Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč lidi hltají výkřik moderní doby

Od: evicka* odpovědí: 62 změna:

Jsem v šoku, co výrobci elektroniky dneska nevymyslí.Je potřeba zacházet až do takové hloubky věcí? Např.mobilní telefón, který má snád každý z nás.Primárně byl určen mobilní telefón k telefonování a později i psaní sms. To je celkem vpořádku.V této moderní době převažují chytré dotykové mobilní telefony. Na co tahle vymoženost, spíše ke škodě,ne?Kamarád si koupil nejnovější Samsung Galaxy S6 za 22tis.Kč.a říkal, že má takové funkce, že bych jen zírala. Já mám stále svoji oblíbenou Nokií 3310.Mobil prý umí přes satelit zaměřit Vaši polohu, kde se nacházíte a vyznačit do mapy váš bod. GPS navigace. Ale, to co už je ztráta soukromí a též dáváte souhlas při instalaci, že tyto informace se můžou archivovat u operátora.To nás Velký Bratr-operátor sleduje? Budu mít např.tajného milence a vše díky těmhle vymoženostem moderních aplikací výjde napovrch?Dále potom různé aplikace sociálních sítí a bankovnictví, kde je hodně informací, které může nějaký šikovný hacker zneužít ve Váš neprospěch. To u obyčejných starých mobilů taková svázanost ze ztráty vlastního soukromí nebyla. Jak vidím, každý prahne po dotykové placce s anroidem a na následky se nedívá.Stačilo by to nekupovat a výrobci se zaměří na to, co zákazníci požadují, ne?Kde není poptávka není ani nabídka. Já mám ráda svobodu, tak odmítám teto technologie používat. Moje babička 84letá to též nemá ráda a stačí ji normální mobil na zavolání. Když můj brácha mluvil s ní o synchronizaci s facebookem nebo instalaci zajimavých aplikací, tak ho poslala do patřičných míst a tablet k narozeninám mu vrátila zpátky, a řekla ať si raději šetří peníze a neutrácí za blbosti.To je moudrost zkušených lidí, který už za ta léta něco prožili a znají své hodnoty.

doplněno 19.05.15 10:38:

Nechápu, proč to výrobci vnucují, když lidi dotykové mobily s OS.nechtějí kupovat z finančních důvodů a hromada jich stejně leží na pultech v prodejnách zbytečně. Raději si lidi koupí obyčejný tlačítkový,který výjde podstatně levněji.Není lepší mobil za 400Kč.a dovolám se s ním až do Ameriky stejně?Na obrázky mám albumy.

 

 

62 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Víte, on ten Google taky neví všechno. Zná jedničky a nuly a IP adresy a všelijak to automaticky propočítává a vypočítává, a pak z toho robot vydedukuje, že zašifrovaná IP adresa 1234 za posledních 10 měsíců 15x klikla na reklamu zařazenou v tématu "Rybaření", a proto nabídne té IP adrese další reklamy týkající se rybaření. Jestli si někdo myslí, že v Google sedí týpek u počítače a čte si emaily uživatelů a dělá si čárky kolikrát Anča podvedla Vencu s Pepou, tak je velmi na omylu.

Dále pro srovnání, co můžete dělat s "hloupým" a "chytrým" telefonem:

Hloupý: volání, SMS, volání bez SIM (nouzový režim - tísňové linky)

Chytrý: volání, SMS, MMS (SMS s fotkou "Hele mami, co jsem si koupila za pěkný boty"), GPS (ať už na cestě nebo výletě, při mapování trasy, hledání objektu), internet (jízdní řády, doprava, co kde mají, rychlé objednání se kamkoli, když neznám číslo, krácení dlouhé chvíle atd.), hudba (na cesty), film (na dlouhé cesty), čtečka kódů (přejedete přes QR kód a vyjedou vám informace o službě či zboží nebo cokoli, co kód obsahuje), foťák (ne každý s sebou nosí normální foťák) a spousta dalších věcí. Schválně kolikrát jste se ztratila ve městě? Kolikrát jste byla na tůře a chtěla vědět, kolik přesně a kudy jste prošla? Kolikrát se vám stalo, že vás vnoučata poprosila o objednání pizzy, ale vy jste neznala číslo? Kolikrát jste si uprostřed dne někde mimo město vzpomněla, že se potřebujete objednat k lékaři nebo kadeřnici, ale nemáte na ně kontakt? Těch situací je hodně. Že někdo tyhle funkce nevyužívá nebo nezná, tak neznamená, že jsou zbytečné (chytrý telefon za 22 tisíc, to už je ale jiná debata).

