Nejste přihlášen/a.
Dobrý dne
Dostal sem e-mail ve kterém je na můj e-mail napsána objednávka v hodnotě cca 200 tisíc Kč
Nic takového jsem si nikdy neobjednával produkt tam není napsaný a je vyplněný pouze email a jméno které mám v e-mailu...
Jinak ostatní informace jsou uplně jiné... Na telefoní číslo objednávajícího jsem se pokoušel dovolat ale neexistuje a prý ať zavolám na linku 1188...
Co mám dělat? Chápu že nic platit nebudu tohle může udělat každý poslat na někoho objednávku... Volal jsem i do firmy a řekl jsem jim jak to je že jsem nic neobjednával, řekli mi ať pouze napíšu že ruším objednávku...
Co si o tom myslíte? Chce mě jen někdo nasrat? Je to od firmy SvetSoftware...
Děkuji za každou radu co a jak a kaj se vyvarovat problémům...
V žádném případě nerušit objednávku, kterou jste neuskutečnil!
Já bych kim e-mail přeposlala zpět s tím, že jsem si nic neobjednala,
a s výzvou, aby si v e-shopu/ve firmě udělali pořádek.
___
Váš e-mail mohl zneužít jenom někdo, kdo jej zná.
Není příliš pravděpodobné,
že by si Váš e-mail někdo "náhodně vygeneroval".
Byla tam příloha? Proveďte důkladnou kontrolu PC antivirem.
Případně i v nouzovém režimu sken ESET on-line - pro jistotu. Je velmi pravděpodobné, že se vám někdo chce nabourat do systému. Falešných "faktur" jsou plné maily...
doplněno 14.09.15 18:09:I u mého zaměstnavatele jednu dobu chodil mail s korektními daty - totiž částečně. Hlavička firmy, kontakty na firmu, zaměstnanci firmy... ale číslo účtu bylo jiné...
Další varianta je mail, kdy stačí soubor otevřít a vaše bankovnictví je napadeno...
Nereagování na nabídku či potvrzení "poptávky" není "podpisem smlouvy" - Přijde-li nějaké zboží, nepřevezmu jej...
Pokud máte antivir AVAST! tak doporučuji "test po restartu" - ten by měl případnou potíž najít.
Neplaťte a je to. Není co řešit potvrzení objednávky není nějak závazný dokument zvláště poslaný emailem zvláště na částku 200 tis. Kč .. takových emailů mám celou řadu co jsem kde "objednal" ..
většinou když vám dojde potvzení objednávky. když něco objednáte je dole napsáno "pokud jste nic neobjednal kontaktujte nás nebo na tento email nereagujte" ... předpokládám že tam ani není vaše adresa, píše že je napsaná na váš email na email se nic objednat nemůže, jméno adresa je základ
Vaší povinností je odpovědět na příchozí e-mail jednoduchým a srozumitelným textem. Objednávku jsem neposlal já, nic si neobjednávám a vše ruším.
Linka 188 je placená, takže voláním utratíte za 1 minutu 34,90 Kč. Je to informační služba.
Důležitá je záporná reakce na objednávku. Jinak se považuje za ANO.
Bude to s velkou pravděpodobnosti nějaký pokus o podvod. Možná se může jednat o to o čem se mluvilo v televizi 28.4.2014 v pořadu Ekonomika ČT24, video 04:00 – 12:33. Píše se o tom také zde. Možná tito podvodníci to znova po nějaké době zkoušejí a nyní změnili taktiku a zkoušejí to s nějakými objednávkami. Mne takových e-mailů kdysi přišlo několik, že mám nějakou pohledávku v bance a dokonce to na mne šmejdi zkoušeli i s exekučním příkazem. Všechny takové e-maily šly nenávratně pryč z mého počítače bez jakékoliv reakce na ně. Doporučuji se tím vůbec nezabývat a nereagovat na to.
Tak to radíte špatně.
Případný soudní spor by jste pak prohrál, neboť podle zásady - kdo mlčí souhlasí - to tak je.
pletete koše s baňama.. nikdo tazateli nevolal, poslali mu mail..
Někdy jsou akce, kdy vám zašlou zboží a při převzetí souhlasíte s podmínkami, tj. musíte uhradit nebo vrátit dle §§§... Ale takových mailových "nabídek" jsou miliardy a nikdo nemůže říct, že odmítnutím je smlouva platná.
Nemáme tušení, co všechno má tazatel v mailu. Zda jen ten popis nebo faktura se jménem, adresou, .. - potřebná data pro zaslání zboží.
Na hovory s nabídkou sdělím okamžitě a vždy "nepřeji si být nahráván" - pokud přesto nahrávají, porušují zákon a případná smlouva je neplatná.
Řeší se tu ale jen a jen E-MAIL
doplněno 14.09.15 20:41: tak tato faktura nemá odběratele - jméno a příjmení ! Polekal bych se v případě, kdybych se jmenoval Němec Stanislav nebo Karásková Iveta a bydlel na dané adrese.
