Docela pofiderní způsob jednání

Od: Datum: 25.07.15 23:13 odpovědí: 19 změna: 26.07.15 23:01

Dobrý den,

mám známého na pojištovně, kde jsem pojištěn. Podnikám a pracuji.

Známý se zničehonic rozhodl, že se mi asi podívá do registru pojišťovny na mé záznamy a objevil tam, že nemám nahlášenou skutečnost, že jsem obnovil podnikání. Tak mi volal na mobilní telefon, nebral jsem hovor, pracoval jsem. Jakoby se jednalo o něco extra akutního, neváhal a v registru samozřejmě zjistil i mého zaměstnavatele, vyšťáral si číslo na mého nadřízeného a volal mu, abych se mu v jisté nesrovnalosti co nejdříve ozval a jestli na mě může dostat telefonní číslo. Přitom moc dobře ví, že jsem kontaktní na Facebooku nebo platné telefonní číslo mám uvedeno i na webových stránkách.

Jednak před nadřízeným vypadám jak blbec (ale to si urovnám) a druhá věc, nepřijde mi toto v pořádku.

Nevím, co si tím chtěl dokazovat...jestli fakt jakože může jednat za pojišťovnu nebo co...opravdu nevím.

Každopádně připadá vám to v pořádku? Je to na stížnost?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.07.15 23:36

Stále platí ono staré, leč pravdivé :" Aktivní blbec je nebezpečnější, než třídní nepřítel". Na stížnost to asi není, ale asi bych mu zavolala a řekla k tomu svoje...

Ohodnoceno: 3x
 
Od: pojistovna
Datum: 25.07.15 23:41

Vážená, děkuji za jasný názor. :)

Já jsem mu volal, protože jsem musel. První jsem jej kontaktoval na Facebook, co to má znamenat. Tam mi řekl, že se jedná o nesrovnalost v registru a jestli chci vědět více, ať mu zavolám. Tak jsem zavolal. Chtěl po mně rodné číslo. Odvětil jsem mu, že mu nebudu diktovat do telefonu rodné číslo, když nevím o co jde a ať začne mluvit. Tak si ZNOVA najel v průběhu telefonního hovoru do mé karty v systému a referoval mi jakou našel chybu. Vyslechl jsem si to a pak mu řekl, že se mi tento styl velmi nelíbí a že jej budu muset nějak vyřešit, protože chci vědět, zda takový postup je v pořádku. Skutečně by mě zajímalo, zda toto je normální. Člověk, na jiné pobočce než kam spadám, se mi hrabe v záznamech na pojišťovně, lustruje si mě, kontaktuje moji nadřízenou v zaměstnání, která s mým podnikáním nemá absolutně nic společného a tím vytváří pro mě docela pocit jisté pachuti a odporu.

Datum: 25.07.15 23:51

Normální to není a hlavně mu není nic do toho, jestli podnikáte nebo ne. Vyžadovat RČ je divné. Jestli má přístup do systému pojišťovny, tak RČ také vidí. Na stížnost to nevidím, protože pak to bude tvrzení proti tvrzení. Držel bych si ho dál od těla.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: ju®
Datum: 26.07.15 07:34

Omyl to na vyhazov je...klienta nesmí kontaktovat a přímo mu sdělit problém...zaleží na pozici jakou zastává, ale asi by jste mu pěkně zavařil pokud by jste si stěžoval na centrále, tak by se jim na pobočku dokutálel velmi,velmi horký problém, a ani šef pobočky by to zřejmě nerozchodil, pokud to není dobrý přítel tak je to obyčejný šmejd a ...je to na vás.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pojistovna
Datum: 26.07.15 08:23

No, mně se to právě vůbec nelíbí. Jsem si totiž obnovoval podnikání po nějaké době na živnostenském úřadu a paní úřednice jej hlásila prosřednictvím jednotného formuláře, kterým se změna zahlásí i na pojišťovnu a OSSZ, což se evidentně nestalo. Jinak mám platby pojistného zcela v pořádku, tohle je podle mě pouze banalita. V telefonu jsem mu řekl, že to tedy písemně napravím na všechna příslušná místa, na to mi řekl, že nemusím. Uniká tedy racionální pointa, proč to řešil. Prostě si myslím, že chtěl zamachrovat jakou má "moc" jednat za pojišťovnu. Teď je uražený, že jsem na pomoc zareagoval otřesně. Mi to jako pomoc nepřipadá. Připadá mi to jako šmírování a dost velký přešlap. Nechci mu dělat problém, ale zároveň se mi takový styl hrubě nelíbí. Pokud by byl velký problém, myslím si, že by mě domovská pobočka uvědomila nebo obeslala. Několikrát jsem se ho tázal na MOTIV. Neodpověděl mi.

Datum: 26.07.15 09:53
avatar

Není pojišťovna jako pojišťovna - jednotný formulář by měl sloužit k nahlášení Vašeho podnikání na zdravotní pojišťovnu. Pokud máte pojištěný majetek, život nebo odpovědnost u komerční pojišťovny, té se jednotný formulář netýká.

