Druhé kolo přijímacího pohovoru do banky

Od: Datum: 29.03.15 21:47 odpovědí: 22 změna: 09.09.15 21:35

Dobrý den, prosím o Vaše rady a zkušenosti, protože jdu v příštím týdnu do druhého kola přijímacího pohovoru do banky (Air bank) a ráda bych opravdu zapůsobila, protože o práci moc stojím! Je to jediná banka, ve které bych dokázala pracovat, dokonce tam i denně chodit s úsměvem na tváři... (Nesetkala jsem se nikdy s tam úžasným přístupem.) Jen nevím, co mě tam vše může čekat a pokud tam bude část - něco prodat, aby viděli jaké mám obchodní dovednosti, tak třeba i v tomhle směru něco poradit... Budu vděčná za jakýkoliv tip či radu.. Děkuji moc!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nee
Datum: 29.03.15 21:53

Nechci vám brát iluze, ale každá banka, pokud nejste ve vedoucí pozici očekává, že jste spalchovací a schopna udělat cokoliv pro zisk banky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.03.15 23:09

Je to možné, ale minimálně si myslím, že by tam nemuseli mít tak přemrštěné plány, jako v jiných bankách... Věřím tomu, že je tam jiný přístup nejen ke klientům, ale i k zaměstnancům...

Od: nee
Datum: 29.03.15 23:13

Nic ve zlém, ale jste mírně naivní.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.15 11:04
avatar
Nee: Není banka jako banka, někde se plán plní sám a není třeba tolik úsilí. Mám zkušenosti ze dvou bank a v jedné se mi plán splnil téměř sám v té druhé ho splnit bylo nemožné a jen hledali příčiny v nás. Ale nemůžete paušalizovat a vše házet do jednoho pytle.
Zrovna Airbank platí stále za relativně novou banku a diky jejich kampani je veřejností vnímána dost kladně, takže věřím, že lidi sem chodí zakládat účty sami a že plnit plán není tak obtížné. Plnit plán začne být problém, až přestanou do banky nový klienti chodit. Tenhle problém má třeba teď Česká spořitelna.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.15 08:29

Souhlasím...

Datum: 29.03.15 22:04
avatar
Na tohle se moc připravit nedá, buď jste prodejní typ a prodávat umíte nebo ne.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.15 11:23
avatar

U bankovního úředníka je podle mně důležité, aby byl velmi pečlivý, soustředěný na to, co dělá, pracoval pokud možno bez chyb, nebál se udělat si jasno, než provede nějaký krok, byl k zákazníkovi profesionální, ale i osobně příjemný. Určitě musí být schopen se stále učit, no a taky umět počítat. Prodej pak přijde sám, resp. vyplyne ze situace, kterou ovšem musíte takříkajíc vycítit. Kdo pro to nemá talent, těžko se to naučí. Je toho hodně, ale za zkoušku nic nedáte, pozor, jen o pocitech to není, držím palce.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.03.15 14:07

Já jsem nabral do jiné banky celkem dost lidí na obchod a pak jsem je zaučoval. Počítám, že v prvním kole se vysortovali lidi s chutí makat, aspoň trochu inteligentní, schopní se obléci slušně a naznačující potenciál.

Dobré je sebevědomí a vědět proč ho mám, ale dobré je mít i trochu pokory a vědět, co mi nejde. Práce v bance je občas drsná hlavně psychicky - úsměv a zdvořilost je pro klienty, pro banku jsou prachy. Budete navenek ten Kellnerův sympaťák z reklamy, uvnitř tvrdě počítající kasička. S tím se musíte smířit nebo na to mít žaludek. Zbytek se dá naučit, pokud umíte procenta a kupecké počty.

Hodně se trénuje tzv. překonání námitky, tj. máte několik kritických bodů, kde vás klient odmítne. Např. Mně moje banka stačí a těch pár korun za vedení účtu mě nerozhodí. Správně je: Jasně, ještě by mě zajímalo - to je jediné, co vám brání v přechodu do jiné banky? (je třeba odhalit další skryté námitky) Pokud mám všechny, tak jednu za druhou překonávám a rozkývám klienta na ano - Jasně že za měsíc nikoho těch 90 korun nevytrhne. Ale za rok to je tisícovka - co kdybych vám teď dala tisícovku, co byste si pořídil? Hodila by se? A co kdybych vám ji vzala a hodila ji do kanálu, to byste mě hnal bičem, žejo? Nebo kdyby to utratil nezbedný synáček za telefony na erotické linky, to byste byl naštvaný, že? Tak je snad zbytečné utrácet to v bance na mramor a zlatá zábradlí? A mohu vám připravit smlouvu, když to je zdarma? (a dotlačit ke smlouvě).