ver*

Mám telefon za 8000 Kč a zvládne vše, co potřebuji a ještě něco navíc. Každý nemusí mít nejnovější iphone, aby měl dobrý chytrý telefon :)

 

ver*
hodnocení

2x

Chytrý telefon strašně šetří čas, zjednodušuje, pomáhá. Cokoli kdykoli najdu, ověřím, zjistím. Nikde se nemusím nudit - na zastávce, u doktora, ve frontě. V mobilu si čtu knihy, student se může učit, připravovat do školy. Když potřebuji, můžu zaplatit složenku třeba na záchodě. Nedávno jsem si nafotila do mobilu celý soudní spis, který jsem si pak následně pročítala v čekárně u doktora. Posílám si s jinými dokumenty, díky telefonu mohu po cestě pracovat. Podle telefonu cvičím, mám tam aplikaci co mi hlídá pitný režim. Mám aplikaci, která mi ukáže slevové letáky všech supermarketů v okolí :)

Prostě a jednoduše - vy si klidně používejte telefon na volání a maximálně sms, my ostatní jej budeme využívat ke zjednodušení každodenních činností a šetření času. No a k zábavě samozřejmě taky :)

sebod*

ver. Jen se zeptám, jakpak potom naložíš s tím ušetřeným časem?

ver*

To je jako vážně myšlená otázka? Můžu třeba jít dřív z práce a věnovat se rodině. Mám čas uvařit, postarat se o domácnost, o manžela. Dojít se psem, s kamarádkou ven. Mám prostě čas na aktivity, které bych musela odsouvat, protože bych musela dojít do banky, na poštu, musela bych být déle v práci. Musela bych trávit čas doma na internetu, pokud bych potřebovala něco vyhledat. Takhle dělám věci za pochodu, třeba při čekání na něco a získaný čas si užívám jinak.

doplněno 19.05.15 15:26:

Hlavní je ta pomoc, zjednodušení věcí. Třeba manžel má u své práce levnou lékárnu. Šla jsem od doktora, vyfotila mu svůj recept a poslala. On zašel do lékárny, recept na fotce ukázal, léky objednali a druhý den mi je s originálem vyzvedl. Nabo jsem třeba v cizím městě, potřebuji sehnat bankomat. Kouknu do mobilu a do deseti vteřin vím, kam mám jít. Nebo si chceme zajít na oběd. Ano, klidně můžeme ocházet restaurace v okolí, ale není jednodušší se podívat na recenzi a jít přímo do té nejlepší? Nebo nejlevnější? Nemusím se ptát nikde na cestu, mrknu do mapy a jdu. Nemusím s sebou nosit papírek s nákupem - mám nákupní seznam v mobilu. Prostě díky bohu za chytré telefony :)

sebod*

ver. Já věřím, že všechny technické vymoženosti MOHOU přinést obrovskou úsporu času. Já třeba pamatuji moji maminku, jak ještě vyvářela prádlo v kotli, hodně věcí prala ručně...prostě dřina. A přesto si na nás udělala hodně času. Dnes se pere prádlo v automatce, nádobí myje v myčce, chytré telefony za nás vše hlídají...ale většina lidí se nějak neumí na chvilku zastavit. Nemají čas na sebe, na děti, na rodiče...

Trefilas přesně na hlavičku, sebod. Palec palec!
Seděj dvě osoby u kafe a nemluví...Každá píchá prstem do mobilu. To samé ve vlaku, v busu.
I já mám plno dobrých aplikací v mobilu. I tak nestíhám.
J. Suchý: Čas je běžec dlouhým krokem atd
nějak se to splašilo...
Dobře, že nám to někdo občas připomene.
Včera jsme byli s polovičkou v Archeoparku a v muzeu, potom bezva oběd a procházka u vody, pak v čajovně, v lese, k tomu asi 200 km autem a jen jeden přijatý telefonát.
Bezva den...
Jeden z nemnohých. O to více si ho budeme pamatovat.
lidus*

Hejkálku kde je ten váš Archeopark? Na netu jsem našla Všestary, myslím, že by tomohl být super výlet pro vnučku, hlavně aby tam byly kostry, zarazilo mě, že délka trasy je 12 km, to by babča na vozíku neujela, Ptám se, stojí to za to? Díky. Lida

Liduš, zřejmě Vás nepotěším.
Archeopark je otevřený od září 2014.Teda mladý, ještě stále dotvářený...
Ovšem prováděl nás dva jeden zanícený mladý fundovaný historik, který věděl. Nejen o těch historických obydlích...
Na webu najdete pod archeopark Hanušovce nad Topľou. Pár km od Vranova, ale ne nad Dyjí, ale nad Topľou. Teda Východní Slovensko.
V Čechách je jich více, namátkou ty Všestary, potom na Těšínsku zřejmě Chotěbus/z? a další mi nějak unikají. Na webu jich bylo asi pět, možná více.
Pro děti z města zajímavé. Na monitoru to přece jen není ono.

