Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda se mohu nějak bránit v případě, že mi Česká pošta již podruhé vhodila do schránkyna frekventovaném sídlišti Doporučené psaní do rukou výhradně adresáta. Při prvním případu jsem na to poštu upozorňovala - přišla mi omluva s tím, jestli bych jim to tedy nedošla na poštu podepsat. Když jsem tam dorazila, nikdo nic nevěděl, takže podepsané neměli. Teď se opět opakovalo. Mám opravdu vztek a chuť řešit klidně přes policii. Předpokládám, že někdo musel zfalšovat můj podpis nebo nevím, jak tato služba funguje. Proč by se jinak tyto služby doplácely?
Děkuji za rady
Petra
Petro, většina úředních psaní (zásilky od obecních či městských úřadů, katastrálních úřadů, exekutorů, policie atd.) je podána s následujícími službami:
- nevracet, vložit do schránky
- neukládat, příp. uložit jen 10 dní
- výhradně do vlastních rukou jen adresáta atd.
Pokud je na zásilce kombinace služeb: Nevracet, vložit do schránky + neukládat, v takovém případě doručovatel zazvoní, pokud nejste doma, tak OKAMŽITĚ DOPIS VHAZUJE DO SCHRÁNKY. Výzva vám tedy není doručena, protože tato zásilka se neukládá.
Pokud si tedy chcete stěžovat, případně to nějak řešit, je potřeba přinést předmětnou obálku na poštu, kde Vám mělo být vše vysvětleno. Chápu, že se nemůžete orientovat ve všech poštovních službách, ale je velmi jednoduché se zlobit a stěžovat si (a ještě tam, kde je to k ničemu - u vedoucí pošty, která doručovatelce není nadřízená).
Jestli máte ještě nějaký dotaz, klidně napište.
Děkuju Míšo, včera jsem nakonec zavolala na okresní ředitelství, kde mi asistentka šéfa pro doručení zásilku vyhledala a sdělila, že služba "vložení do schránky" uvedena není. Jedná se tedy opravdu o pochybení. Spíše mě překvapuje, že se takto stalo již podruhé. Proto jsem se rozčílila a chci dořešit. Navíc bydlím na poměrně frekventovaném sídlišti a není problém do schránky sahnout a cokoliv z ní vyndat ( za to, že je toto možné samozřejmě pošta nemůže), ale tyto dopisy by se prostě neměli volně vhazovat do schránky.
Každopádně díky moc za vysvětlení.
tak ono záleží na okolnostech. i doporučený dopis výhradně do vlastních rukou může být vložený do schránky, pokud nebyl na poště vyzvednutý v termínu a pokud si odesílatel tuto možnost doručení zvolil. přičemž odesílatel si zároveň může zvolit i kratší dobu uložení na poště, než jsou stadardní dva týdny (nebo kolik přesně se ukládá).
doplněno 13.07.15 14:27:jinak pokud byl dopis vložený do schránky v rozporu se sjednanými podmínkami doručení, tak si stěžovat můžete na poště. ale nevím, jestli můžete i něco víc - ono v podstatě vy nejste ten, kdo si danou službu zaplatil, to je odesílatel, ten by to případně měl řešit intenzivněji, pokud mu vadí, že za své peníze nedostal zaplacenou službu.
Právě že jsem žádné oznámení o vyzvednutí na poště nedostala, jen dopis vhozený do schránky. Prvně jsem řešila s vedoucí pošty. A překvapivě bez účinku...
Neřešte to s vedoucí pobočky pošty, ta to samozřejmě ututlá. Stěžujte si na vedení České pošty - popište situaci včetně čísla zásilky. Upozorněte je současně i na to, že se nejedná o první exces a přihoďte stížnost i na vedoucí pobočky, která se k prvnímu případu postavila naprosto laxně. Mám zkušenost, že se takovou stížností skutečně zabývají - zejména v případě, že ji podložíte fakty, které lze dohledat - a v mém případě se i situace zlepšila. Bohužel má pošta na některé služby zákonný monopol, takže nic více se v takových případech dělat nedá.
Já bych jen připodotkl, že tazatel si tu službu sice nezaplatil, nicméně je to on, jehož soukromí bylo hrubým způsoběm narušeno. Ostatně odesilatel nejspíš neplatí tuto službu především ve svém zájmu, ale pro ochranu příjemce, Což mi ovšem vnuklo myšlenku, že by nebylo od věcin obrátit se i na odesilatele, ne snad přímo se stížností, ale s upozorněním, že jeho opatření na mou ochranu se ukázala nedostatečná (byť ne jeho vinou) a s žádostí, aby se i on v této věci angažoval.
Tak každý úředník má svého nadřízeného. S kým jste to řešil poprvé, s vedoucím pošty? Zjuste to výš,
A jinak souhlasím, že něco takového se stávat nesmí. Co na to třeba https://www.uoou.cz/?
Pokud si nepřejete, aby doručovatelka nepředávala dopis sousedovi (což v místě dodání MŮŽE dle poštovních podmínek), není nic jednoduššího, než na poště podepsat Opatření adresáta, že si toto nepřejete. Doručovatelka nemůže sledovat vztahy, nebo "jaké mravy máte mezi sebou".
doplněno 13.07.15 21:21:To, že porušila poštovní tajemství, to samozřejmě na stížnost je.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.