Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

OSVČ - sociální - student

Od: financnice odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

už několik let jsem OSVČ a zároveň student, v březnu mi bylo 26 let, takže jsem od března začala platit měsíčně cca 1800 Kč do OZP, kde jsem přihlášená. Vím, že bych měla platit i sociální (ČSSZ) podobnou cenu. Když jsem však někdy v dubnu byla na pobočce, bylo mi řečeno, že zde nezáleží na věku, ale na tom, zda jsem ještě student (což budu ještě do ledna, kdy mám státnice). Ovšem teď mi 2 kamarádky říkaly, že na věku záleží, že sociální platit musím. Zároveň můj přítel, kterému je 28 a dodělává si školu, stejně jako já sociální neplatí a dodává jim potvrzení o studiu. Tak teď nevím, co je pravda, resp. kdo má pravdu.

Řeším to teď z důvodu, že mám nyní 2 možnosti:

1. Přerušit do ledna (státnic) studium (už mám vše hotovo a schází mi jen státnice) a začít platit každý měsíc zálohy na sociální.

2. Nepřerušit studium, nic neplatit a začít je platit až v lednu, kdy budu už absolventka VŠ.

Ovšem nejsem si jistá, zda to tak je. Jestli tedy nemusím platit zálohy už teď. Na druhou stranu, proč by mi paní na pobočce říkala špatné informace?

Třeba zde někdo zná správnou odpověď. Upřímně se mi teď samozřejmě sociální moc platit nechce, jelikož si vydělám měsíčně třeba 13 tisíc, 2 tisíce pošlu na OZP a když další 2 tisíce pošlu na ČSSZ, už mi po zaplacení nájmu moc nezbyde.

Díky za info

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Než bych se tu vypisovala. přečtěte si toto. Je to přímo ze stránek ČSSZ, o věku studenta tam nepadla zmínka. Hranice 26 let je důležitá pro jiné úřady a pro jiné záležitosti, než je tato.

iz*
hodnocení

1x

Neodvádění záloh neznamená, že byste sociální pojištění

(od určité výše zisku) nemusela platit.

Jde jenom o odsunutí platby po skončení kalendářního roku.

(I pokud nyní zálohy odvádět nebudete, měla byste si dávat peníze stranou.)

Nedávejte na kamarádky (jejich informace nemusí býr spolehlivé),