 

eulalie*
hodnocení

2x

Dobrý den, kdyby všichni lidi přemýšleli tak jako vy, paní Evičko, tak jsme stále ještě na stromech. Ani já nemusím mít telefon za 20 tisíc, ale za co mají lidi pořád utrácet peníze, ne? ;)Jenže člověk musí jít s dobou, nemůže ustrnout v dávnověku, chce to mladé myšlení, chce-li si člověk zachovat duševní svěžest i ve vyšším věku.

 

daniel*
hodnocení

2x

Dnes už se bez telefonu, tabletu, notebooku nedokáži život ani práci představit. Ulehčují mi život. A dost ulehčují i práci, když si zapíšu cokoliv do kalendáře v mobilu mám to ihned všude- v tabletu, v notebooku i na televizi a sami mě na to upozornují abych nezapoměl, faktury vypíšu na tabletu on je sám archvivuje, rozešle lidem a zkontroluje jestli jsou správně a zaplacené z věcí na které se před lety vyhradilo celé odpoledne práce dokáže udělat věc co se zvládne během 15 minut před televizí. Chytrý telefon kombinuje nespočet zařízení do jednoho. Před lety se muselo s každou složenkou jezdit na poštu jak blbec, to stálo benzín, čas, často nervy - dneska 4 kliky na ntb,tabletu nebo mobilu a je vše vyřízeno. Já si už dnešní svět bez těhle pomocníků nedokážu představit. Nehledě na to že v zahraničí jsou s platbou mobilem o něco dále (NFC sychronizované napříkad s "peněženkou Google" ) doufám že to brzy dojde i k nám, na drobné platby je to fajn.

 

lidus*
hodnocení

1x

Evičko, jsem už babka v letech ale není to dlouho, co jsem se tu ptala, jaký tablet pro pětiletou vnučku. Jít s dobou a používat techniku je dnes nutnost. Sama mám starou Nokii a LG-ten už má i foťák a vnučka dostala levný dotykový (značku nevím) karta na 300,- myslím si, že je důležité děti naučit, že telefon je na rychlé spojení a ne na dlouhé vykecávání a že čím dřív se začne, tím méně hrozí, že dítě provolá tisíce, naučit dítě, důležitá tel. čísla a hlavně mu důrazně vysvětlovat kdy se na ně volá. Prostě se smiřme s tím., že nežijeme v jeskyni.

 

qt
hodnocení

1x

Kdo nemá rád nové technologie, tak ať je nepoužívá. Kdo jo, tak ať je používá. Hotovo, není co řešit. V dnešní době je soukromí "ztraceno" i bez těchto technologií. Moderní technologie mají spoustu užitečných využití a je na každém, jestli je chce nebo nechce používat, žít se bez toho dá.

A staří lidé tyhle technologie nepoužívají hlavně kvůli tomu, že už nejsou schopni či se je nechtějí naučit, stejně jako minulé generace starých lidí. Moudrost z toho nekouká, jinak by nebyly supermarkety plné důchodců, když jsou slevy :)

 

hodnocení

1x
avatar coklit

Jasně, takže doma nemáte televizi, perete na valše a nepoužíváte napařovací žehličku a místo auta máte koňské spřežení..

Můžete mi říct jediný konkrétní příklad v praxi, kdy byla Vámi zmiňovaná technologie zneužita v neprospěch běžného občana? Kromě toho, že o mě ví vše strejda google a maximálně mi tak nabídne reklamu šitou na míru, jsem si ničeho nevšimla.

Nechte volbu toho, co kdo chce využívat, na každém...

 

buss
hodnocení

1x

Každý neprahne, já ne! A proč se šokovat za některé? To jsou starosti, spasit lidstvo ...


doplněno 24.05.15 12:28:

Jsou prostě lidé, kteří chtějí mít novou techniku, jinak bychom ustrnuli. Chtěli rádio, telefon, magnetofon, TV, počítač, auta atd. Proč se divit? Kdo chce, atˇ má, poptávka, nabídka.

 

ohneta*
hodnocení

1x

Víš Evičko, operátorovi je úplně u zádele, jestli máte jednoho, nebo 10 milenců. A nemůžeš brát názor své babičky v potaz, jelikož starší lidé nejsou novým technologiím nakloněni. A že jsou chytré placky zbytečností? Až budeš někdy potřebovat něco zjistit na netu (např. kdy ti jede vlak) a budeš zrovna mimo domov, tak se svou stařičkou Nokií nepochodíš (tímto ji nechci hanět, ve své době to byl špičkový mobil).