Ano jak říkáte.. K e-mailu jsem dostal jméno a přihlášení samozřemě sem tam nelez... A když sem volal asi majiteli tak byl velice divný... Mlčel a situaci nechápal prý... I když sem mu vysvětloval že sem si nic neobědnával a objednával někdo jiný než sem já... Po delší debatě řekl ať napíšu že to ruším...
Napsal sem že je to omyl a že nic takového jsem neobjednal...
Lidičky, a to vás nikoho nenapadlo, že se může jednat jen o omyl, a že firma prostě poslala potvrzovací mail na jinou adresu? Ten telefon byl na místě-upozornění na omyl, to je slušnost a sbohem.
Pokud jste jim zavolal, že to není Vaše, udělal jste dobře. Ale žádnou objednávku nerušte. Nic jste neobjednal, nic nemůžete zrušit. Pokusem o zrušení objednávky by jste přiznal objednávku. A mohl by se na to vztahovat nějaký stornopoplatek. Třeba zrovna na to ta firma hraje. Kdo ví.
A upřimně, v příloze byla HTML stránka, kdo ví, co jste si jejím otevřením natáhl do PC. To se dnes už nedělá. Většinou firmy, a vůbec počítačové, posílají potvrzené objednávky, faktury atd, ve formátu PDF, v HTML jsem ji už dlouho neviděl.
Stornopoplatky SS nemá.
Obchodní podmínky
I. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky se vztahují na nákup software v internetových obchodech www.svetsoftware.cz, www.devshop.cz, www.cadsoftware.cz a www.svetdotnet.cz a nevztahují se na nákupy provedené prostřednictvím ostatních internetových obchodů provozovaných společností HTK Pro s.r.o.
II. Objednání zboží
Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetového obchodu jsou závazné.
Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v registračním formuláři jako adresa místa dodání zboží. V případě, že není tato adresa vyplněna je zboží dodáno na adresu sídla společnosti nebo bydliště kupujícího.
Vyplněním registračního formuláře, nebo závazné objednávky v rámci internetového obchodu, dává kupující prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech.
III. Odstoupení od kupní smlouvy
Na produkty (software) nabízené v internetovém obchodě se nevztahuje ustanovení odstavce 6 novely občanského zákoníku č.367/2000 o možnosti odstoupení od smlouvy do 14ti dnů od převzetí zboží. Vrácení zboží je možné pouze u produktů s fyzickou distribucí.
Do 14 dní od objednání lze vrátit výhradně neregistrované, nerozbalené a jinak nepoškozené produkty, které nebyly výrobcem distribuovány pro konkrétního zákazníka. Software registrovaný nebo upravený pro konkrétního koncového zákazníka nebo objednaný na základě dodaných registračních údajů (upgrade nebo update produktu) nelze vrátit.
Software distribuovaný elektronicky nelze vrátit.
Záruka se vztahuje pouze na poškození instalačních médií nebo poškozené balení produktu. Poškozené balení produktu je třeba reklamovat u přepravce a doložit při reklamaci potvrzený protokol přepravce.
IV. Práva a povinnosti prodávajícího
Prodávající má povinnost vyřídit objednávku a odeslat objednané zboží na adresu kupujícího.
Veškeré osobní údaje poskytnuté při registraci jsou důvěrné.
Prodávající má povinnost vymazat registrovaného zákazníka z databáze v případě, že o to zákazník požádá.
Prodávající má právo zrušit objednávku, je-li dodávka objednaného zboží nemožná. V případě, že kupující zaplatil objednané zboží předem (bankovním převodem, eBanka apod.) vrátí prodávající kupujícímu celou částku nejpozději do 7 dnů od zjištění uvedené skutečnosti.
Prodávající má právo zrušit objednávku, je-li u zboží uvedena chybná cena nebo došlo ke změně ceny výrobcem nebo dodavatelem.
V. Práva a povinnosti kupujícího
Kupující je povinen uvést na objednávce správné a pravdivé údaje.
Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit cenu uvedenou na objednávce. S celkovou cenou objednávky je kupující seznámen ještě před jejím potvrzením.
Kupující má právo na vymazání svých osobních údajů z databáze, požádá-li o to. Prodávající se tímto zavazuje vymazat veškeré údaje o kupujícím z databáze. Toto ustanovení se netýká údajů, které jsou nutné zajištění průkaznosti účetních dokladů.
VI. Závěrečná ustanovení
Účastníci se výslovně ve smyslu ust. § 262 odstavce 1 obchodního zákoníku dohodli, že není-li podmínkami výslovně stanoveno jinak, řídí se jejich práva a povinnosti obchodním zákoníkem, zejména jeho ust. § 409 a násl.
Myslím, že s policií to budeš mít právo řešit např. jako podezření o podvod, ale nevím jestli se tím bude policie ochotná zabývat a pokud ano tak jestli něco v této záležitosti vyřeší. Možná by na to šlo použít formulář na aplikace.policie.cz/....
