Jak zařídit inkaso na SIPO

Od: Datum: 07.09.15 17:17 odpovědí: 27 změna: 11.09.15 01:00

Budu možná potřebovat zařídit aby mi pošta si sama stahovala peníze za SIPO z mého účtu v bance. S inkasem z účtu nebo něčím takovým nemám žádné zkušenosti a ani nevím jak se to správně jmenuje, jak to zařídit a co všechno je k tomu potřeba. Potřeboval bych proto poradit jak na to tak aby to bylo spolehlivě funkční.

Veškeré platby včetně SIPO si platím vždy sám jednorázovým příkazem z bankovního účtu. Mám rád mít všechno pod kontrolou a ne, že si někdo sám stahuje z mého účtu nějaké platby. Žiju sám a nyní mi hrozí, že možná půjdu ležet do nemocnice a tak se obávám, že kvůli tomu může nastat situace, že nebudu moct SIPO včas zaplatit. V nemocnici se těžko takové věci vyřízují a nemám nikoho spolehlivého kdo by to mohl za mne vyřídit. Prostřednictvím SIPO platim zálohy za elektřinu a plyn a mám obavu aby mi dodavatel těchto energií kvůli tomu, že zálohy nebudou uhrazené včas nenadělal nějaké problémy. Mohl by mi např. nechat odpojit elektřinu a plyn nebo možná požadovat nějaký sankční poplatek mavíc.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.09.15 17:48

Dá se to zřídit z domova pokud máte interbanking a nebo na pobočce- prostě si to nastavíte jako trvalý příkaz

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 19:20

Jako trvalý příkaz mi to připadá být "blbost" a ani by to nešlo. :( U zasílání platby SIPO převodem z účtu se jako variabilní symbol používá identifikační číslo a to je na každém SIPO jiné a proto trvalý příkaz je pro SIPO nepoužitelný. Pokud se nepletu tak banky mají pro SIPO nějaký speciální způsob jak inkaso těchto plateb provádějí. Já se v tom ale vůbec nevyznám a proto bych potřeboval poradit od někoho kdo se v tom vyzná nebo má s tím nějaké zkušenosti. Potřebují aby si pošta která je provozovatel SIPO sama stahovala ty peníze z mého účtu. To by snad nějak mělo jít dát poště svolení pro stahování (inkasování) plateb SIPO z mého účtu v bance.

doplněno 07.09.15 19:44:

hahanaj: S tím trvalým příkazem je to určitě 100% nebo ještě větší blbost. Pokud se podívám na stránku na kterou odkazuješ tak tam nic o trvalém příkazu není. Píše se tam o Inkasa/SIPO což rozhodně není trvalý příkaz.*bum*

Datum: 07.09.15 19:23

tady jsem si to zřizovala nic není "blbost"

http://www.csas.cz/banka/nav/…k-zadat-platbu-sipo-d00014611

doplněno 07.09.15 19:26:

jistě to mají i jiné banky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.09.15 18:59
avatar

To je zvláštní, já mám SIPO právě proto, abych nemusela myslet na zaplacení několika položek každý měsíc, hlavně vodu, plyn a pár dalších, měla jsem tam i stavební spoření a teď úrazové pojištění, elektřinu ze "záhadného" důvodu ne, ale to je určitě jen náhoda. Běžte na Vaši poštu, tam Vám vše vysvětlí. Dříve na to bylo speciální pracoviště, kde ošetřovali jen sipo (a bylo to lepší), ale to už dávno zrušili, tak se chodí na přepážku. Sipo považuji za velmi dobrý nápad, který opravdu funguje, právě pro případ třeba nemoci nebo delší nepřítomnosti, tak se s důvěrou na tu poštu obraťte, uvidíte, že tam pochodíte. Jen pro doplnění, inkaso z účtu je něco jiného, to si dodavatel přímo strhne z Vašeho účtu účtovanou částku, bez sipa, na základě Vašeho svolení, které dáte bance.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.09.15 19:16

jistě v SIPU mám elektřinu, televizi , rozhlas a ještě další platby ... a celkově mi to banka strhává každý měsíc jako trvalý příkaz -o nic se nestarám ...do schránky mi přijde jen lísteček SIPO

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 19:28

hahanaj: Už jsem to tu vysvětloval, že trvalým příkazem SIPO platit nejde. Určitě si to pleteš s něčím jiným.*bum*

doplněno 07.09.15 19:51:

hahanaj: Děkují za omluvu. Příště bych ale doporučil si dobře rozmyslet co napsat než psát nesmysly a ještě se kvůli tomu dohadovat.