Nikdo tě ty technologie nenutí používat, klidně si zůstaň u toho co máš teď. Možná se ti to nebude líbit, ale ona ta poptávka po chytrých telefonech je, a proto je výrobci i vyrábějí.

 

hodnocení

1x
avatar babkazov

Evičko, všimla jste si, jak odpovídají lidé podle pohlaví. Chlapi, ti jsou nadšení. Klidně zruší funkční přístroj a koupí novější. Lepší, rychlejší, vychytanější. Problém je v tom, že než ho donesou domů, prostudují manuál, naladí, už je na trhu něco lepšího. ;) To my, ženy zas až tak nemusíme. My máme rády spolehlivost, jednoduchost, bez návodů, bez nejistoty z nového. Fakt jsme každý z jiné planety. Muži jsou z Marzu a ženy z Venuše :-D

Vychází mi to: 3 ženy pro, 1 proti, 2 muži pro, 1 proti (asi), a jedno neurčité pro. Tak nevím, kde berete to, že odpovídají pohle pohlaví. Omlouvám se, jen nemám ráda stereotypy, zvlášť když nejsou založeny na pravdě. Děkuji.

ohneta*

Babko, fakt si myslíte, že studujeme manuál? To jste na velikém omylu. Ad evička: a kde jste došla na to, že je lidi nechtějí kupovat? Máte to nějak podložené, nebo se spíš jedná jen o vaši ničím nepodloženou domněnku?

 

hodnocení

1x
avatar babkazov

Tenhle orázek má už nějaké stáří. Měl na něm být člověk s mobilem a ne v telefonní budce.

Proč lidi hltají výkřik moderní doby

 

joudic*
hodnocení

1x

trochu offtopic, presto k veci :) jsem uz pres 2 roky bez stale pritelkyne a spolu se vsemi dalsimi okolnostmi jsou to nejkrasnejsi roky meho zivota ;)

 

24.05.15 22:15
hodnocení

1x
avatar gotrekzagary
Proč lidi hltají výkřik moderní doby #2
dam®

A protože ta želvička udělala frnk frnk, tak mi sakra poraď co s tím křehkým salátkem mám dělat.*smich**zed*

 

xart*
hodnocení

0x

Záleží na každém jak technologie využije či nevyužije, jám mám také mobil bez OS, ale v některých případech se to prostě hodit může. Např. když jdete na vílet, tak nemusíte tahat mapu, ale mapu máte v telefonu, navíc vám to ukáže i vaši polohu, když se třeba ztratíte, naplánuje trasu apod.

Možná máte v něčem pravdu, ale to už by jste nemohl nic ... jít po ulici, jet po dálnici, v MHD, nakupovat (na každém rohu kamera), telefonovat, posílat SMS, surfovat po internetu (operátoři mohou vše zaznamenávat), a když už vám hackeři nebudou moci napíchnout mobil, tak se vám dostanou do internetového bankovnictví a když ani to nebudou moci, tak sfalšují váš podpis. Jedině se přestěhovat někam do pralesa a stejně nemusíte být v totální anonymitě, protože vás budou sledovat ze satelitů, budou vědět kam jste si koupil letenku ... trošku přeháním, ale taková je doba, když na to budete moc myslet, tak se zblázníte, obalíte alobalem, zalezete do stoky .. ale stejně vás dostanou *smich*

 

radkapod*
hodnocení

0x

Já evičce rozumím, cítím taky podobně. Mám starou Nokii (bez fotáku) a a stačí mi...nepotřebuji stále koukat do mobilu a sledovat co se děje na Facebooku nebo telefonovat o blbostech. Vidím a slyším to skoro každý den ve vlaku *bzum*.

Mimochodem i na ní dokážu zjistit kdy mi jede vlak. Prostě kdo to chce a chce za to utrácet peníze, at si je utrácí... ale já to nebudu *stop*

 

joudic*
hodnocení

0x

zalezi v jake spolecnosti se pohybujete, sleduju pouze PC komponenty a az tehdy, kdy mam volny peniz a uznam za vhodne, ze uz me otravuje cimdal vetsi kus prace procekat na odezvu stavajiciho PC... mam 5 let neznicitelny dotykac motorola defy+ akorat do ruky, se kterym se da fotit i pod vodou apod a neminim ho menit, protoze za nej neexistuje adekvatni nahrada... radeji jsem si koupil novou baterii... zadne tablety a kraviny nemam, hry na telefonech nehraju a na cteni na WC + gps do auta mi staci muj telefon... a to patrim vicemene do skupiny geek nebo nerd ... respektive zadna doba me nezajima, porizuju si to, co potrebuju a vyuziju

doplněno 19.05.15 23:51:

reaguji na vas dodatek: dotykovy telefon resi spojeni vyhod operacniho systemu v telefonu s telefonovanim a nekolika ruznych potreb (a pristroju) cloveka... v tomhle je vas pohled velice zpatecnicky...

