Účetnictví - co všechno mohou být náklady?

Od: Datum: 12.05.15 11:05 odpovědí: 6 změna: 13.05.15 12:49

mám ičo na živnost ubytovací služby. Mám vlastní byt, kde v současné chvíli přes agenturu pronajímám pokoj turistům. přemýšlím, jestli si mám účetnictví vést nebo použít paušální účetnictví.

hlavní otázkou je, co všechno moho použít v tomto oboru jako náklady? jde mi především o to, jestli do nákladů mohu použít hypotéku na tento byt, překlenovací úvěr ze SS, který jsem využila na rekonstrukci, náklady na elektřinu, náklady co platím firmě co nám spravuje barák(voda, teplo, pojištění,..) a pojištění bytu?

Děkuji za odpověď


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mp
Datum: 12.05.15 18:23

V zákoně stojí - veškeré náklady, které slouží k dosažení zisku, jsou uplatnitelné. Tak praví zákon. Samozřejmě realita je jiná. Co ukecáte, ukecáte. Záleží na tom, na koho narazíte. Dobrý účetní Vám poradí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dum
Datum: 12.05.15 19:07

Třeba návštěvy veřejných domů. Uvádí se to jako pracovní relaxace

Ohodnoceno: 0x
 
Od: uska®
Datum: 12.05.15 19:50

Trošku mimo mísu - pokud máte hypotéku na osobu, ne na firmu, tak jistě máte ve smlouvě, že byt nemůžete pronajímat. Tak nedrážděte hada bosou nohou. Dobře zvažte, zda uplatníte skutečné výdaje nebo paušál. V dalších letech nebudete moci tento způsob změnit.

doplněno 13.05.15 17:24:

markeeet - jak jste na to přišel, že banka vám nemůže dát podmínky při poskytnutí hypotéky? Ono je logické, že úroková sazba u hypotéky pro občana je někde jinde ( je obyčejně menší) jak pro podnikatele. Banka není charita.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.05.15 12:49

když si jako fyzická osoba koupím byt na hypotéku, tak mi přece banka nemůže zakázat pronajímání bytu?!

Datum: 12.05.15 20:12

Pochopitelně ano, pokud zvolíte paušál - letos to bylo tuším 60 %, tak si nemůžete započítat ani korunu, protože např. při vašem hrubém příjmu 100.000,- za rok, budete mít základ daně z částky 40.000,-Kč. Pokud zvolíte přímé náklady, paušál odpadá a můžete si dát mnoho věcí, např. : podíl nájemníků na nákladech za elektřinu, vodné stočné, topné náklady, atd. atd..., ale také si můžete účtovat cesťáky se svým vozidlem např. na nákup lůžkovin, tolaetních potřeb, prostě na vše , co souvisí s podnikáním - tedy i např. shánění či výdaje s ubytovanými osobami a pod. Ale pozor - musíte si zaplatit předtím silniční daň - na rok to činí, resp. činilo 3000,-Kč, nárokujete si i výdaje spojené s nákupem PHM do vašeho auta, musela se psát i kniha jízd... , takže kalkulujte a kalkulujte, co se vám vyplatí a s jakými starostmi.. Do daní se může dát i odpočítatelné položky, jako např. penzijní a životní pojištění - tuším max 6000,-Kč.. a j. Jenže dodávám, - takto to bylo dříve, ubytovací služby již nemám asi 10 let.., ale bude to podobné.. Ostatní náklady pojištění domu a pod. - to nevím, tuším že ne. Je fakt nutné se dotázat odborníků, co dělají daně.., je jich dnes mnoho..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jasa®
Datum: 12.05.15 20:46

Do přímých nákladů můžete dát odpisy bytu (při rovnoměrném odpisu jde o třicetinu pořizovací ceny bytu za rok), výdaje na vybavení bytu (u nábytku nad 40 tis. formou odpisů), náklady na spotřebované energie a služby spojené se správou, pojištění, náklady vynaložené na opravy a údržbu bytu, nákup čistících prostředků, náklady na praní, úklid..., náklady na inzerci, provize za zprostředkování, daň z nemovitostí, místní poplatky za odpad...

Splátky hypotéky a překlenovacího úvěru použít nemůžete. Nákladem je odpis.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.