Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Platba přes internet - kam zapsat info

Od: palany odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

prosím pěkně. Objednávala jsem si zboží na jednom internetovém obchodu a jako způsob jsem dala převod bankovním převodem. Na tomto obchodu jsem již několikrát nakupovala, ale vždy jsem platila na dobírku, a proto jsem nyní chtěla zkusit tímto způsobem, jelikož je to levnější způsob. Problém ale je, že do příkazu k úhradě mám zadat č. objednávky a mé zákaznické číslo do kolonek ,,poznámky". Na internet. bank. jsem ale nic takového nenašla. Pouze tam je kolonka ,,popis příkazce" a ,,popis pro příjemce" anebo pak specifický, variabilní či konstantní symbol. Napadlo mě napsat do kolonky ,,popis příkazce" č. zákazníka a do ,,popis pro příjemce" č. objednávky. Ale nevím, zda to bude správně a proběhne platba v pořádku a budou vědět, že to je zrovna ode mne. Nebo mám použít nějaké ty symboly? Tuším, že jeden z nich se používá jako identifikace zákazníka (např. někdy se používá rodné čislo), ale nevím, proč by to tam rovnou nenapsaly, že to má být ten a ten symbol.

Prosím Vás tedy o radu. Kam mám zadat to zákaznické číslo a číslo objednávky?

Předem děkuji za Vaši pomoc.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar jmlc

Dobrý den, číslo objednávky bývá z pravidla číslo variabilní - VS.

Popis pro příjemce se objeví u platby v bance příjemce, příkazce jste vy a napíšete si popis platby dle svého přání - to se prodejci nepropíše!

VS dejte číslo objednávky, do popisu příjemci napište "zak.cislo xxxxx".

Většinou ale při dané platbě obdržíte na mail zálohovou fakturu, kde je vše potřebné uvedeno.

 

buss
hodnocení

2x

Každá banka to má popsané jinak, šop vám nedal variabilní symbol? Na to je tam kolonka, jinak zpráva pro příjemce, odesílatele. A proč se s nimi nedomluvíte aby platbu identifikovali?

 

palany
hodnocení

Děkuji za odpovědi. E-mail mi od obchodu sice přišel, ale je žádná příloha, kde by byla záloh. faktura s údaji, nepřišla. Dívala jsem se i na jejich internet. stránky, kde mají informace o platbách, ale tam je napsané v podstatě to samé, jako v e-mailu. Tedy č. jejich účtu, do kdy to mám zaplatit, pak v e-mailu je ještě částka a to, že do poznámek mám uvést č. objednávky a zákaznické číslo. A právě, že na mém internet. bankovnictví žádná taková kolonka takovýto název nemá, takže oni v podstatě uvedli vše podstatné, jen nevím, do jaké kolonky, když tam žádná takto napsané není. Přes internet. bank. platím tepřive podruhé v životě, tak jsem si říkala, že to je jen moje neznalost a jinak je to běžné. Účet mám u KB, oni u UniCredit.

Děkuji.

Nic nezkazíte, když ta čísla klidně napíšete opakovaně všude. Tj. do VS bych dala číslo objednávky, do popisu příkazce - tedy Vašeho - číslo objednávky + zákaznické číslo a to samé do zprávy pro příjemce. Tím se nedá nic zkazit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]