Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Popření pohledávky v INS - její výše

Od: maujenka* odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

chtěla bych moc poprosit o radu, nevím jestli je tu někdo znalý či nějaký právník, ale velmi potřebuji radu kde hledat informace, či kam se obrátit (tlačí mě velmi čas) ohledně přihlášené pohledávky v insolvenci... zkráceně jde o toto... přiznala jsem všechny věřitele co jsem měla (prodejem domu bude zajištěna hypotéka, bohužel jsme se zde ocitla že mi dlouhodobě podnájemník neplatit nájemné), tedy zbývají nezajištění věřitelé - a společnost, která mi tehdy půjčila na doplacení kupní ceny domu si do své přihlášky napočítala úrok za celých třicet let, kdy bych měla úvěr platit a můj insolvenční správce mi bohužel sdělil že to nebude popírat (mluvila jsem dnes s právníkem, řekl mi že bohužel někteří správci jsou laxní a nevěnují se dostatečně, jelikož popírání by byla "pro ně práce navíc"). Ovšem zákoný úrok z prodlení si tato společnost naopak napočítala jen do doby kdy mi bylo povoleno oddlužení (tedy pár měsíců kdy jsem neplatila - do dne povolení oddlužení)... nevím co teď dělat... ten úrok za třicet let si napočitali na milion a hrozí mi že mi nepovolí oddlužení... jak tedy potom chápat § 170 insolvenčního zákona? Vždyť tam stojí -

V insolvenčním řízení se neuspokojují žádným ze způsobů řešení úpadku, není-li dále stanoveno jinak,

a) úroky, úroky z prodlení a poplatek z prodlení z pohledávek přihlášených věřitelů, vzniklých před rozhodnutím o úpadku, pokud přirostly až v době po tomto rozhodnutí,... atd...

chápu tedy správně, že neměli přiznat úrok za oněch celých třicet let? Jsem teď zmatená a přezkumné jednání bude již za týden v pátek, mám možnost někde najít ještě nějakou pomoc?

Moc moc děkuji za rady kam se obrátit či kde hledat dál

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

maujenka*
hodnocení