Internet a spánek

Od: Datum: 28.06.15 08:19 odpovědí: 13 změna: 18.07.15 19:00

Dobrý de. Již delší dobu mám problém se spánkem usnout. Na posteli se jen převaluji a ne přádně usnout. Dříve to bylo tak že jsem celou noc spal a ráno mne probudil telefon do práce. Jsem ted rok bez práce odpočinutý má to taky vliv? Je mi 60 let. Dále se chci zeptat má internet i když má notebook výplý vliv na spánek? Notebook mám i s telefonem umístěný na stolku vedle postele.Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.06.15 08:36
avatar

Dobrý den a vy máte v sobě nějaký senzor, který by dokázal rozlišit "vlny" z notebooku či mobilu? Myslím, že ne. I kdyby ano, tak stejné by to bylo, kdybyste tyto věci přemístil do jiné části bytu. Vlny jsou prostě všude. Ale napadá mě jiná věc - před spaním jste u notebooku? To světlo, které vyzařuje monitor, může působit nespavost... Píšete, že jste rok bez práce a odpočinutý. Změna životního rytmu se může do spánku promítnout. Zkuste si před spaní něco přečíst z normální knížky, to je takový klasický uspávací prostředek. Anebo pít čaj z meduňky. Ta má taky takový zklidňující účinek. Anebo před spaním užívat kozlík lékařský - třeba kapsle.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 28.06.15 08:38
avatar

Když se ptáte takto, tak vám musím říci, že jsem začala mít veliké problémy s usínáním. Pak jsem objevila souvislost. Nesmím večer koukat a pracovat na internetě. Jakmile u monitoru strávím delší chvíli, byť jen hrou s kartami, neusnu. Takže s pc končím v 17 hod naximálně v 18.30, když zalehnu po 22.hod. Mám to fakt ověřené, vyzkoušené. Stalo se, že mi mobil hlásil mail a já pc zapla. Chvilku jsem pocourala po netu a nespala *plac*Takže, ikdyž vidím, že mi přišel mail od zajímavého člověka, se zajímavým obsahem, nechám to až na ráno. *nevi*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ben®
Datum: 28.06.15 08:42
avatar

Dobrý den, vypnutý NTB nebo mobil nemá na Váš spánek žádný vliv. Vliv má Váš věk.

Jo, čím jsme starší, tak se nám hůře spí. Rada - spěte, když máte tu potřebu spánku.

Až najdete práci, tak už to nepůjde. No, možná Vás v noci trápí to pomyšlení, jak najít práci v tomto věku. Ale, nad tím můžete přemýšlet přes den. Zdravím!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.06.15 08:48
avatar

Mě zas internetový šum uspává. A když ležím a přemýšlím jak vyřešit třeba nějaký algoritmus, tak usnu hned.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: wamp®
Datum: 28.06.15 08:56
avatar

Zdravím Vás.V prvé řadě je důležité,abyste během dne měl činnost.která Vás baví.Ať už práce na zahradě,nebo kutilství jako takové a v neposlední řadě sport.Veškeré aktivity,které nás těší,uklidňují naši mysl i duši,vyplavují z těla adrenalin a posléze nastává fáze vyplavování endorfínů ---tzv.hormonů štěstí.

Musíte zkrátka pro své zdraví něco dělat.Polehávání v bytě u televize není ta správná cesta.Pokud se budete během dne bavit,večer usnete s čistou hlavou jako miminko.

Endorfin – hormon štěstí

Endorfin působí v těle na jedné straně jako tlumič bolesti, když máte nějaké zranění, tak mozek produkuje endorfiny, aby pocit bolesti nebyl tak silný.Endorfiny však mohou ovlivnit mnohem více. Endorfinymohou ovlivnit naši náladu a přinést pocity euforie. Lidské tělo vyprodukuje endorfin a s tím spojené příjemné pocity při různých aktivitách.

Endorfin a sport

Sport, pohybová aktivita zejména aerobní sporty a adrenalinové sporty vám zaručeně vyplaví do krve spoustu endorfinů. Dalším zaručeným receptem na endorfinovou euforii je sauna, při ohřátí organizmu a potom jeho prudkém ochlazení v bazénku vám celé tělo zaplaví příjemný blažený pocit spojený opět s endorfiny

doplněno 28.06.15 09:08:

Ještě vyvrátím mylnou domněnku,že čím je člověk starší,tím hůře spí.

Není to pravda.Člověk špatně spí a brzy vstává,pokud má špatnou stravu,tzn.kyselou stravu.Musíte jíst zásaditě.Tj.zdravě.

Kupte si knihu "Nespěchejte do rakve,"tam je vše vysvětleno a popsáno.Jeden nestačí zírat,co všechno děláme špatně a jak se to dá napravit.

http://knihy.abz.cz/prodej/nespechejte-do-rakve-3-vydani

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.15 10:59
avatar

Wamp, neměla jste na mysli Melatonin? Nebo Serotonin?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.06.15 11:07
avatar

no budete muset pres den neco delat, co vas unavi, pripadne vstat nasilim uz v 5, ikdyz jste ve 3 usnul :) osobne mam problem usnout odmalicka, treba 1h usinam. Ted to resim tak, ze spim vzdycky az jsem unaveny, klidne jdu spat az v 10 rano, a kdyz je venku hezky tak nespim vubec, viz dneska jsem taky nespal a varim si obed.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.06.15 14:47
avatar

Taky omezte jídlo po 17hod. Třeba u mě takový kafe + pomeranče k půlnoci a je zaděláno na nespavost, ale zase jindy potřebuji u PC vydržet fit i do 3hod :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.15 15:03
avatar

Pomeranč o půlnoci dovede člověka "nabudit" hezky. Nebo obecně vitamín C. Je to lepší než kafe - ověřeno na mnohých nočních.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.15 15:25

Je zpracováno mnoho studií, které dokazují velký nepříznivý vliv na zdraví člověka v podobě účinků LED světel. LED osvětlení máte v mobilu, notebooku, TV nebo ve stropním svítidle a jejich záření před spaním způsobuje následnou nespavost. Co se s tělem ohledně působení záření LED světla děje lze snadno dohledat i na odborných serverech. Osobní zkušenost mám ze stolní lampičky, kam jsem zařadil LED žárovku. Po čase mě začalo bolet levé oko bez zjevné příčiny. Žárovku jsem opět změnil za běžnou a potíže ustaly. Těch vlivů ale může být mnohem víc a to i změnou životního stylu - důchod.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.06.15 17:56

To to tvrzení, je všeobecně samozřejmě nesmysl, ono totiž záleží na použité barvě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.15 22:05

Barva u LED nehraje roli.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.07.15 19:00

A co tedy hraje roli? Škodlivost ledek je asi stejná, jako když se v době balónového létání tvrdilo, že balóny způsobují změnu počasí. Pochopitelně, že jde o barvu, a to o studené odstíny s obsahem modré složky, jež mají stimulační účinek k vybuzení aktivity a soustředění. Ve večerních hodinách, kdy se organismus připravuje na spánek, tahle kombinace nejde příliš dohromady. Sluneční záření má vyšší obsah modré, ale při západu, kdy slunce prosvěcuje silnější vrstvu atmosféry a modrá je více pohlcována, proto také slunce červená je tento úbytek povelem k přípravě na spánek, proto v prostorách, kde relaxuji, nebo budu spát by měly být teplé odstíny, které již z principu mají modrou více odfiltrovanou.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.