Kdy a jak mám cvičit nebo sportovat?

Od: Datum: 05.08.15 14:35 odpovědí: 7 změna: 06.08.15 12:35

Dobrý den,

Zajímalo by mě, kterou denní dobu je pro mě ideální pohybová aktivita a jakého typu, pokud chci docílit následujícího:

- zhubnout (jde mi primárně o spálení tuku /do optimální váhy přibližně 15 kg/ a případně o zpevnění postavy; nárůst svalové hmoty jako vedlejší efekt nepovažuji za nežádoucí, ale prioritou pro mě není)

- zmírnit projevy a následky nespavosti (než si seženu příslušného lékaře a budu se ho doprošovat o antidepresiva a hypnotika, tak bych rád začal přirozenější metodou; vím, že jednou z příčin těchto potíží bývá nedostatek pohybu, ale nevím, který je optimální a kdy, aby zmírnění bylo co nejúčinnější)

Podmínkou je následující:

- aby mě pohybová aktivita nestála celodenně energii k jiným činnostem, resp. nerad bych se cvičením pokaždé "zničil" tak, že bych pak nebyl schopný ani duševní práce (mám zkušenost, že když jsem před pár měsíci chodil do posilovny odpoledne, kde jsem vždy cvičil přibližně hodinu, tak jsem pak po zbytek dne byl celkem unavený, sice většinou příjemně, ale už jsem toho zpravidla ten den moc nevymyslel)

- denně by mi to určitě nemělo zabrat víc než cca hodinu a půl

Předem děkuji za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.08.15 15:28
avatar

Já si myslím, možná blbě, že to jak žijete a chcete ve svém životě změnit k lepšímu, tak takhle to fungovat nikdy nebude. Způsob života změnit můžete a pak se změní všecko. I váha i spaní i se zpevní postava. Ale když ve svém životě budete pouze hodinu a půl cvičit, fungovat to nemůže. Mohou nastat jiné komplikace a poškození. Takhle ke zlepšení, jak píšete, nemůžete nikdy dojít. Pouze a jen změnou stravování, tělesných aktivit, rozvržením dne. Pak změnit lze. Ale abyste jedl jako doposud, nehýbal se, ale pouze a jen se něco přes hodinu věnoval jakémusi cvičení, které vás neunaví, pak mi to příjde dokonale zcestné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: insomniak
Datum: 05.08.15 16:49

Se změnou stravy počítám, nicméně v současné době jím 2-4x denně průměrné porce - tím se mi zhruba před rokem podařilo zastavit přibírání, dokonce jsem během té doby už nějakých 10 kilo zhubnul (zčásti díky tehdejšímu cvičení, zčásti asi díky užívání psychostimulantů, kterými jsem krátkodobě mírnil následky nedostatečného nebo nekvalitního spánku a které jsem pak raději vysadil, abych se nedopracoval k závislosti), ale to je málo, chtěl bych se nadváhy zbavit úplně. Proto cvičení. Proč myslíte, že bych se přitom nehýbal? Ve svém dotazu se myslím vcelku jasně ptám na pohybovou aktivitu. Od toho je snad právě cvičení (nebo sport - ptal jsem se na pohyb obecně, pokud je pro mě ideální třeba běh, tak s tím nemám problém).

Co dalšího bych měl dělat přes den, abych o sobě mohl prohlásit, že už neplatí, že se "jako doposud nehýbu"? Jsem studující a duševně (sedavě) pracující člověk, s tím toho moc nenadělám, leda bych zahodil dosavadní roky studia, vykašlal se na svůj obor a šel například dělat někam na stavbu (nebo jinou fyzickou práci, abych měl pohyb navíc), ale to bych nerad. Pár hodin denně pro pohyb vyčlenit můžu (tak dvě maximálně), ale víc ne, zbytek strávím většinu dní u počítače, ať zrovna chci nebo ne.

Že mám změnit způsob života jsem si uvědomil dávno, ale to je jaksi příliš obecný poznatek. Tak teď se snažím zjistit něco konkrétnějšího.

Od: eda*
Datum: 05.08.15 15:34
Cvičit se má 2-3x do týdne, ideálně ráno, cca. hodinku po snídani. Aktivita by měla, i s rozcvičkou, trvat hodinku a při anaerobní aktivitě se doporučuje vyšší tempo cvičení, tj. nižší váhy a vyšší počet opakování. Důležitá je i strava.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.08.15 22:09
avatar

Já bych k tomu poznamenala, že ať budete cvičit ráno, přes den, nebo večer, vždy Vám to nějak změní Váš dosavadní režim a to je začátek, pak budete zjišťovat, kdy to cvičení je pro Vás příjemnější, pak účinnější, případně snesitelnější atd., takže už to samo o sobě Váš režim změní a určitě k lepšímu. Režim si prostě nastavíte časem sám. S tím přijde i nenápadná změna jídla atd. Jinak pozor, abyste se "nepřetáhnul" a nezískal tak ke cvičení negativní pocit a tím i výmluvu, že Vám to vlastně "nedělá dobře" . Cvičení bych proložila během (každý den buď cvičení, nebo běh), ze začátku asi "indiánským", stačí tak asi 45 minut, v tomhle období je ráno nádherně, takže to půjde samo. Jo a s jiným druhem únavy přijde určitě i lepší spaní... prostě cvičením nemůžete nic pokazit ! Mrkněte taky na jógu, něco načtete, zkusíte, vůbec není nutné chodit do kruzu, je to báječná věc, prověřená čsem.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.08.15 08:04
avatar

