Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Postižená kolegyně-jak to vyřešit?

Od: karel001 odpovědí: 12 změna:

Dobrý den.

Pracuju v jednom středisku (záměrně nebudu říkat jeho povahu, aby si to zde nepřečetl někdo, kdo by neměl). V týmu se nás střídá cca 35 lidí. Teď bych chtěl popsat problém, který u nás vzniknul a je důvodem, proč sem píšu...

Na začátku měsíce k nám nastoupila dcera jedné naší kolegyně, která je psychicky nemocná. O její nemoci víme, protože než u v našem provozu začala pracovat, její matka nám o tom povídala. Byla dokonce 3x zavřená v psychiatrické léčebně pro nedokonanou sebevraždu. Pracovala v našem středisku i na jiných pozicích, ale vždy ji vedení po necelém týdnu stáhlo z funkce. Někdy to trvalo ani ne 1 den. Tato dáma nyní ale v našem středisku pracuje znovu a v našem provozu. Problém je ten, že je agresivní, má různé mimoděčné pohyby, nechápe pochopitelně, když jí vysvětlujeme, že nemůže začít tancovat před dvěma tisíci zákazníků. Jsme z ní nešťastní, protože ji pořád hlídáme. Na zákazníky je nepříjemná, užívá si svoji moc, kterou nad nimi z pozice své funkce má a rozhodně to nevrhá dobré světlo na naše středisko a už vůbec ne na nás jako na její kolegy. Problém je v tom, že šéf našeho provozu ji údajně vzal jen proto, že ho poprosila její matka, aby ji přijmul z důvodu, že má strach ji nechávat doma samotnou. Mně osobně se toto nelíbí, pokoušel jsem proto o tom s její matkou mluvit a začal ji naznačovat, že se nechová vhodně na své pracovní postavení, což ona sice přiznala, ale pořád má pocit, že ji někdo řešíme dá se říct neoprávněně a jen proto, že je to její dcera. Což pochopitelně není pravda. Myslím si osobně, že tato osoba je nebezpečná. Jak to máme řešit? Když půjdeme za šéfem, tak ten řekne její matce, že "ten a ten si stěžoval na Vaši dceru." A ta nám pak bude dělat zle a peklo. Máme napsat anonymní email generálnímu řediteli nebo ji máme fotit a natáčet a pak mu to poslat? Nebo máme napsat anonymní emaily jako klienti a stěžovat si?

Tato situace je poměrně nepříjemná a ohrožuje provoz, protože vykonáváme všichni práci na licenconavém postu a máme obrovskou zodpovědnost za klienty. Omlouvám se, že neuvádím, kde pracuju a jakou práci dělám, ale je to proto, aby si to zde nepřečetla třeba právě ona. Člověk nikdy neví.

Poraďte mi, prosím, jak tuto situaci řešit.

Děkuju

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar hejkal
U nás to dořešil jeden kolega takto:
Sehnal pár známých, ti nezávisle na sobě došli a vyvolali s podobnou osobou spor. Volal se vedoucí, vznesla stížnost na chování a reprezentaci firmy.
Další volal přímo vyššímu šéfovi a stěžoval si u něj. Byl nepříjemný. Vytrvalý, otravný. Chtěl vícekrát vědět, proč ta osoba kazí dojem z firmy.
Šéf se nas...štval, dořešeno.
Zaměstnanci byli z obliga, nikoho nebuzerovali.
tiffany*

Uznávám, že Vámi uváděný postup může být účinný, ale mně se přes jeho "praktičnost" prostě nelíbí. Připadá mi to spíš jako chování smečky, než jednání lidí. Všichni přece známe různé "partičky", které se různě navzájem podporují a chrání své členy a to často před dopadem regulérních postupů, prostě pravidel, která jsou daná a platí pro všechny. Byla by to jistě diskuze na celý večer :) a možná i docela zábavná, ale pro tuto chvíli říkám aspoň tolik, že mně se tenhle postup nelíbí a určitě bych nedokázala jít a vyvolat problém nebo scénu nebo výstup, nebo něco na ten způsob s určitou osobou, za účelem jejího odstranění. Nepovažuji to za férové jednání. Samozřejmě, přijetí nepatřičné osoby na určité místo je taky pochybné... atd., k diskuzi je toho hodně... ale dodržování daných pravidel je snad základ slušné společnosti. A to, že je poruší jeden, snad neznamená, že by je měli porušovat i ostatní.

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Pokud nepůjdete za šéfem ale hned za generálním, šéf vás zničí... Jděte za ním a to min. 3 lidi - nemůže na vás pak vymýšlet podlosti a vy máte jistotu, že to neututlá v případě průšvihu.

On je šéf - pokud i přes vaše upozornění nechá vše při starém, průšvih půjde rovnou za ním a budete mít nového šéfa.

doplněno 05.08.15 10:11:

@bene - já mám takového šéfa. Je nás tam 15 (dvě oddělení), on poslední 4 lidi přijal z okruhu svého basketbalového týmu a 3 z nich jsou totálně neschopní. Ničí to morálku, produkci, kvalitu - odnáší to obě oddělení. Šéf odejde, až se stane velký průšvih. Malé se dají zazdít...

