Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pracovní neschopnost

Od: 458tom odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, můj problém je takový, že jsem byl veden na úřadu práce..našel jsem si zaměstnání podepsal smlouvu a z ÚP Jsem se odhlásil..po následné zdravotní prohlídce jsem ze zdravotních důvodů nezpůsobilý a do práce nastoupit nemohu. Byl jsem u svého lékaře a byla mi doporučena operace levé ruky a vypsal mi něco jako neschopenku prý na úřad práce. v úterý se tedy jdu znovu zaevidovat na Úřad práce. Všude se ale dočítám, že na úřadu práce nezaevidují osobu v dočasné pracovní neschopnosti..což je můj případ..co mám tedy dělat dál? děkuji moc za všechny odpovědi.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Samozřejmě že na ÚP nezaregistrují osobu v dočasné pracovní neschopnosti. Na ÚP se přece registrujete jako uchazeč o zaměstnání, a o co se chcete ucházet, když jste práce neschopný?

Dál podle všeho půjdete na operaci, kterou Vám navrhuje Váš lékař. Na nemocenské dávky nárok nemáte, protože nejste nemocensky pojištěn (kdybyste se ovšem neodhlásil z ÚP, byl byste na tom stejně, jen byste na ÚP předložil neschopenku jako omluvenku.

Na zdravotní pojišťovnu nahlásíte, že už nejste registrovaný na ÚP, ale že jste v pracovní neschopnosti.

tom225

na pojištovně tedy bude stačit když odevzdám papír od svého lékaře na kterém je potvrzené, že se nemohu dostavovat na uřadp ráce popřípadě přijímat doporučená zaměstnání? bude jím tohle stačit?

já bych řekla, že ne. mám pocit, že musíte být oficiálně na neschopence, ne jenom mít nějaký papír pro pracák. dokonce mám takový mlhavý pocit, že v zákoně to je formulováno tak nějak, že osoby bez zdanitelných příjmů jsou státními pojištěnci, pokud pobírají dávky z nemocenského pojištění, takže by ani nestačilo vystavit oficiální bez neschopenku, byť bez nároku na dávku.

iz*
hodnocení

1x

Příště napřed absolvujte vstupní prohlídku a pak teprve ukončete evidenci na ÚP.