Nejste přihlášen/a.
Hezký den všem. Jsem studentka VŠ a v současné době hledám brigádu. Jelikož nemohu zatím nic kloudného sehnat, přemýšlela jsem, že by nebylo od věci zkusit například práci realitní makléřky na živnostenský list. Ráda bych věděla něco ohledně daní atd...Jestli se vůbec vyplatí studentovi živnostenský list a zda je možné ho při studiu vůbec získat. Nebo zda je výhodněší dohoda o pracovní činnosti. Zkoušela jsem něco vyhledat na interntetu, ale co se týče této záležitosti, jsem úplný laik. Děkuji
Dobrý den,
ŽL je možno získat i jako student, v tom problém není. Jen si pak sama budete muset ohlídat některé záležitosti: daně, sociální a zdravotní pojištění. Jako studentka byste byla tzv. OSVČ vedlejší, neplatily by pro vás minimální výše co se týče pojistného, navíc byste nemusela platit žádné zálohy, to vše byste řešila až na jaře následujícího roku (a mohlo by vás to pak i docela překvapit).
Domnívám se, že pro studenty je velmi výhodné pracovat na DPP, pokud brigády střídají. Z DPP se totiž nestrhává soc. a zdr. poj. (to za studenta platí stát), a a až do výše 16033 Kč (u jednoho zaměstnavatele v jednom měsíci) je to bez zálohy na daň, tedy prakticky bez daně. Takže se dá říci, že pak máte co v hrubém, to v čistém - obrovská výhoda. Nevýhodou ovšem je, že toto v kalendářním měsíci můžete uplatnit jen u jednoho zaměstnavatele (každý další vám strhne 15% daň nebo zálohu na daň) a dále, že u jednoho zaměstnavatele v jednom kalendářním roce smíte odpracovat na DPP nejvýše 150 hodin. Proto při práci na DPP je výhodné pracovat v kalendářním měsíci jen pro jednoho zaměstnavatele a toho po 150 odprac. hodinách změnit.
ŽL jsem měl také při studiu, ale pokud budete vydělávat, tak budete muset platit zálohy na pojištění, apod.
Já dokonce vydělal tolik, že jsem musel platit i zálohu na daň.
Plus ještě musíte si samozřejmě vést účetnictví.
Osobně bych si být vámi udělal ŽL pokud bych veděl, že vydělám peníze, jinak je to jen opruz.