Nejste přihlášen/a.
Odpoviem za seba ANO.Bral by som zubami nechtami.Dôvod je ten že nájsť skúseného a dobrého bagristu je problém.Pokiaľ bude stavebný boom ( a te je už dobrých 15 rokov) stále bude roboty dosť.Na tak veľký bager by boli asi skôr veľké zákazky napr stavba ciest a pod.Mám za to že ak máš možnosť uč sa a aj na hlavne menších strojoch aj na UNC.Práve takýto bagrista je u nás vyhľadávaný najviac a odriekol mi už 5x termín a celú akciu (terénne úpravy okolo RD) len posúvam.Platím mu 20 euro na hodinu.So svojimi skúsenosťami a praxou ak sa ukážeš ako šikovný budeš mať zákaziek plno.Osobne by som na tvojom mieste robil pre zamestnávateľa a šetril si na vlastný stroj s ktorým by som chodil na fušky a ak by ma časom uživil nebol by problém siahnuť do vyššieho levelu a živiť sa ako bagrista sám.Treba však myslieť na to že ide o veľkú zodpovednosť.
Protože bude náklaďák řídit jen kvůli tomu převozu bagru (jeho zaměstnání tedy bude "bagrista" a ne "řidič tahače"), tak profesní průkaz nepotřebuje. On teď ale stejně pracuje jako řidič z povolání, takže asi profesák má.
S tím strojním průkazem je to celé nějaké divné. Koukal jsem po tom před nějakou dobou a i když podle zákona musí být, tak ho nejde snad legálně získat a funguje to tak, že ti tu odbagrovanou praxi podepíše nějaký známý, který je bagrista, i když žádnou praxi nemáš. Stačí se podívat na fóra bagristů a tam to normálně nabízejí k podpisu nováčkům, protože ví, že je to jen nějaká úřednická kokotina z dob rudě minulých, kdy šlo dělat bagráka jen u velkých (socialisticky státních) firem.
To mě vždycky také zajímalo, tak udělají rovinu na dně díry, když k plochému posunu lžíce potřebují současně ovládat 2 písty (nebo dokonce 3, když chce mít hranu lžíce pořád pod stejným úhlem k terénu) a přitom minimálně ten zdvih není žádná běžná funkce.
Je to o cviku, a potřebují 3 až 4 písty naráz..
Nahoru, k sobě, natočení lžíce a někdy i do strany. Důležité je aby na posledním šáhnutí špice (zuby) nedělali rýhu, aby se podklad nemusel hutnit. Jakmile špicí (zuby) načechrá, musí se lopatou odstranit...
Po vynikajícm bagristovi nemusí chodit dělník s lopatou. Ten si pak zaslouží více jak 150Kč.
nutt,
1) ne není to složité, stejně jako jiné lidské činnosti. Nebo si myslíte, že by pass srdce je složitost? Když se to umí, vše je hračka. Oproti tomu, jezdit bez přestupků je nedlidský výkon.
2) Určitě jiné nežli na malý bagřík, zrovna tak jako u vysokozdvihu, ŘP, potřebujete různé skupiny. Osobně bych zastavil u prvního bagru a zeptal se.
3) Nevím, očekával bych páky.
4) 100-150Kč dle zaměstnavatele a místy práce.
Postavil jsem si malinký bagřík, pro svoje potřeby a kopalo se mi dobře. Až přišel bagrista a vysvětlil fígle, poradil a poté se mi kopalo lépe a rychleji.
doplněno 20.05.15 09:30:Náklady je těžko sdělit, páč z dob komunistů hodně nakradeno, pak vyměněno za jiné komponenty, zkrátka co dům dal.Tuším, že jsem jen za rozvaděč dal 1000Kč. Postaveno v letech 94-95 (Odhaduji)
Několikráít již předěláván, vyměněno několik dílů...
Kope do hloubky 180cm, naloží do výšky 150cm..
Taková hračka pro dospělé...
doplněno 20.05.15 13:23:čtenáři, děkuji za pochvalu, ale to víte, co dům dal..
Dnesky a s dnešními znalostmi a možnostmi bych dělal úplně jinak...
předtím jsem to dělal nejdříve dřevěný model, pak ze železa..
Nemáte někde na webu stránky ke stavbě toho vašeho bagříku? Zajímalo by mě to. Přece jenom bagřík (i malinký), toho vykope a přesune více nez člověk s lopatou, krumpáčem a kolečkem. Na kolik asi tak vyšel?
doplněno 20.05.15 09:54:Pěkná práce ten bagřík (kopátko ).
Ahoj. Teda Milane, opravdu velmi šikovná hračka to ,,kopátko,, . Lidová tvořivost nezná mezí a ani hranic. Je to malé, ale šikovné. S tím musí být radost hrabat. Gratuluji i obdivuji.
Ahoj humbuckere, děkuji za pochvalu, potěší to.
Z dob kumunistů jsme se naučil, udělat vše sám, když na nic nejsou prachy a nic není. A takových udělátek jsem si udělal více, sloupový zvedák, vysokozdvih z elektriky na trabanta atd..
si udělal více, sloupový zvedák, vysokozdvih z elektriky na trabanta atd..
Jedna věc zajímavější než druhá! To bude chtít zase fotky Sloupový zvedák z nějakého pístu náklaďáku-sklápěčky?
Ten vysokozdvih mi ale vrtá hlavou. Co to má jako dělat? Asi nemluvíte o vysokozdvižném vozíku. Nejsem seznámený s elektrikou z Trabanta, tak co tam má kromě startéru, alternátoru a možná elektrického větráku u chladiče?
Ahoj pracuji necelých 6 let na pasovým bagru(miminku) 3t ak tomu AVII tak si sám nakládám vozim atd.. Když nemám práci na svoje a je třeba zaskakuji za kolegy. Ve firmě máme dost typů strojů až po 28t. Já říkám co je malý je hezký.
Složité ovládání není, ale jak tu nikdo psal učit se, učit se. Ze začátku ti to půjde pomalu a budeš se vztekat, po čase si na to budeš umět zajít a budeš dělat na max plyn. A budeš zapalovat bagrem zapalovač.
Potřebuješ strojnický průkaz na pásová rypadla, když zaměstnavatel dovolí nebo si připlat ať máš i kolový. Někdo ti musí napsat že jsi dělal Xhod pod dohledem zkušeného pak nastupuješ do kurzu. U nás tobyla pohoda.
Jestli dobře odhaduju tak by mohl mýt joistiky.
Mzda jak kde. 110-160kč.
Udělej si dobrou pojistku na blbost. A hlavně se ptej kde jsou všechy sítě, vododvod, kanalizace, plyn, telefon, optické kabely(POZOR), elektrika atd. Hodně zdaru.
Dobrýden. U optických kabelů hrozí až podmínka. A opravy jsou finanční extrém.Říkám jednu věc když na mne teče voda tak to si zpravim sám, když se blýskne skáču a volám známý. ale když to sičí a nebo je tam optika tak rychle pryč. Naštěstí se to nestalo. Ptát se můžete ale tolik pokladů v zemi je že to nikdo neví kde co je. Hezký den
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.