Jasná KO kritéria jsou při pohovoru dvě:

typ (s prominutím) prizdisráč. Takový ten já chci něco vyzkoušet, zkouším rád různé práce a ono to snad jednou vyjde.

obrácený typ kecal - sebevědomí na půdu, všechno zařídí, spoustu pěkných keců, spousta údajných úspěchů a všechno má dokonalý.

doplněno 30.03.15 16:02:

Tiffany: Ano, samozřejmě že nefunguje jeden univerzální scénář. Těch scénářů se trénuje poměrně hodně, od prodejních argumentů až po elegantní zvládnutí reklamace naštvaného klienta.

Vámi uvedený příklad znamená, že obchodník udělal chybu při identifikaci vašich námitek, nevypořádal se s nimi včas a chtěl doklepnout moc brzo. Čímž samozřejmě pohořel a může si sbalit fidlátka. Správně je, když je klient přesvědčený o výhodnosti a solidnosti nabídky, jinak se ho možná povede ukecat na smlouvu, ale nepodaří aktivovat.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.03.15 14:59
avatar

Sunset, přitvrdil jste, ale já zrovna jako zákaznice mám na tohle jednání radar, přesněji řečeno alergii a do takové smlouvy (a mohu vám připravit smlouvu, když je to zdarma) bych prostě nešla. Ale možná jsem výjimka...

doplněno 30.03.15 23:43:

Jj, sunset souhlas s poznámkou, myslím, že tak nějak to funguje, náležitě "ošetřený" klient má nakonec pocit, že si sám nejlépe vybral. A proč ne, spokojeni (aspoň v tu chvíli) jsou oba. Prostě dobrý obchod. Tak snad uvidíme, jak uspěje naše adeptka, tazatelka.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.03.15 16:09

A to já bych si klidně tu smlouvu nechal připravit (pokud bych měl čas a náladu) a pak je klidně poslal do háje kdybych neměl zájem. Když je to baví. Stejně jako jsem už párkrát asi vytočil pouliční prodejce telefonních služeb. Zavazejí, otravují a alespoň mě vadí. No tak jsem je nechal, že jako jo mám zájem a pak si mě ověřovali a na centrále zamítli což jsem věděl předem. Chudáci

A Airbank mi příjde celkem v pohodě i na pobočkách. Když tam příjdu tak se případně zeptají jestli chci poradit, pomoct a když odpovím záporně tak dají hned pokoj. Na jejich pobočkách se mi totiž líbí vkladomaty a počítače kde si sám můžu poslat platbu. Občas se mi to už hodilo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.15 08:35

Na pohovor jdu dnes v 10:15, tak mi držte palce!

Datum: 31.03.15 16:54
avatar

Tak jak to celé dopadlo? Už přijímáte gratulace? Máme otvírat šampaňské? Přeji Vám, aby to vyšlo. Dejte vědět. Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.15 19:02

Nu, z pohovoru mám velmi dobrý dojem, ale co jsem tak koukala do listu, kde se všichni uchazeči zapisují, tak už jsem mohla být tak dvanáctá, možná patnáctá a vzhledem k tomu, že jsem končila v 11 hodin, tak jich asi hodně bylo i po mně... Bylo dost modelových situací, ale myslím, že jsem si s nimi celkem poradila... Bylo to příjemné, nemohu říci, že bych byla nějak ve stresu, nebo nevěla, co říct... Platově by to šlo, průměr je tam 22-25 tis. hrubého vč. odměn. Ale ty směny.. Myslela jsem si, že se střídají po týdnech a oni jsou po dnech... Takže s manželovo směnami by se nám to kloubilo velmi těžce, navíc jedno dítě vozíme do školky 3 km od nás, druhé 15 km do školy.. Tak by to bylo velmi komplikované s vyzvedáváním.. Zkusím poprosit rodinu, kamarádky, známé, jestli by mi případně vyšly vstříc, ale nevím nevím.. Místo je příjemné, po debatě se zaměstnanci bych tam nejradši hned zůstala, oni jsou fakt spokojení a baví se tou prací, což je pro mě velmi důležité.. Nu, uvidíme, do úterka by se mi měli ozvat... Do té doby to vše promyslím.. Děkuji Vám moc za zprávu.. :-D Ještě napíšu, co mi pak řekli...

