Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Neuznávání Státních svátků

Od: tefal odpovědí: 10 změna:

Dobrý den.

Pracuji jako obráběč kovů v jedné malé firmě.(Hlavní pracovní poměr na dobu určitou.)

V této firmě pracujeme pouze v jednosměnném (ranním) provozu od 6:00 do 15:00 (včetně 2x 30 minutové přestávky) od pondělí do pátku.

Ovšem, při pročtení pracovní smlouvy, mě zarazil odstavec uvedený na fotografii.

V praxi to funguje tak, že se podle termínu zakázek dohodneme se zaměstnavatelem, jestli můžeme o svátek zůstat "beztrestně" doma.

Tudíž doma zůstaneme "všichni" a Státní svátek je nám proplacen jako "obyčejná" směna..

Když se ale jedná o svátek, který zaměstnavatel neuznává, "jsme povini" do práce přijít a máme ho proplacený jako "obyčejnou" směnu, tudíž bez příplatku.

"Jsme povini" je myšleno tak, že kdo nehodlá o zaměstnavatelem neuznávaný Státní svátek přijít do práce, bude si muset danou směnu odpracovat jindy.

Samozřejmě se to týká pouze těch Státních svátků, které "zasahují" do naší pracovní doby..tudíž od pondělí do pátku.

Chci se tedy zeptat, je vůbec toto možné? Může si zaměstnavatel v pracovní smlouvě vymezit, které Státní svátky proplatí a které ne?

A pokud tedy nedorazím do zaměstnání o Státní svátek, který zaměstnavatel neuznává a bude mi nařízeno "odpracování" dané směny, mohu se nějak bránit? Nebo si to musím opravdu odpracovat?

Omlouvám se za vyčerpávající dotaz, ale nikde jsem nenašel dotaz stejný či tomuto podobný.

Neuznávání Státních svátků

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

6x

Zaměstnanec se nemůže předem vzdát svých práv ani v pracovní smlouvě. Obsahuje-li pracovní smlouva takové ujednání, je v tomto bodě neplatná.

Tzn., že pracovní smlouva – druh práce, místo výkonu práce, den nástupu do zaměstnání, případně další ujednání platí, neplatí pouze ujednání o neproplácení státních svátků.

_______