Chytry telefon v sobe spojuje nekolik pristroju, ktere bych musel jinak tahat a vubec je vlastnit, do jednoho jedineho. Kazdy vyuzije neco jineho, nicmene vyjmenuju ty nejzakladnejsi:
Navigace do auta, mapa kdykoli po ruce, vcetne turisticke s obrovskym rozlisenim, geocaching, mp3 a video prehravac + radio, ctecka knih + prohlizec internetu + internet (na tlacitkovem tel. zoufalost), kamera a fotoaparat stejnych kvalit jako bezne digi kompakty pred 8mi lety, muj telefon je dokonce vodotesny (snimky pod hladinou), flashka (prenos dat), handheld pro hrani i 3d her, okamzity vzdaleny pristup do meho PC i pres celou zemekouli, sprava souboru vsech zarizeni pripojenych k jakekoli siti, televizni ovladac, kontrola domu z dovolene (IP kamery, bezpecnostni system), moznost si zabookovat hotel v cizi zemi, koupit listek, letenku... banking v telefonu nepouzivam, na co, mam kartu nebo pro prikazy notebook, zustatek na uctu me nezajima.

schvalne si spocitejte kolik veci, pristroju a starosti vam telefon usetri... pokud vas to nezajima, jsou na trhu telefony za par korun, ktere jsou jen a pouze telefonem, nikdo vam to nenuti, mate vlastni rozum ne?

 

mp*
hodnocení

0x

To stojí za hlubší úvahu. Je to taky otázka davové psychózy. Někomu třeba vadí dělat, to co většina ostatních. V dnešní době už jsem si všimnul i opačné módy. V době, kdy většina populace napříč věkem i postavením neustále jen jezdí prstem po placatém telefonu na všech možných i nemožných místech i časech, jsem zaznamenal i návrat starších modelů telefonů. Viděl jsem je v rukách docela zajímavých lidí, kteří se chtějí odlišovat. Móda je věčná, kdo ví, co nás čeká za deset let?

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Výrobci nikomu nic nevnucují. Kdyby o to nebyl zájem, tak se to nevyrábí.

Pokud výrobce vyrábí něco o co není zájem, neprodá to, zkrachuje... prosté zákony ekonomiky.

Vzhledem k tomu, že prodej tzv. chytrých telefonů neustále stoupá, tak o ně nejspíš bude zájem. Kdyby nebyl, tak to nikdo nekoupí. Kdyby to výrobci vnucovali, tak budou stát na každém rohu a budou je rozdávat zadarmo.

 

evicka*
hodnocení

0x

Tak jsem poslechla Ti, co mi tu radí, že dotykový mobil s anroidem je super. Přítel koupil teď pro nás dva mobily a výsledek je v rodině nepotěšující. Přítel teď je jako maniak zapálený do těch funkcí,tak se semnou nebaví, cvaká si tam něco na mobilu.Večer mne ani neobejmul,nepolíbil,nepomiloval. Držel jen svůj nový dotykový mobil, jako by ho měl radši než mne.Tak mne napadla otázka,jestli se těmi dotykovými mobily nezhoršuje přímá komunikace v rodině a soustředění více na mobil než na partnera? Když jsme oba měli obyčejné tlačítkové mobily, tak přítel byl romantický furt mne líbal, teď nemá čas, zkoumá nepřeberné množství aplikací, které ten dotykový mobil má. Tak nechápu, jak lidi můžou toužit po super technice více,když je to na úkor citu a lásky. Asi se tím zvýší rozvodovost rodin,tak Ti výrobci to budou mít na svědomí, že tyhle dotykové placky a tablety vůbec vyrábí.Vymejvá to mozek a vzniká závislost.Já si budu muset asi najít milence pro kterého žena je víc než technika.Chápete mne, jak se cítím osamělá teď? díky

mot
A zamyslela jste se nad tim, proc jste mene atraktivni nez telefon? Problem neni v telefonu, ale ve vas...
eulalie*

Jejda, Evicko. Proč jste tedy podlehli tlaku okolí? Nechapu to. Za to si můžete jen vy sama. Já mám tlacitkovy mobil, je to moje volba, ale smartphony nezavrhuji. A jestli jsem pro svoje okolí smesna, je mi srdečně jedno, protože používám vlastni mozek a neridim se názorem ostatních...

Tohle není problém telefonu, ale člověka...

