí vrátit nepoškozené. Já trvám na své pravdě. Výrobek je poškozen. O vlivu poškození rozhoduje prodejce.
Ale bavíme se o teoretické rovině. Já myslím že v dnešní době nebude pro prodejce problém zboží vyměnit, tohle opravit a následně prodat. Díky vlivu internetu a recenzím prodejci nedělají problémy a pokud to lze vycházejí vstříc.
Tak tady je to napsáno jasně:
8.3. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující spotřebitel právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Vím, že jsem v právu, vada je opravdu od výroby. Tzn když mi nevyhoví, mohu od KS odstoupit, ne?
Nárok na výměnu a nebo vrácení peněz máš, ale úplně z jiného důvodu.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.Tady tedy lze požadovat peníze nazpět.
A za jakého jiného důvodu než z toho, že mi přišlo VADNÉ zboží, které porušuje stanovení v KS, kde se prodejce zavazuje mi poslat zboží BEZVADNÉ?
Já se omlouvám, jestli se musíte opakovat, jen si chci věci ujasnit...
Takže když mi teda dnes přišel telefon s výrobní vadou a já ho ještě dnes odeslal zpět s tím, že chci výměnu zboží - tak ideálně to proběhne tak, že mi vymění telefon a budu spokojený.
Nicméně se může stát, že z nějakého důvodu mi reklamaci zamítnou s nějakým vymyšleným důvodem - tehdy já budu chtít vrátit peníze. Jakým způsobem o ně mám tedy požádat? Prosím ještě jednou.
Telefon stál 28 tisíc, takže o ně nechci přijít.
Tak prvak: je důležité datum odeslání, předpokládám, že jste tak drahý mobil řádně pojistil správným odesláním tzn.doporučeně. Správně jste prodejce na to tel.upozornil.Přesto bych ještě napsala doporučený dopis s 1 kopii pro vás, v kterém uvedete,že pokud nebude provedena výměna, na kterou máte právní nárok (pozor ne pouhá oprava),že podle platného obč. zákoníku odstupujete od smlouvy a žádáte vrácení peněz.
A druhak: když vám přijde mobil vyměněný a v pořádku, není, co řešit.Jestliže ale ze strany prodejce vyvstanou potíže, máte skutečně právo odstoupit od smlouvy podle nového obč. zákoníku platného od r.2014.Vada ,která se vyskytla již při převzetí je podstatným porušením kupní smlouvy. tzn.podstatné porušení je takové, že kdybyste to věděl předem, tak tento výrobek nekoupíte.(vysvětlivka: vady se podle NZ rozlišují při reklamacích na podstatné(výměna, odstoupení od kupní smlouvy) a nepodstatné( pouhá oprava).
A třeťak: Divím se,že jste si tak drahou věc kupoval přes internet, v kamenném obchodě by bylo vyřízení daleko jednodušší.Doufám,že jste nakupoval alespoň u seriózního prodejce - viz recenze ostatních kupujících a že se vše vyřeší k vaší spokojenosti.
Pri pozadavku na odstoupeni od ks z duvodu rozporu do sesti mesicu a pozadavku na vraceni penez nemusi byt vyhoveno z duvodu, ze oprava je levnejsi nez naklady spojene s vymenou, to posuzuje servisni stredisko. U telefonu za 30k se to da predpokladat. Nicmene vyrobci prodavajici telefony v teto cenove relaci zpravidla resi jakoukoli prkotinu vymenou zarizeni uz jen kvuli brandu, nastvany zakaznik plive na znacku, coz je v rozporu s jejich politikou. Nemel bych obavy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.