Proč je export...otázka ke globalizaci

Od: Datum: 23.08.15 21:30 odpovědí: 11 změna: 24.08.15 13:10

Proč je export do zahraničí teprve od globalizace možný? Nebyly dřív vozy a lodě?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ctenar
Datum: 24.08.15 01:09

Jednotlive staty si chranily svoje trhy pomoci dovoznich cel a kvot, proto se nevyplacelo importovat nebo objem byl zanedbatelny.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.15 06:08

A dnes snad cla nejsou?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 24.08.15 07:11

Jak velke clo maji Nemci na import v Cechach vyrabenych Skodovek do Nemecka?

Drive bylo 200 statu a kazdy mel system cel a kvot, ktery se upravoval bilaterarnimi smlouvami kazdeho s kazdym.

Dnes jsou nadnarodni svazy a unie (NAFTA, EU+EFTA, pripravovana TPP atd.), kde mezi sebou bez prekazek smenuji zbozi skupiny zemi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.15 07:19
avatar

Clo se platí jen při obchodu se třetími zeměmi, nikoliv mezi zeměmi EU...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 24.08.15 07:23

To je prave moje pointa. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.15 07:26

Když zkusíte vyvážet třeba válcovanou ocel do USA, zjistíte, že clo mají vyšší, než my cenu. Proč by německá fabrika měla postihovat clem německou fabriku jen kvůli tomu, že leží v ČR a pracují v ní Poláci?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 24.08.15 07:36

Montuji se snad Skodovky jen z nemeckych a ceskych dilu?

Patri snad CR a USA do stejneho ekonomickeho svazku, o kterem pisi? Napoveda: NAFTA vs. EU+EFTA

Kanada se snazi dojednat zonu volneho obchodu s EU.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.08.15 06:51
avatar

Myslím, že je to nesmysl - export/import existoval vždy, i ve starověku. Bydlím poblíž Jantarové stezky, což byla obchodní cesta spojující Balt se Středomořím už v dobách Římské říše. Nemá být otázka postavená jinak?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vilik
Datum: 24.08.15 07:44

Myslím, že to chápu taky tak. A odpovídám, nebyl tak rozšířený, jako dnes, protože se nemohlo převážet kazitelné zboží, v každé zemi fungoval systém celnic a mýtnic, takže náklady navíc, nebezpečí po cestě v míň civilizovaných koutech a konečně, když už se takhle drahé zboží nějak dovezlo, málokdo si ho za tu cenu mohl dovolit. S bohatnutím měst a spolků z obchodu se setkáváme někteří v dějepisu, ale ono je to na městech vidět i teď, starověká i středověká obchodní centra jsou nejvíc pro své památky navštěvována turisty. A nemusíme chodit daleko, Praha, Vídeň, křižovatky obchodních cest.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ctenar
Datum: 24.08.15 07:31

Jeste me napada: globalizace = zmena pravnich systemu zemi tak, aby v jejich zemich mohli zakladat firmy a podnikat cizinci a cizi (zahranicni) firmy, coz spolu s celosvetovymi a levnymi telekomunikacemi a dopravou vede ke vzniku nadnarodnich firem, ktere pak nutne musi exportovat vyrobky a polotovary mezi pobockami nebo vyrobni(mi) a spotrebni(mi) ze(me)mi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jentak
Datum: 24.08.15 13:10

USA se ještě dnes důsledně chrání pomocí doložky nejvyšších výhod, kterou zdaleka nemá každý stát, který s nimi obchoduje. My ji získali až po roce 1989.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.