Totéž Vás může potkat s novou televizí, herní konzolí, počítačem, fotoaparátem a milionem dalších věcí.

Vidíte věci moc černobíle.

Ty Vaše poslední věty o rozvodovosti, hledání milence, apod. už beru trochu jako trolling.

A krize vztahů, rodiny apod. nepřichází se smartphony. Už tu s námi nějakou dobu je díky moderní uspěchané době, sociálním sítím a technologiím (včetně mobilních telefonů bez ohledu na to zda smart či nikoliv), které by měli lidi spojovat a spíše je rozdělují.

ohneta*

Já si myslím, že tohle celé téma je trolling :-D.

 

evicka*
hodnocení

0x

Včera jsem zrovna viděla, jak 3 kamarádky šly krásnou stromovou álejí plnou rozkvetlých nádherných stromů, zpěv ptáčku všude kolem, nádhera.Každá z nich držela dotykovou placku a oči nalepené na ni bez vnímání okolí. Ptám se, kde je prožitek lidí z vnímání krásné přírody, poslouchání zpěvu ptáčků? Není, jsou o to ochuzeni, prošly tu krásnou oblast bez vychutnání si této nádhery.Lidi se od přírody odtahují a více inklinují k technice.Nebude dlouho trvat a místo klasického milování bude milování přes virtuální realitu, občanku budeme nosit pod kůží jako čipy.Ještě se nám ta přetechnizovanost líbí?Budeme jednou tímto tempem vypadat v budoucnosti jako roboti v kosmonautickém skafandru ověšení nejmodernější technikou a jíst jídlo z 3D.tiskárny naprogramované přes počítač.K tomu cílu asi lidstvo směřuje,jak vidím tady to nadšení některých.Dříve děti si hráli venku,lezli po stromech, dneska doma sedí s elektronikou a pohyb minimální.To je též dobrý předpoklad k obezitě našeho národa.

Ptáci řvou, kytky smrděj. Myslíte, že na druhém konci toho mobilu je nějaká fiktivní osoba? Ne. Je tam kamarádka, kterou dlouho neviděli, je tam přítel, je tam knížka, je tam hudba, atd. atd.

qt

Nějak tomu nerozumím, proč by se měly zastavovat a koukat se kolem sebe? Co vy víte, v tu chvíli měli důležitější věci na práci než čumět na stromy (navíc pokud to jsou puberťáci, to je zajímavějš všechno ostatní). A vůbec z celého vašeho projevu čiší technofobie a jakýsi automatický determinismus – lidé mají rádi nové technologie, ergo budeme se milovat virtuálně a necháme se očipovat (nejlépe ještěry).

Je to samozřejmě váš názor, ale musíte pochopit, že ostatní lidé žijí jinak a můžou mít kladný vztah k přírodě i bez toho, aby poslouchali cestou ptáky.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Kšeft je kšeft.

JABRAKA

 

evicka*
hodnocení

0x

Tak Vám ta přetechnizovanost všem koukám asi vyhovuje. Ještě nasadit kolem uší satelity,do nosu zapojit dráty a jste spokojení teletubbies s plackama dotykovýma a řízený mozek počítačem.. Stromy pokácejte, zvířata vyhubte, stejně nikoho podle Vás nezajímají,nejsou důležité.Tak se Vám to bude líbit.Doufám, že s těmito názory miluji techniku nade vše nejsou všichni.Pište i Vy, který máte rádi normální životní styl.Názory lidí jako robotů tady bylo dost, já chci slyšet názor "člověka", který slyší, má cit, rozum,vnímání.Kde je ta lidskost? Ne, máte hlad, ok-enter connecting to eat 3D.print. Je tu někdo, kdo mne chápe? děkuji

vilik*

Dobrý den, mám cit, miluju přírodu, rád jsem venku. Včera jsem byl na výletě, teď sedím na zahradě, užívám sluníčko, všechno voní, ptáčci zpívají. Jsem po obědě a piju kafíčko. Mrknul jsem přitom na mobil a odepisuju, mám to v minutce, je to taková relaxace při učení, vy možná sedíte zavřená doma u počítače, abyste mohla odepsat, že nejsem normální. Lituju, že vás nemohu podpořit, ale ten mobil jsem měl koupit dřív.

eulalie*

Evičko, a vám nevadí, že používáte počítač a internet? A že tu pindáte s prominutím hlouposti a trávíte tu kdoví kolik svého volného času? Co jste za tu dobu mohla pořádného udělat? Nadýchat se čerstvého vzduchu venku, polaskat kytičku, objemout ztepilý strom, zamávat ptáčkovi v letu? Místo toho klápete jedním prstíkem do klávesnice a prudíte o vymoženostech moderního světa.

