Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
jakýsi polák našel na mém aukru, že prodávám telefon (jedná se o cenu 6000 Kč), a napsal mi, že by ho rád koupil, ať mu napíšu Iban a swift k účtu, že mi pošle peníze v dolarech.
OK-napsal jsem mu údaje pro platbu, a buď ty peníze přijdou nebo ne, každopádně jsem mu napsal, že dokud nebudou peníze na účtu, tak nic neposílám.
Ale mám otázku: Pokud ty peníze dojdou, a já mu posléze telefon pošlu, nemůže on pak nějak u své banky nebo odkud bude posílat peníze, zažádat třeba o zrušení transakce a mě by ty peníze zase odečetli a poslali jemu? Přece jen 6000 Kč není málo.
Díky za odpověď.
Po pripsani penez bych zasel/zavolal do banky, jestli uz to proslo clearingovym centrem nebo overenim nebo cim. Nigerijci to delaji tak, ze poslou jakoby takove dobrozdani, ze nigerijska banka ty penize opravdu poslala, tobe se objevi na uctu,pak teprve dorazi ceske bance skutecna, overena informace, ze zadne penize poslany nebyly a banka ti je zase odebere z konta. Jenze ty jsi uz mezitim odeslal zbozi, ktere ma ted Nigerijec a ty nemas nic.
Uz ti poslal adresu, kam ten mobil chce poslat? Neni to nahodou do Nigerie?
No nakonec mi přišel email od BANK OF AMERICA - ačkoliv psal polsky, ale proč nemůže mít polák účet v Americe, že...( ), že mám poslat doklad o odeslání a pak mi připíšou peníze
Rychle jsem utíkal na poštu a rychle jsem to odesílal
Jinak tím, že jsem mu sdělil iban účtu a swift banky mi si myslím nic nehrozí, ne?
mám poslat doklad o odeslání a pak mi připíšou peníze
Bych v PC nejaky doklad vytvoril (jako ze je to scan skutecneho dokladu), poslal jim to a koukal se, co se bude dit.
Aby jsi sel s dobou, tak muzes vytvorit jen electronicke potvrzeni (email) od "zasilatelske firmy", ktery jako dosel na tvuj mail (Toto je elektronicke potvrzeni, ze vase zasilka pro adresata XY [plna adresa], identikacni cislo 2015-1234MNQ-35*****, podana dne YZ, byla uspesne prevzata k doruceni beznou [leteckou] dopravou. Odhadovana doba doruceni: 7 pracovnich dni. V pripade dotazu kontaktujte prosim nasi infolinku. Dekujeme za vyuzivani nasich sluzeb".
To by je mohlo na chvili zamestnat, az si to prozenou Google prekladacem z cestiny.
jiool: O zrušení připsané transakce ze strany odesílatele lze požádat, ovšem vy (příjemce) musíte souhlasit s vrácením peněz, tudíž co máte připsané na účtu, to vám nikdo bez vašeho vědomí (v normálním případě) nevezme! Něco jiného je u kriminálních aktivit, ale to je asi jasné.
ctenar: Takto převodní procedury rozhodně neprobíhají. Platba je prověřována procesem, kterému se říká zjednodušeně říká AML (anti-money-laudering) před připsáním. "Potvrzení" zaslané mailem nemá cenu, slouží maximálně tak informativně.
jiool: Poláci maji BOA docela rádi. Ale Bank Of America (obecně banka odesílajícího) vás jako příjemce platby nikdy nekontaktuje!
Číslo účtu a swift je samo o sobě takřka k ničemu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.