Datum: 07.09.15 19:31

kdepak nepletu ... a nerozčiluj se

Ohodnoceno: 0x
 
Od:
Datum: 07.09.15 19:35

Souhlas k inkasu SIPO není trvalý příkaz. @hahanaj nezadávala trvalý příkaz, ale souhlas k inkasu SIPO.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 07.09.15 19:38

jojo souhlas k inkasu - pardon ale banka to pravidelně strhává jako trvalý příkaz... njo to je slovíčkaření... pardon;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.09.15 20:37
avatar

Tak to teda slovíčkaření není, jde o rozdílné operace ;)... při trvalém příkazu banka dle něj posílá v určitém termínu určenou, stále stejnou částku někomu. Dáte-li v bance inkasní oprávnění v něčí prospěch, tak banka, zase v určitých termínech, strhne částku z Vašeho účtu a odešle mu ji. Vtip je v tom, že tato částka může být pokaždé jiná, proto je tam možnost stanovení limitu, kdežto u trvalého příkazu je částka vždy stejná, pokud ho nezměníte.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 22:09

Když dám bance inkasní opravnění v něčí prospěch (v případě SIPO ve prospěch pošty) tak stále nechápu jak banka u toho inkasa zjisti kolik má strhnout z účtu a zaslat někomu ve prospěch koho se inkasuje když to může být každý měsíc v jiné výši. To mají na to banky věštecké koule které jim tu inkasovanou částku prozradí? :) Není to náhodou tak, že inkasující strana každý měsic požádá banku o inkasování určité částky z určitého účtu? Můžu si určit sám který den v měsíci se má to inkaso SIPO z mého účtu odeslat (vyinkasovat) a nebo to záleží kdy o to požádá ten ve prospěch koho se inkasuje a může to být kdykoliv v průběhu měsíce? Je nějaký rozdíl mezi inkasem ve prospěch účtu např. nějaké firmy a inkasem SIPO? Pokud se nepletu tak banky mají inkaso pro SIPO řešené nějak samostatně, jinak než jiné inkasa.

Datum: 07.09.15 19:54

ach pardon ,hlavně že jsme to uvedli na pravou míru*hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od:
Datum: 07.09.15 19:25

Svojí bance dáte svolení k inkasu SIPO. Ve stanovený den banka zaplatí z vašeho účtu platbu SIPO.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 20:10

To příliš nechápu. Bance můžu dát svolení k inkasu SIPO, ale jak banka může vědět jakou částku má zaslat poště a s jakými symboly platby. SIPO může být přece každý měsíc v jiné výši. Předpokládám, že by snad pošta měla každý měsíc požádat banku o vyinkasování z mého účtu určitou částku.

Od: buss®
Datum: 07.09.15 19:46

Zajděte na poštu, pokud po ní něco chcete. Nebo můžete posílat prachy na jednotlivá konta trvalým příkazem. Na IB si nastavíte i max. stahovanou částku. Do nemocnice s NB, dost jich má wifi. Pokud to sipo máte, tak jaké obavy? Pošta dostane částku a tu rozešle podle příkazu. Přes sipo jdou mimo bytu a podobného s tím souvisejícího i platby na noviny, pojištění úrazové, co si nasmlouváte...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 20:24

To je sice dobrá rada, že do nemocnice s NB, ale já ho nemám a kvůli tomu si ho kupovat nemám v úmyslu. Navíc když někdo leží v nemocnici např. na JIPce po operaci a pozapínaný na přístrojích tak s NB se v takovým stavu může trochu blbě pracovat. Navíc nevím jak bych to SIPO měl z nemocnice zaplatit když platební doklad SIPO na kterém jsou platební údaje mi bude ležet doma ve schránce. Ono to možná vypadá velmi jednoduše, ale je dobré si uvědomit, že ne každá situace je stejná a jednoduše řešitelná.