ohneta*

Zamávat ptáčkovi, tos zabila :-D

evicka*

Zase jste mne nepochopili. Nemyslím lidi, co občas na mobil mrknou. Myslím Ti, co tu nemůžou bez dotykového mobilu přežít.Jdou s ním po ulici,nekoukají na křižovatky, to je jedno že jede auto,mastrubují s mobilem,sprchují se s mobilem,chodí na wc.s mobilem,spí s mobilem a mají bouli na hlavě od pouliční lampy.Tyhle maniaky jsem myslela a jejich počet roste. Náklady na lečbu odvykání bych dala uhradit výrobcům mobilních telefónů.Vždyť i Nokia se zaprodala Microsoftu, protože byla s placákami dotykovými pozadu, a tak Microsoft dal placáku korunu kostičkové menu Windows 8.Dojde na mne, výrobce až to pozná, že to jde lidem nanervy,tak dá zpátečku a vrátí kvalitní retro mobily zpátky.Stačí, když nebude poptávka po dotykových mobilech.

buss

No a jak chcete řešit alkoholiky, drogaře, zloděje, válečníky, islamisty aj.? Řešíte něco, na co nemáte vliv, vaše starosti..., znovu - petici, založte hnutí, jako v Americe, co neuznávají novoty. Zpět na stromy!

ohneta*

Nejspíš ne, páč vy jste z jiné planety (bez urážky). I člověk s nejnovějším mobilem může mít rád přírodu, ale to vy nejspíš nepochopíte.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

lidem prostě nezabráníte vymýšlet stále nové a lepší věci - proto mají mozek. Stejně jako jim nezabráníte vymýšlet účinnější a ničivější zbraně.

 

bambula*
hodnocení

0x

Zachovej klid evičko, někdo je zavislák na bumbání, někdo na perníku, někdo na mobilu a.t.d., až jednou Velký bratr rozpoutá v Evropě větší problém, tak se vypne telekomunikační technika a možná občas někdo bez mobilu a spol. i zabloudí neznámo kde a kudy kam

evicka*

Nechci se proboha vrátit na stromy, prosím jen o to, aby přestaly vyrábět to zatracené svinstvo dotykové mobily s operáčním systémem a tablety.Škodí našemu zdraví, hlavně našim dětem a vzniká na nich závislost.Proč Ty placky nebyly ještě před 10lety a byly normální mobily?To se chcete dočkat toho, až budete jednou volat sanitu k někomu a náhle Vám saniťák odpoví, teď nemám čas, instaluji aplikaci a přijedu až si vyhraju se svým dotykovým mobilem.To už Vám nikdo nepomůže až z té techniky zdegenerují všichni.Jak se těch placek dotykových zbavit celkově...ach,jo a žít v klidu. Snad to Evropská unie jednou zakáže, moc bych si to přála.

buss

Jediné: Jdi se léééčit! Když nechceš, nepoužívej. A starej se raději o své zdraví. Vychovávej své děti, ať používají ščot, neškodí. NECH JINÉ ŽÍT jak chtějí! Také se ti ne... do života.

ohneta*

To je na mě už moc, jdu si najít nějakého psychouše. *zed*

qt

Tohle je už diagnóza, prázdné blábolení, emoční výlevy, žádné argumenty. Proč by měl saniťák instalovat aplikace? :D. Naopak so dokážu představit, jak v nepříliš vzdálené budoucnosti budeme moci vidět na svém telefonu náš zdravotní stav (cukr, hemoglobin, tep), což by mohlo pomoci zachránit životy.

evicka*

Bude si instalovat aplikace, protože bude mít mozek zfanatizovaný tou vaši super moderní technikou a lidský život nebude pro něj důležitý. Všichni tu stavíte ty skur..dotykové placky na první místo v životě a nic jiného Vás nezajímá a mládež se opičí po Vás.Argument mám-škodí zdraví ! Čtveřice francouzských vědců zkoumala škodlivost mobilů na člověka. A výsledek zkoumání je, že elektromagnetické záření z mobilů může způsobovat nespavost, deprese, bolení hlavy atd. Stačí Vám to?

ohneta*

Evičko, jediný kdo je v této nesmyslné diskuzi zfanatizovaný jsi ty. A jen pro pořádek, asi ti uniklo, že to elektomagnetické záření vydávají i hloupé tlačítkové telefony.

evicka*

Já opravdu nejsem zfanatizovaná do dotykových mobilů ani do tabletů,to není vůbec pravda, nesnáším tuto techniku. Proto tu píšu proti argumenty, aby jste si to uvědomili, kam tím jednou směřujeme.Budeme otroky moderní techniky.To vyzařování mají sice všechny mobily,ale pokuď volám jen občas s hands free a nejsem mobilní maniak, tak to tak nevadí.Rozdělujete prosím skupiny: málo využívá mobil, průměrně, nebo nadmíru(extrém) A furt se tu bavíme o tom nejvyšším stupni nadmíru "mobilholik" U nás v práci v léčebně jsem to svým pacientům vysvětlila a oni to pochopili a Vy ještě ne.Já používám klasickou pevnou linku v zaměstnání a doma nejobyčejnější tlačítkovou Nokií.

qt

Já vám vůbec nerozumím :(. Pravda je, že na mobilech se dá najít spoustu negativní dopadů, ale vy jste neuvedla pořádně ani jeden, spíš tu jen blábolíte.

