Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Hloch a máta rolní na čaj? Jak sušit?

Od: amateur odpovědí: 3 změna:

Co se sbírá ze stromu hlochu na čaj - listy, že? Může to být jakýkoliv hloch nebo je více druhů? Objevila jsem mátu rolní na louce, ta se také dá používat na čaj? Suší se to na půdě nebo na slunci? Děkuji, jsem amatérka :) co si chce udělat radost.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

lucie*
hodnocení

2x

Z hlohu(planě rostoucích) se používají květy a i listy(na jaře)a sušte jej na stinném ,vzdušném místě.Je lepší listy s květy nemíchat a i květy sušte ve stínu a na vzduchu třeba na pečícím plechu.Květy by měly i po usušení skoro stejnou barvu.Rostou planě a druhů je spousta ,protože se kříží mezi sebou,tak je někdy těžké jej určit.Šlechtěné odrůdy hlohu nemají léčivý účinek.

Máta rolní je u nás častá a i když obsahuje vonné silice,není vhodná v bylinkářství.Spíš se považuje za plevel,ale i tak klidně odvar zkuste,stejně tak jako knín a fenykl se používá proti plynatosti.

jjjjjj

Pozor máta zklidňuje žaludek a tím zároveň uspává...tak dobrou:)

pohanka*
hodnocení

2x

Na tu ,,mátu rolní,, jsem se dívala a moc se nedoporučuje, i když ji někdo sbíral jako náhradu za pravou mátu,

Já bych Vám doporučila jiné bylinky, třeba list podbělu, protože květ je již odkvetlý, květ sedmikrásky, list jahodníku, maliníku, ostružiníku, nyní jsou mladé kopřivy!, nasušit kořen pampelišky, květ hluchavky bílé, mladé březové listí, nově se sbírá popenec, právě kvete a je ho všude plno, bršlice kozí noha, list jitrocele kopinatého, bude heřmánek pravý se kterým mám stále problém jej poznat, bude lipový květ a bezinkový květ. A další a další.

Květen je velmi dobrý čas na sbírání bylinek. Někde ještě najdete lístky šťovíku, které jsou dobré k ochucení salátů.