Od: kimbert
Datum: 07.09.15 21:37

Tak jestli jsem to dobře pochopil,tak do nemocnice se teprve chystáte,takže není nic jednodušího než zajít zítra na poštu s dokladem SIPA že ho chce platit bezhotovostně a pak do banky dát svolení k inkasu,nevidím v tom nic složitého.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 22:27

Já se do nemocnice prozatím ještě nechystám, ale můj zdravotní stav možná bude vyžadovat nemocniční léčbu. To záůeží jak rozhodnou doktoři. S tím SIPO to nechci ale odkládat na poslední chvíli, protože pak už na to nemusí být dost času.

Pokud to dobře chápu tak nyní se dovídám, že je třeba kvůli tomu zajít i na poštu a tam kvůli tomu něco vyřídit a nestačí pouze v bance dát svolení s inkasem toho SIPO tak jak to tu někteří radi. Složité to asi nebudé, ale je třeba vědět jak na to a co a kde vyřídit.

Od: kimbert
Datum: 07.09.15 19:47
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.09.15 22:24
avatar

Musíte jít na poštu a tam jim nahlásit, že si přejete platit inkasem z účtu. Zároveň si zrušte zasílání lístku sipa poštou a nechte si ho posílat elektronicky do emailu. Ušetříte 10kč každý měsíc. Pak si ve svém bankovnictví zadáte povolení k inkasu/sipo, kde zadáte číslo účtu pošty plus variabilní symbol. Nastavíte limit. Banka nikam nic posílat nebude, pošta si šahá na účet sama. I když dojde třeba ke zvýšení záloh na sipu, pošta si veme, kolik potřebuje, proto je třeba nastavit limit vyšší. V případě vyšší platby než je limit ke stržení/zaplacení nedojde, protože banka přes limit nepustí. Pošta si šahá na účet 4x měsíčně a to ve dnech 11, 12, 20, a 21 v měsíci. Pokud vám chodí peníze později než toho 21. sipo se nezaplatí, tak je třeba s tím počítat. Nepočítejte ale s tím, že to bude během jednoho měsíce vyřízené, poště všechno hrozně dlouho trvá. Proto jsem sipo zrušil a vše platím trvalým příkazem. Inkasem z účtu platím jen telefon, protože tam se částka mění každý měsíc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 07.09.15 23:30

Každý to tu vysvětluje trochu jinak tak, že už v tom začínám mít trochu zmatek.

Na té poště není třeba náhodou nahlásit i číslo účtu ze kterého chci inkasovat? Můžu si určit den kdy si to má pošta z mého účtu vyinkasovat a nebo si to pošta určí sama v některý z uvedených dnů? Pokud bych na účtu v dem pokusu o stržení náhodou neměl dost peněz tak se o to pošta pokusí opakovaně některý následující den? Jak poznám, že je vše vyřízené a že se mi poštá určitý měsíc už chystá SIPO vyinkasovat z mého účtu? Nerad bych řešil situaci kdy SIPO zaplatím převodem z účtu a pošta si to navíc ještě vyinkasuje z mého účtu.

Proč bych měl zároveň rušit zasílání platebního dokladu SIPO když je to zdarma? Alespoň nyní mi to pošta zasílá zdarma a účtují mi pouze poplatek 5 Kč za platbu toho SIPO jednorázovým příkazem k úhradě. Vyhovuje mi když mi pošta ten platební doklad SIPO zasíla poštou.

SIPO tak jak už tu bylo psané je výborná služba. Je to mnohem lepší než samostatné trvalé příkazy nebo inkasa na jednotlivé platby i když každý může mít na to trochu jiný názor. Není tak třeba hlídat několik plateb a měnit trvalé příkazy v případě, že se výše některé platby změní. Je to asi věc názorů, ale můj názor na to je, že proč dělat něco složitěji když to jde i jednodušeji.

