Spor s Českou poštou - rozbitý balík

Od: Datum: 11.04.15 00:15 odpovědí: 6 změna: 11.04.15 21:26

Dobrý den,

zajímá mě váš názor nebo nejlépe vaše zkušenosti. mám interntový obchod, zasílám různé druhy zboží, ale především plastové větší výrobky. Mám smlouvu s ČP a doposud bylo vše v pohodě. Nyní mi jeden ze zákazníků asi před měsícem volal, že chce reklamovat rozbitý balík, který převzal. Ano, udělal první blbost, že nezkontroloval obsah před ČP, což ale ani nešlo, než by to rozbalil atd atd...ale reklamoval to později.

Česká pošta mě docela překvapila s tvrzením, že zboží bylo špatně zabaleno mnou odesílatelem a tak se reklamace neuznává. to mě překvapilo především z těchto důvodů:

1. pošta tím, že balík přebírá, by měla taky souhlasit s balením a zabezpečením při předávání

2. balíky jsou pojištěné, každý balík, který posílám je nějakým zlomkem ceny pojištěný, uvádím vždy cenu, jeslti má hodnotu 800 Kč nebo 9000 Kč, potom tohle uvádění a pojištění ztrácí význam

3. přesně ten samý produkt úplně stejně jsem poslal asi 10x před a 20x po tomhle poškození, zajímavé je, že došly v pořádku, kdyby byly špatně zabalené, rozbily by se i tyto balíky.

sepsali jsme se zákazníkem odvolání proti tomuto rozhodnutí a poslali zpět ČP, včera se ČP vyjádřila, že to konzultovala s nějakým odborníkem (kecy) a prostě to bylo špatně zabalené...

jak se proti tomu bránit? co dělat? já vím, že se o tom se zákazníkem vůbec nemusím bavit, převzal, jeho boj, kdyby to rozbité odmítnul, řešil bych si reklamaci já, ale zase chci mu vyjít vstříc a přijde mi dost sviňárna to, že on bude mít něco doma, co mu bude úplně k ničemu a bude v tom mít peníze...

děkuji za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: charon74
Datum: 11.04.15 00:33

dobrý večer,

dle mého názoru, skromného, pokud jste to poslal jako křehké, není možné, aby byl někdo schopný přijmout tuto zásilku "špatně zabalenou s pojištěním", prostě zkouší, dáte jim to Vy dá někdo jiný.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sos®
Datum: 11.04.15 06:22

Chce to prostudovat podmínky České pošty probalení zboží, pokud je mají. Zkusím se během víkendu podívat/ Pokud ne, pak použít předpis jiného státního podniku a to Českých drah, které mají jednoznačné podmínky pro ochranu zboží za přepravy a to dokonce vyhláškou, které je na úrovni zákona. Pokud s ČP v jednání neuspějete, pak spor může vyřešit jedině arbitr -soud. / Kdysi jsem tyto problémy za ČD řešil./.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ludik*
Datum: 11.04.15 14:08

Dobrý den,

děkuji zatím za rady, ale jako křehké to zasílané nebylo, Nejednalo se o sklo ani o nic extrémně křehkého, ale o materiál, ke kterému když se bude člověk (zaměstnanec ČP) chovat slušně, nemám na mysli opatrně, ale standartně slušně, tak se nemůže nijak poškodit. Pokud po něm zaměstnanec ČP chodil nebo na něj hodil balík o hmotnosti 25 kg, kde se váha může znásobit až do hmotnosti několika desítek kg, to pak nepřežije ani hodně pevný a dobře zabalený materiál..

Od: filipmores
Datum: 11.04.15 19:47

Podobnou situaci jsem řešil a odvolání to spravilo. Ale musím nesouhlasit s bodem jedna, pošta když přebírá zásilku tak nekontroluje jak pečlivě je zabalena, takže to prostě zkouší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lenkas*
Datum: 11.04.15 21:17

netuším, jak konkrétně byl balík balený, ale rozbít se může cokoli, když si vezmu, jaký objem balíků se přepravuje...a bod č. 1 je nesmysl, jelikož dovnitř balíku vám nikdo nevidí...jinak vás zklamu asi i v tom, že byste se zákazníkem bavit vůbec nemusel, protože pokud bylo nedostatečné balení, pak může reklamovat u vás...min. je to špatná reklama...dál moc možností skutečně není, pokud byl balík zabalen podle smluvních podmínek (to už musíte vědět vy), pak můžete zkusit poštovního ombudsmana

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.15 21:26
avatar

Ludiku, připojím svůj názor (pošťácký ):

1. Balení je věc odesilatele. Toto je i přímo v poštovních podmínkách.

2. Pokud nepošlete zboží křehce, jde pak na balíkový třidič v Malešicích. Ano, tam se může stát, že na Váš balík spadne nějaký těžší balík. Balík musí být zabalen tak, aby toto přežil.

3. Pojištění - toto slovo také u pošty neexistuje Existuje pouze udaná cena, a podnik pak odpovídá za úbytek, ztrátu, poškození atd. AŽ do výše udané ceny.

Zákazník samozřejmě udělal chybu tím, že poškozený balík převzal. Někdy není poškození na první pohled zřejmé, pokud zjistí poškození zboží až doma, může reklamovat do dvou dnů. Balík se pak ponechá na poště a posílá se k posouzení (nerozhoduje se přímo na poště). V těch reklamacích opravdu nesedí žádní blbci a opravdu poznají, co je špatně zabalený balík. My tady nevíme konkrétní zboží, ani konkrétní balení, tak nemůžu konkrétně poradit

Pokud chcete, ozvěte se mi do zprávy. Můžu vše vysvětlit podrobněji.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.