Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, hledám informace k mému problému a tak to zkusím i touto cestou. V práci se mi stal úraz spíše mojí vinnou, jako pracovní uznán nebyl. Od té doby jsem na nemocenské a protože je zasažena páteř hojí se to celkem už dlouho. Nedávno jsem se dozvěděla u lékaře, že nejspíše budu mít sníženou pracovní schopnost a tím pádem se už do původní práce (fyzicky náročné) nesmím vrátit ze zdravotních důvodů, tedy okamžité ukončení lékařem v mé dosavadní práci do které jsem po ukončení neschopenky měla nastoupit. Jelikož s vedením v práci od té doby co se mi to stalo nemám dobré vztahy, chtěla jsem se zeptat co všechno to obnáší co si mám zajistit za papíry až půjdu s potvrzením od lékaře ukončit pracovní smlouvu? Co budu potřebovat do nové práce ( kterou zvládnu se zdravotními obtížemi ) za papíry od tohoto zaměstnavatele? Prosím kdo s tímto má nějakou zkušenost či rady typy na co jsem se třeba i zapomněla zeptat sem s nimi. Děkuji Nikita
Proč zaměstnavatel neuznal pracovní úraz? Lékař léčí, nemůže ukončit Vaše zaměstnání.
Po skončení nemoci se zaměstnavatelem nechte vyslat k závodnímu lékaři pro posudek,
jestli můžete vykonávat sjednaný druh práce.
Pokud ne, bude zaměstnavatel povinen Vás převést na jiný vhodný druh práce.
Pozor: Potvrzení ošetřujícího lékaře není pro zaměstnavatele závazné (nemusí se jím řídit).
Pracovní způsobilost pro sjednaný druh práce musí posoudit závodní lékař nebo klinika pracovního lékařství.
(Na kliniku se nemůžete objednat sama, můžete zkusit poprosit ošetřujícího lékaře, jestli by Vás tam neposlal.)
———
Pracovní poměr budete muset ukončit výpovědí nebo – pokud by zaměstnavatel souhlasil – dohodou o rozvázání pracovního poměru. V případě výpovědi byste musela dodržet dvouměsíční výpovědní dobu, v případě dohody skončí zaměstnání dnem uvedeným v písemné dohodě.
Od zaměstnavatele budete potřebovat potvrzení o zaměstnání (dříve zápočtový list), jež zaměstnavatel vystaví až v poslední den zaměstnání.