Jinak SIPO zrušit nejde. Mám s tím určité zkušenosti když jsem chtěl zrušit SIPO po zemřelé osobě a pošta mi to odmítla. Jde pouze zrušit ze SIPO všechny jednotlive platby a pošta pak nezasílá doklad SIPO když na něm nic k platbě není.

Datum: 08.09.15 00:22
avatar

Samozřejmě, že jim nahlásíte číslo svého účtu. Vše vám na poště řeknou. Jinak nevidím důvod, proč si chcete nechat dále posílat papírový doklad, když ho nepotřebujete, respektive nebude sloužit jako doklad o zaplacení. Vy si ho můžete doma vytisknout, ale doklad o zaplacení bude výpis z vašeho účtu. Navíc elektronicky vám ho pošlou zdarma, papírový do schránky nikoliv. Pošta si ztrhává v uvedené dny, ovšem pokud si ztrhne hned první den, další dny už nee , to je pro případ, že se to nezdaří, protože každému chodí peníze na účet jiný den. Pokud ale je dostatek hotovosti na účtu, není s tím problém. Dny se můžou lišit, pokud uvedené data vychází na víkend. Když je to sobota, berou o den dřív v pátek, když neděle, tak berou v pondělí. O tom že platba proběhla se dozvíte celkem jednoduše. Nastavíte si v bankovnictví, aby vám došel email při každém pohybu nebo pohybu na účtu od-do kč. pokud nemáte chytrý mobil, můžete si nastavit sms, ale to už je zpoplatněné, tuším 1,50kč za sms.

Jinak sipo jsem zrušil, protože jsem měl s poštou problémy a už s nimi nechci nic mít. Měnil jsem dodavatele plynu a elektriky a oni mi zaúčtovali jak starého, tak nového a pak jsem čekal dva měsíce na peníze zpět, jelikož mi nechtěli starého dodavatele ze sipa odstranit, prý tak musí učinit on! Neuvěřitelné! Moje sipo a nemám k němu oprávnění?!?! Takže jsem vše zrušil, opět operace na tři měsíce a spoustu dohadování. Nyní platím vše trvalým příkazem a pokud změním dodavatele, jednoduše zadám nový trvalý příkaz a starý zruším. Tím pádem nemůže dojít ke dvojímu placení. Mámnad tím plnou kontrolu, což jsem u pošty na SVÉM sipu neměl ani nemohl sám určovat, co, jak a komu platit!

doplněno 08.09.15 00:23:

Sipo zrušit nelze, oni ho ale zruší sami tuším po půl roce, pokud na něm není žádná platba

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 08.09.15 01:20

Nevím podle čeho usuzuješ, že ten doklad SIPO nepotřebuji. Elektronický doklad bych si mohl vytisknout, ale proč když mi ho můžou vytisknutý zaslat poštou. Ano, jako doklad o zaplacení poslouží výpis z účtu nebo potvrzení této pladby z banky, ale na tom z toho nebude patrné které konkrétní platby jsem tím SIPO platil. Abych mohl v případě potřeby doložít co všechno mám tím SIPO zaplacené tak na to potřebují ten doklad SIPO spolu s výpisem z účtu. Nevím jak to pošta dělá, ale nyní mi ten papírový doklad tak jak jsem už psal zasílá zdarma a předpokládám, že by mi ho snad zasílala zdarma i v případě, že změním placení na inkaso z účtu.

Pokud si pošta už platbu úspěšně strhné na poprvé tak by byl nesmysl kdyby se to snažila strhnout i opakovaně ve stejném měsíci. Mne zajímalo pouze to jestli pošta to zkouši opakovaně v případě, že první pokus by byl neúspěšný např. kvůli nedostatku peněz na účtu.

