Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jsem plnoletý, leč stále žiju u rodičů, protože studuju VŠ a vyžít nějak slušně ve vlastním z peněz vydělaných na brigádě ke studiu by moc nešlo, takže něco málo přispívám na chod domácnosti a za zbytek si kupuju všechno co k přežití potřebuji nebo chci - oblečení, elektroniku, apod. ...
Mám vlastní pokoj, kde mám věci, které jsem si prokazatelně koupil za své vlastní peníze (počítač, tablet, foťák, apod.) - tj. jednak jsem jejich jediným vlastníkem a ke každé mám fakturu z e-shopu, kde jsem odběratelem a plátcem já.
Problém je v tom, že rodiče se rozvádí, dělají si naschvály a každou chvíli nám hrozí exekutor kvůli nezaplaceným účtům za něco - hypotéka, kontokorent na běžném účtu, nezplacená elektřina, apod. (peníze ale mají, nicméně většina jich je třeba ve fondech, spořicích účtech, apod. a stále se hádají, že to má zaplatit ten druhý).
Ideální by bylo odstěhovat se, ale jak jsem psal, z brigády vlastní bydlení neutáhnu (protože bych si kromě toho co si platím doposud musel navíc kupovat i veškeré jídlo a hlavně platit nájem), přítelkyně mi nabídla bydlení u nich, ale žijí v docela velkém panelákovém bytě, nicméně a já bych jim tam prostě překážel, takže se odstěhovat nemohu.
Jsem docela bázlivý člověk a už několik měsíců co se tyhle tahanice řeší se bojím o to, že jednoho dne přijdu domu a moje věci budou fuč. Má brigáda spočívá v tom, že dělám grafiku pro jednu společnost, takže jsem musel investovat nemalé částky do PC (něco přes 35 tisíc) a když o něj přijdu kvůli exekuci, tak nebudu mít pracovní nástroj a tím to pro mě skončí.
Zajímá mě - může exekutor v domácnosti ve které žije dlužník zabavit cokoli? Jak se proti tomu můžu bránit? Pomůže třeba vždycky při odchodu z domu položit na stůl v mém pokoji kopie faktur od těch dražších věcí, aby bylo vidět, že jsou moje? Nebo jak se mohu bránit proti tomu, abych jednoho dne nepřišel domů a v pokoji našel jen postel, stůl a prázdné skříně?