Reklamace zboží

Od: Datum: 27.09.15 07:02 odpovědí: 5 změna: 27.09.15 12:05

Dobrý den,

Mám dotaz, zda mám právo reklamovat zboží, které jsem zakoupil v kamenném obchodě a u něhož jsem bohužel až doma zjistil závadu. Zakoupil jsem v obchodě s náhradními díly na auto dva světlomety, ale až doma, když jsem je chtěl namontovat do vozu jsem zjistil, že jeden je uvnitř poškozen, venkovní části světla jsou nepoškozeny. Prodávající nechce vzít světlomet k reklamaci, že prý jsem měl na prodejně dost času si zboží prohlédnout. Pravdou je že v obchodě mi prodavač světlomet ukázal, jenže já si závany nevšiml, zaměřil jsem se totiž jen na venkovní úchyty, zda budou vhodné na můj vůz. Má prodávájící povinnost zboží k reklamaci převzít a postoupit ho dál dodavaleti popř. výrobci k posouzení oprávněnosti reklamace, nebo reklamaci může zamitnout sám prodavač..Za rady předem děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.09.15 07:58
avatar

Právo na reklamaci máte, pokud Vám ji prodejce nechce uznat, pohrozte čoi.

http://www.penize.cz/spotrebi…tvrdi-zakon-je-na-vasi-strane

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.15 10:21

Hrozit ČOI,jak si někteří myslí, není nic platné. ČOI nemůže vstupovat do vztahu prodejce-spotřebitel, takže za Vás nic nevyřídí.

Podle zákona na ochranu spotřebitele má prodávající rozhodnout o přijetí reklamace do 3 dnů , ale pokud je třeba odborný posudek, pak i o přiměřenou dobu déle. Prodavač zřejmě nebude natolik kvalifikovaný, aby Vámi popisované poškození posoudil. Doporučuji obrátit se na majitele či vedoucího provozovny a požadovat odborné posouzení reklamace ve smyslu § 19 zákona 634/1992 Sb, který v odstavci 3 nařizuje:

3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

Oni v prodejnách zpravidla tohle ustanovení neznají a jsou jaksi povolnější, když jim zákazník omlátí o hubu nějaký paragraf.Odborné posouzení vady musí být písemné a bude sloužit jako podklad pro případný soud. Jiné řešení není

jmhad@seznam.cz

ps. ono je možné,že se Vám pokouší prodat již jednou reklamovaný výrobek. Proto trvejte na odborném posouzení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.15 10:25
avatar

Pokud prodavač rozhodne že to na reklamaci není, pak je to boj těžký. Mimoto nevím jestli byl opravdu oprávněn rozhodovat o přijetí reklamací, ale osobně se domnívám že ano. Vždy to přebírá kompetentní osoba

doplněno 27.09.15 10:31:

ČOI rozhodně nepomůže, nakonec pomoc může soud. To je jediná věc když je prodejce takový. Jo a i našpatnou reklamu by si mohl daný prodejce dát pozor.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.09.15 10:25
avatar

JJ ale někteří prodejci slyší až se jim pohrozí čoi. Vím to z vlastní zkušenosti, kdyžmi nechtěli vzít k reklamaci jeden druh zboží(dvd).

Pokud to nejde po dobrém, co má člověk neznalý dělat? Jedině se bránit § a čoi.

nebál bych se toho a šel do nich

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 27.09.15 12:05

Podívejte, nikdo vám nemůže brát oprávnění vytknout vady věci. Napřed jste si měl načíst jejich reklamační řád či jak to nazývají a pak načíst OZ, zvl. o prodeji v obchodě, abyste věděl, jak to chodí a jaká ta práva máte. Nelze přijít a říct já reklamuji. Musíte uvést, co chcete, jaké právo uplatňujete.. Pokud prodejce nevyhoví, zamítne, můžete k soudu. Sám však píšete, že vám prohlídku věci umožnil, tím svou povinnost splnil. Své právo jste měl uplatnit písemnou formou. Jak budete prokazovat, že vada již byla v době předání věci?

doplněno 27.09.15 12:21:

Vy, co píšete o ČOI si napřed načtěte jejich oprávnění v takové věci a neblbněte lidi. Do toho nevstupuje, takže zbývá soud.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.