Ty tvoje problémy s poštou tak jak to popisuješ ve skutečnosti nebyly s poštou ale se starým dodavatelem plynu a elektřiny který ti asi měl ukončit strhávání platep přes SIPO ale neučinil to a proto jsi to měl řešit s ním a ne s poštou. Pošta je v tom zcela nevinně a nemůže za to, že si někdo nechal strhnout přes tvoje SIPO nějakou platbu kterou strhávat neměl. Takto vznikaji zbytečně pomluvy pošty a jejích dobré a užitečné služby SIPO.

 

Datum: 08.09.15 15:58
avatar

Ono je třeba v první řadě říct, že zdarma ti ho fyzicky nepošlou - ty tu donášku spolu s poplatkem za hotovost zaplatíš u okýnka. V případě inkasa ti ho snad ani fyzicky nedonesou, možná ano, ale už tam budeš mít zaúčtovanou tu částku přímo na tom inkasním lístku. Zadarmo ani pošta nehrabe, leda v případě, že ti ho pošlou elektronicky, kde máš uvedené BEZHOTOVOSTNĚ a NEPLAŤTE. A aby pošta rozeznala, za který měsíc jsi zaplati, od toho má identifikační číslo - variabilní symbol, který se každý měsíc mění. Takže doklad o zaplacení je výpis z účtu, kde máš všechno uvedené.

jinak ty uvedené problémy samozřejmě zavinil starý dodavatel, ale fór bylo v tom, že když jsem šel na poštu, ať mi tu jednu platbu dají pryč, tak to prostě nešlo. A to je ta sranda. Využívám jejich služeb, mám své sipo, které prakticky ovládá někdo jiný, jenom ne já. Takže jsem musel zaplatit celé a pak vymáhat platbu zpět. Jindy se zase stalo, že všem se na sipu objevila platba za vodu dvakrát, kvůli cizí chybě. pošta už o tom byla ze strany chybujícího informována, nicméně bylo opět nutné jít na poštu, nechat si udělat opis, kde druhou platbu odstranili, nicméně opis taky stojí peníze, kteér lidi museli platit navíc za cizí chybu.Samozřejmě tě nechci odrazovat od spolupráce s poštou, ale pro mě je trvalý příkaz ovladatelný přímo z domu, nemusím nikam chodit, s nikým se dohadovat a když s někým ukončím dodávky, jednoduše ukončím trvalý příkaz. Je to pro mě daleko komfortnější, jednoduší a časově i finančně méně nákladné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sipo
Datum: 08.09.15 23:30

Možná mi nebudeš věřit, ale já za to zaslání dokladu SIPO opravdu nic neplatím. Neplatím za to ani nic na poště u okýnka protože tam se SIPO nechodím. Platim to vždy bezhotovostně jednorázovým příkazem k úhradě z mého účtu v bance. Za to mi pošta účtuje 5 Kč. Když se podívám na https://www.ceskaposta.cz/slu…nancni-sluzby-cr/sipo#placeni tak tam je v tabulce mezi cenami hrazenými klienty SIPO položka "Zaslání Platebního dokladu SIPO – Hotovost poštou obsaženo v ceně služby". To asi znamená, že poplatek za to doručení dokladu SIPO je obsažený v těch 5 Kč které mi účtují za tu bezhotovostní platbu. Samostatný poplatek za to doručení ale pošta po mne nechce. Pokud si zařídím to inkaso na SIPO tak za to zaslání dokladu poštou mi asi budou účtovat poplatek 10 Kč.

Pokud se jedná o ty tvoje problémy se SIPO tak pokud jsi to platil bezhotovostně inkasem z tvého účtu v bance tak usuzují, že pokud už pošta měla zadané inkasování tvého SIPO tak to už asi nešlo kvůli jedné položce kterou jsi chtěl zrušit stornovat což se asi dá pochopit. Příliš nechápu jak tvoje SIPO může ovládat někdo jiný. Ty si sám žádáš u jednotlivých firem aby tvoje platby si sami stahovali přes tvoje SIPO a také je můžeš požádat aby to ukončili pokud jim budeš chtít platit jinak. To, že některé firmy občas něco popletou a stáhnou si něco co by neměli je věc jiná a rozhodně to není problém pošty nebo SIPO.