Jak velký průšvih to musí být? Kolik dobrých lidí to nezvládne a odejde dřív? Jsme 3 lidi pod stav, maká se na 130% plánu, který není vůbec podhodnocený. Schopní dělají 9-11 hodin, jsou unavení a v depresi. Neschopní mají stejné peníze a dělají jen potíže.

Šéf to někdy nechce vidět - proto se mu to musí říct. Buď je to rozumný člověk a jde mu o budoucnost firmy nebo je to vůl. Ten náš je vůl - o problému ví, ale nechává svou kůži na trhu kvůli kamarádům.

 

nnikdo
hodnocení

2x

Matka postižené osoby by měla vědět, že existují chráněné dílny. Tam postižení pracují v kolektivu jiných postižených. Mistrové tam umí s postiženými zacházet. A práci a odměnu za ni, dostávají přiměřenou jejich schopnostem. Protlačovat ji na místo, kam se nehodí, na kterou nestačí, ji způsobí jen ještě větší problémy a deprese. Ta máma nemá rozum.

 

eulalie*
hodnocení

2x

Dobrý den. Myslím si, že to nebude dlouho trvat a na vaši psychicky narušenou kolegyni si začnou stěžovat sami zákazníci... pokud před nimi tancuje, tak to se určitě najde nějaká "dobrá duše", která si přijde postěžovat. Nechte to zatím tak, stejně by se to obrátilo proti vám a byli byste mezi prvními, s kým by se vaše vedení brzy rozloučilo.

karel001
hodnocení

Dobrý den, děkuji za odpověď. Bohužel zákazníci si už na ni stěžují, ale nic se zatím neděje... Až udělá nějaký průšvih, tak to někdo nevinný bohužel odnese, protože ručí za zdraví klientů. Ale to už říkám moc, to bych sio měl z výše ovedených důvodů nechat asi pro sebe. Prostě chci říct, že se v našem středisku často volá sanitka na těžké úrazy a pokud se stane to, že tam bude přítomna zrovna ona, je to o velký prů*er. Už s teď s ní máme problémy že neumí ošetřit rozbité koleno, natož, až budeme mít resuscitaci, která se nám bohužel také nevyhýbá... Musíme to co nejdřív vyřešit jakýmkoliv způsobem, proto jsem sem položil tuto otázku, tak mi prosím neraďte, ať to nechám být, protože to nejde. Ano, pokud ona něco pokazí, půjde to za ní a za zaměstnavatelem, ale také mohou spoluvinu hodit na nás jakožto její kolegy, kteří jsme ji měli pomoct, když jsme např.viděli, že něco dělá špatně, ale to samozřejmě nejde, protože každý máme mnoho své práce.

eulalie*

Za chování vaši kolegyně je odpovědný její přímý nadřízený. Jste jím vy sám? Ne? Její vedoucí by si ji měl umět pohlídat, nikoliv řádoví zaměstnanci. Pokud to u vás takto nefunguje, tak to je mrzute.

 

ben®
hodnocení

1x
avatar ben

Dobrý den, já bych to vůbec neřešil. Někdo ji tam přijal, tak je to jeho starost. Nechte ji být, ať se znemožní sama - nebude to dlouho trvat. Prostě ji přehlížejte (její chování) a ponechte to na jejím vedoucím. Zdravím!

doplněno 05.08.15 10:15:

jmlc - no, to je věc názoru a já jsem napsal ten svůj. Kolegové nejsou dozor nad tou paní, nemusí ji vychovávat a nejsou za ni odpovědni. Nemusí ji ani pomáhat - pracuje samostatně, případné stížnosti ať si řeší šéf a možné škody také. Tento zájem kolegů o řešení se může obrátit proti nim.

doplněno 05.08.15 10:28:

Já Vám rozumím - právě proto bych zákazníkům naznačil, že je to cvok a stížnosti přijímá jen šéf.

Když necháte tu paní "vykoupat se" v problémech, tak se to vyřeší rychleji. On tam šéf nikde není, že nic nevidí? Zavolejte si ho někdy, až tam bude paní vyvádět.

doplněno 05.08.15 10:35:

hejkal - no, to je to, co se snažím naznačit i já. Nechat šéfa, ať to vidí a rozštípne. Odbory toto nevyřeší .

karel001
hodnocení

Děkuju Vám za odpověď. Nemůžeme to přehlížet, protože jak říkám, máme najednou ve středisku 2000 návštěvníků a pokud jeden z nich vidí takového člověka, okamžitě jsme blbci všichni, protože pracujeme jako tým. Musíme to začít urychleně řešit a ne to jen přehlížet.

 

majsterjoe*
hodnocení

1x

já si myslím, že každý v práci by se měl starat o své, ta vaše kolegině má nadřízeného který za ní zodpovídá. Pokud budou stížnosti od zákazníků, pak je třeba řešit. Vaše problémy nemusejí být problémy celé firmy.

karel001
hodnocení

Bohužel, takový názor máme všichni do jednoho... Kromě její matky samozřejmě...

 

marfusa*
hodnocení

0x

Počkala bych, až něco provede a pak volala sanitku. Pokud už byla v léčebně, bude snadné ji nechat odvézt.

Agresivita je velmi dobrý důvod k převozu do psychiatrické léčebny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]