Neurol - jak je to se závislostí

Od: Datum: 17.04.15 13:32 odpovědí: 7 změna: 20.04.15 18:59

Dobrý den,

potřebuji poradit, mám problém se šikanou v zaměstnání a strach o místo, strach neudělat chybu apod, abych nepřišel o práci. Je mi 36.let.

Zašel jsem za psychologem, který mi moc pomohl a psychiatrem, který mě napsal léky. Konkrétně lék Neurol 1,0, kdy beru vždy večer 1 tabletku denně. Takto beru Neurol asi 6 týdnů denně a moc mi pomohl. Večer ihned v pohodě usnu, jsem klidný, tolik se nenervuji a fakt mi to pomáhá. Jen jsem přes den trochu ospalý, ale to může být tím, že beru ještě jiné léky. (Citalec, Zodac-v sezóně, Euthyrox, Seretide Diskus 500, Montelukast)

Alergolog mě varoval, že na Neurolu vzniká velmi silná závilost, že jsem prý mladý, léků mám dost a že ohledně stresu je lepší než brát léky, tak si jít třeba zaběhat či vyjet na kole do přírody. To plně chápu, ale to mě asi nedostane úplně ze stresu. (v léte kolo určitě zkusím) Prý podobný je i Lexaurin. Léky typu Citalec tam prý závislot není tak velká, ten beru cca. asi přes 1,5 roku nejslabší balení.

Chci se zeptat, po jaké době se na Neurolu může objevit závislost? ( beru pravidelně 1 denně x 1,0 )

Co by bylo pro mě lepší?

Jaké jsou vaše zkušenosti?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.04.15 14:20
avatar

Zdravím, známý užíval Neurol přes pět let a byl na něm dos závislý, odvykačka byla těžká. Osobně jsem ho vzala párkrát, stejně jako Lexaurin, ale snažím se tomu vyhýbat. Všechny tyhle berličky jsou vskutku hodně návykové.

Sport sice není 100%, ale opravdu pomáhá... pohyb vyplavuje do těla endorfiny. V těchto dnech prožívám jedno z těžkých období a denně chodím běhat nebo cvičit. A fakt to funguje. :).

doplněno 17.04.15 14:27:

Ale pravdu má Mot, pokud je práce stresující, je tam šikana, tak se to nějakým běháním ani časem nezmění.

Někdy je lepší být chvilku na pracáku, než se nechat psychicky zničit.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mot
Datum: 17.04.15 14:24
A co tak resit podstatu problemu? dejte vypoved a bezte delat jinam. Zdravi vam nikdo nevrati.
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 17.04.15 14:35
avatar

Moje zkušenost je, že strach má většinou "velké oči" a je velmi špatným rádcem...

Nevím, co by bylo pro tebe lepší, ale jako nejlepší se mi jeví rada alergologa Sportem, plaváním, pohybem, chůzí unavit tělo, večer bylinkový čaj na zklidnění a do "hajan".

Syn souseda se tak úporně bál o práci (malé děti, žena na mateřské, placení hypotéky), že ho to dohnalo až k půlroční nemoci z vyhoření. Stejně o ni přišel a zpětně se sám sobě divil, proč na té práci tak nelogicky trval, když se tam cítil nešťastný, proč si tak psychicky ubližoval a nepodíval se na problém z nadhledu... Dnes je v jiném zaměstnání, spokojený, klidný a bez antidepresiv.

Možná ti zdejší rádcové nabídnou i jiný úhel pohledu na tvé trápení a ty se rozhodneš posunout se někam jinam, k jiné práci bez šikany a bez stresu a strachu !

Přeji ti hodně síly, nadhledu a životního optimismu, ať máš zase pěkné dny...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jjjjjj
Datum: 17.04.15 18:25

Zkuste si navečer udělat mátový čaj pokud budete chtít sladit tak medem zklidní Vám žaludek a ani nepoznáte za chvilku budete v limbu i bez Neurolu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.04.15 19:57

Neurol je návykový a užívat by se měl krátkodobě. Pokud docházíte k psychologovi, předpokládm, že probíhá nějaká psychoterapie a pracujete tedy na zlepšení vašeho stavu. O dalším užívání Neurolu se určitě poraďte s tím, kdo vám lék napsal, tedy s psychiatrem. Klidně mu řekněte, že máte obavu ho dlouhodobě užívat, atd... Měl by vám říct jak to s tou medikací ve vašem případě plánuje dál. Je pravda, že při vysazování neurolu, pokud se užíval dlouhodobě ve vyšších dávkách (třeba 2mg denně), se mohou objevit i abstinenční příznaky. Ty se dají částečně eliminovat postupným vysazováním léku.

Jinak na zklidnění z těch přírodních látek funguje meduňka, nebo třezalka. třezalka se dá koupit i v tabletách.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.15 18:57

Neurol je scela jistě návykový a těžko se toho dá zbavit,pokud se bere dlouhodobě.Pakliže se neodstraní příčina toho proč bereme tyto prášky tak nelze uvažovat o pomalém snižování dávek i když chvilku to jde,skoušela jsem to,ale brzy se zase vracíme ke stejné dávce.Nutné je odstranit tu příčinu a každý z nás ví co je toho příčinou.Bohužel jsou takové situace,například v rodině,že se to ani při nejlepší vůli nedá.Důležité je,to si myslím já,dávku nezvyšovat!Něco o tom vím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.04.15 18:59

Má matka je na něm závislá (dřív byla na neurolu, teď bere pokud vím oxazepan). Nevím na co ho přesně měla, trpěla depresemi, zároveň má schyzofrenii tudíš nemohla brát antidepresiva.

Pokud nemusíte, vyhnul bych se tomuto léku jako čert kříži. Opravdu si běžte radši zaběhat, projet se na kole - zvlášť teď na jaře když je venku tak hezky :)

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.