SIPO je výborná služba a je to rozhodně lepší než několik samostatných trvalých příkazů. Radějí si každý měsíc pohlídám jednu platbu SIPO než několik samostatných trvalých příkazů. Výše jednotlivých plateb se občas mění a tak u SIPO se tím nemusím zabývat, protože inkasující strana si vždy přes SIPO vyinkasuje odpovídající částku. Za celou dobu co používám SIPO (několik let) jsem s tím neměl žádné problémy. Tím samozřejmě netvrdím, že nějaké problémy nemůžou nastat. SIPO kritizují asi pouze ti co tuto službu asi pořádně neznají nebo mají vůči ní nějaké předsudky.

Datum: 07.09.15 22:25
avatar

Dobrý den. Ono to funguje tak, že na poště musíte mít vyřízeno SIPO a dostanete spojovatelské číslo. Pak v bance zažádáte o navedení SIPO k vašemu účtu. Toto spojovatelské číslo od pošty potom uvádíte firmám, u kterých chcete, aby vám peníze ztrhávali skrze SIPO - např. energie, voda, noviny - předplatné, pojistky, platby za satelit, koncesionářské poplatky. Pozor - j rozdíl trvalý příkaz a SIPO. Každé se v bance na bankovním účtu zavádí jinak. Pokud ale nebudete mít na účtu dostatek finančních prostředků, tak se vám SIPO stejně z účtu neztrhne a pošta vám pošle upozornění, že to nemáte zaplaceno a platit si to pak musíte sám - buď jednorázovým příkazem k převodu z účtu, nebo na poště v hotovosti.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: sipo
Datum: 11.09.15 01:00

Děkují všem za snahu poradit ohledně toho inkasa na SIPO, ale mám dojem, že někteří se snažíte radit i přes to, že se v tom příliš nevyznáte.

Zkusil jsem napsat ohledně toho dotaz české poště, FIO a Equa bank a zde jsou jejích odpovědi.

Českí pošta

Dobrý den,

k tomu, abyste bance povolil inkasovat SIPO ze svého účtu (k poskytnutí "Svolení k inkasu-SIPO") postačí uvést bance pouze Vaše spojovací číslo SIPO (ani číslo účtu, ani variabilní nebo specifický symbol se neuvádí).

Bezhotovostní úhrada SIPO obecně probíhá následovně:
- klient předloží bance své spojovací číslo SIPO a poskytne jí "svolení k inkasu SIPO",
- banka předkládá poště seznam spojovacích čísel SIPO svých klientů, kteří mají zájem SIPO hradit bezhotovostně,

- pošta k předloženým spojovacím číslům SIPO přiřadí předepsané částky pro ten který konkrétní měsíc,
- banka tyto částky vyinkasuje z účtu jednotlivých klientů, převede si je na svůj sběrný účet a pak je hromadně převede poště.
Z výše uvedeného vyplývá, že poště následně není nutno nic sdělovat (pošta nepotřebuje znát čísla účtů jednotlivých klientů), všechny další potřebné kroky již zajistí sama banka, která by Vás rovněž měla informovat, od kterého měsíce bude váš požadavek realizovat.

Když bance povolíte úhradu SIPO inkasním způsobem a poplatky se strhávají z účtu automaticky jako inkasní platba, je Vám zasílán doklad s názvem " Platební doklad SIPO – Bezhotovost ". Tato forma úhrady je ze strany České pošty nezpoplatněná. Doklad SIPO je zasílán buď v papírové, nebo elektronické formě. Papírová forma zasílání Platebního dokladu SIPO – Bezhotovost je zpoplatněna částkou 10 Kč.
Žádost o změnu způsobu zasílání Platební doklad SIPO – Bezhotovost na e-mail je nutno fyzicky podat na kterékoli poště vyplněním a podepsáním Formuláře SIPO (viz příloha). Poště je zároveň nutno pro kontrolu předložit některý z dokladů SIPO. Změna zasílání bude provedena od následujícího měsíce.