Kupte si domů běžecký pás,ale kvalitní s automatickým náklonem a běhejte nebo choďte hodinku denně.Já si ho koupila a nelituji.Sedím celý den v kanceláři a běhání si nastavím jak se zrovna cítím...ale vždy tu hodinku si dám.pustím si nějaký program,který sám mění náklon i rychlost a je mi po tom fajn.Potom musím tedy hned do sprchy,normálně funguju,nejsem tak unavená ale dobře se mi zpevňuje tělo a od té doby co běhám před spaním,spím jako miminko

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.08.15 11:14

Já si myslím, že vám nikdo nemůže dát nějakou univerzální radu, která vám bude vyhovovat. Snažte si najít nějakou pohybovou aktivitu která vás bude uspokojovat a případně tomu i něco obětovat. Spíš si odpovězte na některé otázky. Proč trpíte nespavostí? Protože na něco myslíte? Tím že nespíte, tak si tělo nebo mozek o něco říká. Skutečně musí být váš mozek neustále připraven na něco "myslet" a něco "vymýšlet"? Já třeba chodím cca 2x týdně plavat a k tomu se s manželkou věnujeme turistice a není pro nás problém ujít 20-25 km. Dělám to proto, aby mozek naopak vypnul, příjdu domu, jsem utahaný a prostě ten den nic nevymýšlím. Mozek si odpočine a je připravený myslet další den. Přitom kdybych si sednul na rotoped nebo běhal na pásu, tak mi 5 min. přijde jako věčnost, prostě mě to nebaví a nudí. Čili mě to nic nepřinese a není to pro mě žádná aktivita, která by mi pomohla. Manželka přitom dokáže šlapat na rotopedu kdoví jak dlouho. Mám kolegu který jde ráno v 5 běhat, běhá 2 hodiny a v 8 je v kanceláři. Já vím, že kdybych to udělal, tak mě to rozhodí na celý den, jemu to vyhovuje. A takových příkladů je mnoho. Já si pamatuji ještě z VŠ, jak někteří spolužáci si dali budík na 4. hod a učili se. Já vstát ve 4 ráno, tak "nevím jak se jmenuju" a nevypočtu ani trojčlenku. Každé tělo je jiné. Nevěřím tomu, že vám něco přinese cvičení nebo jiná aktivita, která vás osobně nebude uspokojovat a těšit a děláte jí pouze plánovitě, protože vám to někdo poradil.

Proto si myslím, že vám nikdo nedá univerzální radu jak cvičit, abyste zhubnul, dobře spal a přitom nebyl utahaný a mozek byl vždy připraven něco vymýšlet.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pb®
Datum: 06.08.15 12:35

I když máte sedavé zaměstnání, pokud Vás vyloženě nikdo nenutí, neseďte na židli, ale sežeňte si gymnastický míč. Nebo aspoň na doma. Taky se doporučuje každé 2 hodiny vstát od stolu a trošku se protáhnout, pokud to práce dovolí. No minimálně na záchod jít můžete. Nejlepší je cvičit ráno, tělo se nastartuje a metabolismus je prý rychlejší ještě několik hodin po ranním cvičení.

Nejdůležitější je najít si sport, který člověka bude bavit a nebude ho to obtěžovat. Těžko chtít po někom ráno plavání nebo bruslení, když musí být v práci brzy a do bazénu nebo na cyklostezku to má daleko. Pokud jste schopen a ochoten věnovat cvičení denně dvě hodiny, je to velmi dobré.

Já třeba mám cyklostezku asi kilometr od baráku, takže bruslím. Večer, ráno ve všední den nestíhám. Snažím se jezdit co nejčastěji, ale každý den mě to taky nebaví, když by to bylo několik dní po sobě. Vyhovuje mi tak 3-4x týdně, hodinka až hodinka a půl. Ze začátku to byla hodina a půl na stejné trase, postupem času se to trochu zkrátilo a jezdím něco málo přes hodinu, tedy vidím, že kondice šla nahoru.

Zkuste zkombinovat víc sportů, aby Vás to pořád bavilo. Třeba ráno běh, odpoledne kolo, brusle, plavání. Jeden den aktivita jen hodinu, jedno jestli ráno nebo večer, druhý den ráno i večer. Na to přijdete, co Vám vyhovuje a z čeho máte radost. Od věci není ani aktivita pozdě večer před spaním, zvlášť když je teplo, je večerní procházka nebo jiný pohyb docela osvěžující, před spaním si člověk vyčistí hlavu a příjemně se protáhne.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.