Popravdě jsem z toho na dně... Jako student co se životem nemá ještě moc zkušenosti tohle dokáže vyděsit... Už jen když sem tam volal tak se mi hrudník sevřel tak že sem se nemoch ani nadechnout... Horzný co v poslední době prožívám...
Proč by to měl být nesmysl? Je běžné, že některé internetové služby po registraci zasílají na e-mail přihlašovací údaje pro přihlášení do administrace kde si je registrovaný může po přihlášení změnit. Bývá to dělané různě. Někdy je možné si přihlašovací údaje zvolit při registraci a někdy až po prvním přihlášení. Setkal jsem se už i se službou kde mi zaslali přihlašovací údaje a dále si je už změnit nemohu tak jak bych chtěl.
Jj, takových emailů mi chodí několik týdně, beru je jako podvody a vůbec je neřeším (resp. ani neotvírám). Nikdy mi nic fyzicky nepřišlo, takže asi jen chtěli abych je otevřela a něco si stáhla z přílohy do PC.
Jinak, to že číslo nefunguje nebo případně je úplně jiné firmy je další znak podvodu. Dalším znakem je to, že tam není Vaše adresa. Pokud tam figurují jen údaje, které obsahuje Vaš email tedy jméno odesílatele (ať už tam máte zadané cokoli) a email samotný, neřešte to.
Hlavně platí, otevřít email můžete, zkontrolovat také, ale NIC neotvírejte a na ŽÁDNÉ odkazy neklikejte. Pokud to uděláte, spusťte ihned Váš antivir nebo si najděte online skener od Esetu na netu (ideální je udělat postupně oboje) a několik dní to opakujte, může trvat než vývojáři na vir přijdou a antiviry ho tak zaevidují se zpožděním (až ho dají do databáze).
Už několikrát se mi stalo, že někdo zneužil můj email, naposledy co se mi stalo, že ho někdo použil v knihovně a mě poté přišel výhružný email, že mám okamžitě vrátit knihy, co jsem si půjčila, jinak budu platit pokutu. Ale já do knihovny absolutně nechodím a ještě byla z opačného konce republiky než bydlím. Tak jsem jim napsala, že s jejich knihovnou nemám absolutně nic společného, že se jedná o zneužití mého osobního emailu a ať si ho okamžitě vymažou z evidence a vůbec mě nespojují s uvedenou záležitostí. Obratem přišla odpověď s omluvou a už byl klid. To samé radím i Vám, objednávku bych nerušila, nerušte něco, co jste neobjednával, ale na rovinu napište to samé co jsem psala já, že je to zneužití Vašeho emailu a ať Vás s touto objednávkou vůbec nespojují a udělají si v tom pořádek, tečka
Obchod nemá stornovací poplatek, takže:
Dobrý den, tato objednávka není moje, jedná se o nějaký omyl, prosím o zrušení a smazání zákaznického účtu.
doplněno 15.09.15 14:46:Nemá smysl se tím zbytečně zabývat, ten obchod vypadá celkem rozumně, nečekám že by dělali problémy. Ono je stejně dost nepravděpodobné, že by nějaká soukromá osoba objednala komerční SharePoint za 200k...
Takže za vašich rad jsem zjistil že na tyto klamavé e-maily nemám vůbec reagovat a už vůbec ne otvírat HTML soubory? Což sem udělal a včera sem dělal komplet test od avastu a pár chyb to našlo... Ještě to párkrát pustím a chybné soubory odstraním...
Jinak mám chuť e-mail opravdu vytisknout a dojít se poptat na policii...
Zruš to objednávku, napiš ať ti smažou účet a neřeš to. Nic platit nebudeš, tak to využij. Stačí aby někdo měl podobnou e-mailovou adresu a udělal chybu při zadávání a může se stát tohle.
Dokud nedělají problémy, nemá smysl je dělat sám. Kdyby se jim nechtělo, to by bylo jiná věc (ještě bys ale mohl chtít IP adresu, ze které byla objednávka odeslána).
Jasný pokud nebudou nic posílat a řešit tak budu v klidu jinak sem zase napíšu o radu kdyby něco
Mě právním kladl na srdce, že na každý takový dopis je třeba záporně odpovědět a pak je člověk krytý.
Svého času Nějaký Kalczo, který před tím zastupoval Českou televizi, rozesílál dopisy, kdy uváděl, že jako výrobce a prodejce TV přístrojů " jste nezaplatil koncesionářský poplatek..." a požadoval nějakých 10200 Kč.
Kdybych u tohoto zjevného podvodu ( bylo sděleno va ČT ) neposlal doporušený dopis s odmítnutím a kopií živnosťáku, který ten nesmysl doložil, tak bych nereagováním souhlasil a platitl bych.
Pozor na dnešní vágní zákony. Hodně lidí na to dojelo. A odpověď s posláním do rekta nic nestojí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.