Banky hradí SIPO svých klientů obvykle ve dvou termínech a to:
1. => do 15. dne v měsíci,
a pokud klient nemá k tomuto datu na účtu dostatek prostředků, pak
2. => do 23. dne v měsíci.
Termíny pro bezhotovostní úhradu SIPO (jeden - do 15. dne v měsíci, nebo dva - do 15. dne v měsíci a do 23. dne v měsíci) si banka vybrala sama a jsou obsaženy v mandátní smlouvě, kterou banka s poštou na službu SIPO uzavřela a týkají se pouze převodu peněz mezi bankou a poštou. Smlouva se nevztahuje na termíny, ve kterých z Vašeho účtu banka fakticky inkasuje.

S pozdravem

__________________________________________________________________

FIO

Dobrý den,

děkujeme za váš dotaz. Navedení SIPO je možné v internetovém bankovnictví, pokud SIPO navedete do 15. dne v měsísi, pak je SIPO účinné od následujícího měsíce. Pokud ho zadáte po 15. , pak je účinné ob jeden měsíc. Příklad: SIPO navedete 10.9.2015 - pak od 1.10.2015 se Vám bude strhávat z Fio banky. Navedení 16.9.2015, pak se začne strhávat až od 1.11.2015. Fio banka, a.s. vyřídí vše potřebné, nikam na poštu už nemusíte nic hlásit. Termín pro stahování SIPO je u naší banky 10., 11., 20., a 21. den v kalendářním měsíci.

S přáním pěkného dne

Dobrý den,

jsou pouze 4 termíny, které jsem Vám psala. Pokud se platba neprovede např. 10. den v měsíci, pak se to zkouší v další termíny. Jestli není platba uhrazena ani v jednom termínu, pak je ji možné uhradit jednorázovým příkazem, postup naleznete na lístku SIPO na druhé straně. Vybrat si termín není možné.

S přáním pěkného dne

__________________________________________________________________

Equa bank

Vážený kliente,

děkujeme za kontaktování Klientského centra Equa bank.

Zřízení SIPO platby, která by byla pravidelně odesílána z Běžného účtu, je možné. V internetovém bankovnictví stačí v sekci Opakované platby zvolit možnost SIPO. Zde vyplníte spojovací číslo uvedené na složence, limit (částka, která může být maximálně odeslána) a zvolíte si název platby.

Banka na konci měsíce odesílá České poště seznam účtů, u nichž je SIPO nastaveno. Platnost platby je tedy od následujícího kalendářního měsíce. SIPO je potřeba nastavit do 23. dne v měsíci, aby mohlo být v dalším kalendářním měsíci zpracováno. Pokud dojde k nastavení této opakované platby později, bude platba odcházet až další následující kalendářní měsíc (např. dojde k nastavení 24. září, platba odejde z účtu v listopadu).

Z Běžného účtu dochází k odeslání platby tak, aby nejpozději k 15. dni v měsíci byla připsána na účtu České pošty. Termín odeslání nelze volit a není prováděn opakovaný pokus o realizaci v případě neprovedení platby. Jestliže nebude dostatek prostředků na Vašem účtu, pokus o transakci naleznete v sekci Nezrealizované platby. Poté je zapotřebí SIPO platbu uhradit alternativním způsobem uvedeným na složence, která Vám bude doručena.

V případě dalších dotazů se na nás můžete obracet každý den od 8 do 21 hodin na telefonní číslo 222 010 222 nebo na e-mailovou adresu: klientske.centrum@equabank.cz.

S pozdravem

__________________________________________________________________

Z toho vyplývá, že stačí pouze nastavit to inkaso na SIPO v IB banky a banka se už sama postará o vše potřebné k tomu aby mohlo být inkaso na SIPO realizované a na poštu už není třeba jít nic ohledně toho vyřizovat. Na poštu je možné zajít pouze v případě, že bych chtěl změnit zasílání papírového dokladu SIPO na elektronické e-mailem. Je na to tento formulář.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.