Stejně jako jakákoliv moderní technologie mají moderní telefony klady a zápory, s kterými se holt musíme vyrovnat. A ten elektromagnetismus bych úplně jistě nebral, ono není úplně jasné, do jaké míry ovlivňuje. A vůbec, proč nejdete někam do savany do Afriky, kde není žádná technologie? Budete žít v souladu s přírodou, poslouchat zpívající ptáčky, řvoucí lvy nebo uchechtané hyeny. Sice tam budete nejspíš umírat hladem či na kousnutí, ale zase v náručí přírody.

evičko nepíšete proti argumenty, ale naprosté kraviny.

evicka*

Pokuď tu někdo vnímá, že už je tak závislý na této technice a neví si rady, jak se toho zbavit,tak může si semnou domluvit v mé psychiatrické ordinaci schůzku a mile ráda mu poradím a pomůžu.Nedávno jsem tu měla pacienta, který hrál hrací automaty a svoji vůlí a moji radou se z toho dostal. Tak Vy mobilní maniaci, nestyďte se. V této poradně jsem zkoušela takový průzkum, kdo by potřeboval terapií léčebnou a mám už vybranné adepty tady.Neztrácím tady čas, je to moje pracovní záležitost shánět nové klienty a navázat s nimi kontakt.

dam®

Rád se přihlásím k debatě, nikoliv k terapii, vývoj běží rychleji než vůbec chcete vnímat, nevadí. Spousta lidí miluje svoje původní mobily pro jejich jednoduchost a hlavně proto, že se je naučila používat téměř dokonale. Novější technologie mají jinou logiku ovládání, ta sama dělá spoustu problémů, už jenom je pochopit, není pak se čemu divit, že je pro mnoho uživatelů nepříznivá. Máte pocit, že je z vás je magor, který si neumí ani zavolat nebo uložit tlf. číslo, ale stejně vás to časem nutí přijít tomu všemu na kloub. Jen vás chci uklidnit, bojujem všichni, někdo s grácií a někdo se skřípěním zubů. Výsledek je jeden, dovoláme se, dostanem se k cíli. Spousta aplikací je pro radost a zábavu, ale víc je pro užitečnost, což u starých modelů mobilů opravdu nešlo. Průměrný uživatel využívá možná 40% možností svého zařízení, ale je spousta lidí jenž vědí co a za kolik si pořizují, ti se nechlubí, používají a využívají možný potenciál v maximální míře.

evicka*

Jak vidím, tak jste všichni mezi sebou domluvení proti mne. Jednou pochopíte, že jsem to myslela s Vámi upřímně.Vím, že se svých miláčků placáků jen tak nevzdáte a jste k nim ektrémně nakloněni.Ale uvědomte si, že nejhezčí vzpomínky jsou ty ze života, ne z elektroniky jako to dělají japončíci. Jejich prožitek z dovolený je takový, že jim stačí jen 1den,natočí si to na kameru a koukáním na display prožijí dovolenou za 60min.Místo cvakání mobilů hlavně Vy chlapi milujte ženy reálně ať se tu nemnoží samé placáky mobily,ale skutečné děti.Váš mobilní fanatismus je bránou buď k psychiatrické lečbě nebo úplnému citovému ochladnutí s velmi nízkou empatií. Pro mne v životě skutečná pusa znamená víc než ta Vaše na placáku formou šmajlíka.

 

Evičko, ale toto je opravdu těžký blábol. Že vy se nudíte a toto je bezva zábava!

Asi Vás zklamu, ale operační systém měly i předchozí mobily (ty Vámi opěvované hloupé).

A znám lidi, kteří dokázali být závislí i na nich...

evicka*

Najednou nikdo není tady na chatu, kdo chce opravdu pomoci od závislosti na dotykovém mobilu, tabletu nebo hracím automatu?

Mám pocit, že jediný kdo zde potřebuje pomoc jste vy sama, jináč diskuze s vámi je naprostá ztráta času, melete zde nesmysly, ani sama pořádně nevíte o čem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]