Aspoň tak jsem Váš dotaz pochopila - že Váš problematický známý pracuje na komerční pojišťovně.

doplněno 26.07.15 10:01:

Tak v tom případě je to na Vás - buď to pusťte z hlavy, nebo si stěžujte u nadřízeného Vašeho známého. Jestli není schopen Vám věrohodně zdůvodnit, proč se díval do Vašich údajů, je to na pováženou.

doplněno 26.07.15 10:06:

Jen doporučení: ze zásady bych - zvlášť v případě zdravotní pojišťovny - ve vlastním zájmu nespoléhala na nikoho, kdo mi řekne, že všechno za mě nahlásí, ani na žádný jednotný formulář, to je spíš takové zbožné přání, že všechno je propojené a hladce funguje. Vzpomeňte si na registr vozidel, takže asi tak. Zdravotní pojišťovně bych písemně nahlásila každé hnutí ve svém pracovním životě, protože mám s nimi několik pozoruhodných zkušeností, kdy chtěli nahlásit i to, že nenastala změna. Nebudu se pak po pár letech s někým dohadovat o penále.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pojistovna
Datum: 26.07.15 09:58

Dobrý den,

jedná se o klasickou zdravotní pojišťovnu, kde musím mít nahlášeno, že jako OSVČ vedlejší podnikám, musím platit ještě nad rámec klasických odvodů. Jednotný registrační formulář na živnostenském úadě úřednice vyplní a tyto změny hlásí na pojišťovnu a OSSZ. Je evidentní, že to nezpracovala správně (i něco naznačovala) a tudíž informace na pojišťovnu nedorazily. Primárně o to ale nejde jde o to, že se někdo rozhodl a začal hrabat. Neřeknu kdyby to bylo oficiálně přes pobočku, ale takto pofiderně?

Od: pojistovna
Datum: 26.07.15 10:04

Právě že není schopen, několikrát jsem ho vyzýval.

Od: kmejp
Datum: 26.07.15 09:43
Záleží na tom, jaké vztahy máte s tím známým, ale obecně to je určitě důvod ke stížnosti. Když jsem pracovala u mobilního operátora (a předpokládám, ze v ostatních firmách to bude hodně podobné), tak bylo bezdůvodné prohlížení záznamů klienta důvodem k vyhazovu - zejména pokud by na to ten klient přišel a stěžoval si. A možná by to bylo i trestné, kdyby se ten klient rozhodl mě za to zažalovat.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pv
Datum: 26.07.15 10:05

Souhlasím, i nahlížení do evidene obyvatel a vynášení kde v součastnosti dotyčný třeba bydlí, bez toho aby o to přímo písemně danou instituci požádal, ten kdo takovou informaci požaduje, je rovněž trestně. Taky jsem se s tím setkala.

Na Vašem místě bych s ním už komunikovala pouze písemně,-email, budete mít jeho reakci tzv. na papíře, v případě, že si budete ztěžovat a budete potřebovat jasnější důkaz.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.07.15 10:09
avatar

Myslím si, že všechny vstupy do systémů na úřadech jsou monitorované a jdou snadno doložit, jen je potřeba vědět, co má admin hledat. Takže důkazů netřeba, stížnost by měla stačit.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pojistovna
Datum: 26.07.15 10:08

Právě že nijak vřelé, známe se v podstatě jen od vidění. O to více mě zaráží, jak si to vlastně dovolil.

Datum: 26.07.15 10:32
avatar

Ne nadarmo se říká: Cesta do pekel je vroubená samými dobrými úmysly.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uska®
Datum: 26.07.15 10:48

A co tak jen DOTAZ (ne stížnost) na centrálu pojišťovny v tomto smyslu ...

Prosím, sdělte mi důvod mé lustrace Vašim zaměstnancem v období od xx. xx. 2015.

Ohodnoceno: 5x
 
Od: pojistovna
Datum: 26.07.15 11:01

Dobrý nápad. Takto to provedu. Děkuji.

 

Od: lujs®
Datum: 26.07.15 11:02
avatar

Podle mně je to na stížnost a tu bych taky podal. Nepíšete o jakou pojišťovnu se jedná jestli o zdravotní nebo jinou. Zkusil bych si připravit nahrávání hovoru a potom bych mu zavolal jako že si úplně nepamatuju co po mně vlastně chtěl a aby mi to řekl polopatě ještě jednou a pak bych mu poslal nahrávku. Co by udělal, jak by zareagoval?.?.?

doplněno 26.07.15 11:20:

Jak už sem napsal, podle mně to je na stížnost.

Jestli si někdo potřebuje dokazovat svoji důležitost nebo nadřazenost nebo léčit nějaký mindráky je úplně jedno.

Zdravotní pojišťovna podle mně komunikuje všechny věci (pokud nemáte datovou schránku) písemně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pojistovna
Datum: 26.07.15 11:11

Dobrý den,

klasická zdravotní pojišťovna to je. Uvedl mi, že se jedná o standartní postup a za svým úkonem si stojí. Mám to písemně na Facebooku. Že když je pojištěnec na telefonu nekontaktní, přistupuje se k oslovení zaměstnavatele. Přitom na telefonu jsem kontaktní, volal asi dvakrát a ani jednou jsem nezvedl, jelikož jsem pracoval. Podle mě blbost u takové banality kontaktovat zaměstnavatele. Bez přehánění, děsí mě jeho postup a iniciativa.

Datum: 26.07.15 22:16

Pěkný den, na stížnost to určitě je, nápad výše s dotazem na pojišťovnu je dobrý, jen bych tam uvedla i to, že kontaktoval Vašeho zaměstnavatele. Do záznamů se nesmí vstupovat bez důvodu, jen tak z rozmaru. Bývá to monitorované a každý vstup popsaný pro další komunikaci/řešení. Co je ovšem zarážející je to rodné číslo, buď chtěl ten vstup ospravedlnit tak, že jste ho chtěl vy nebo je to nějaký podraz. Každopádně bych se od známého držela dál.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hco
Datum: 26.07.15 23:01

Pokud jde tedy o zdravotí pojištění, pak nechápu, co vás rozhodilo.

Koneckoců i komerční pojišťovna pracuje podobně. Není vůbec nic divného, když zaměstnanci/makléři pojišťovny volají a nabízejí změnu pojištění atd. Divná doba, ale je to tak.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.