Datum: 02.04.15 05:56
avatar

Ach jo, tak trochu mimo otázku, je tu starý a takříkajíc věčný problém, skloubit práci a rodinu, kdybych si vzpomněla, kolik jsem toho musela nechat být kvůli rodině... je to těžké rozhodování. Lidi okolo Vám pomohou (podle mně) příležitostně, ve vyjímečných situacích, ale nastálo, to je moc těžké, jedině rodiče důchodci, jestliže jsou zdraví, bydlí blízko atd. Mně pomáhali rodiče jeden rok (hlídání dítěte) a šlo to skvěle, dělali to rádi a nám to opravdu zásadně pomohlo. Pak jsme se ale museli odstěhovat a tím se nám život změnil a dnes vidím, že doslova fatálně a k horšímu. Samozřejmě jsme si poradili a ne špatně, ale s odstupem let vidím ten zběsilý kolotoč a nemůžu pochopit, jak jsme to stíhali. Ti, kdo mají rodiče "za zády", mají neporovnatelně snazší život a co je důležité z druhé strany, docela určitě se tak předchází i mnohým "neduhům stáří". Jenže... nedá se pak stěhovat za výhodnější prací. Vy se naštěstí stěhovat nemusíte, tak držím palce, abyste se rozhodli pro vás (a vaši rodinu) dobře. Nakonec, zkusit to můžete a kdyby to nešlo, tak odejít.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.15 08:34

Sunset: Na klienta mi to přijde moc "husté", asi bych si v tomhle případě neuvědomila, že jsem o tom sama vnitřně přesvědčená a že tu smlouvu chci.. Více bych cítila tlak ze strany prodejce...Ale je to jen můj názor.. Já prodejní dovednosti nemám bohužel kdovíjaké, na druhou stranu jsem milá, upřímná a když jim to tak vysvětlím, většinou si to pak vezmou.. Neumím tlačit na pilu a zdolávat námitky donekonečna, na druhou stranu, zase nemívám vůbec storna u smluv (zatím jsem fin. poradce), protože klienti to opravdu chtějí, není to podpis pod tlakem...

Datum: 01.04.15 11:53

Samozřejmě že se jedná o normální hovor obchodníka s klientem, žádný roboti, to nejde. Jednak i obchodník je člověk, druhak klient není hlupák a je potřeba mít vždycky respekt.

Strašlivě jsem to celé zjednodušil, to jsou školení na několik dní nebo týdnů a lidský přístup ke klientovi by měl být samozřejmý. Pokud to ale někomu přijde cynické, tak pardon, obchodničina na špičkové úrovni je dřina jako všude jinde a obchodník prostě musí vydělávat konkrétní "škváru". Ale stane se i to, že s klientkou v rámci hovoru zabrousíte třeba na svatbu její dcery nebo s chlapem jakýho má psa atp, to určitě znáte už teď a je to normálka.

Jde o přístup k tomu hovoru, kdy vy musíte nenápadně převzít vedení hovoru, držet klienta i sebe v mezích, abyste neprokecali hodinu o ničem, neustále počítat a vyptávat se, co kde můžete nabídnout. K tomu projít určité body a na konci nezapomenout přitlačit. Tedy - ne apriori vnutit smlouvu, ale přitlačíte například tím, že klientovi dáte do ruky A4 papír s vyčíslením jeho úspor a heslem k demoúčtu, ať se poradí s manželkou nebo okolím a pokouká sám a že za 2 dny zavoláte. Všechno podle toho, co vám ten klient řekne tělem, gesty a ústy.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.04.15 19:06

Ano, s tím souhlasím...

Datum: 17.05.15 11:58

Dobrý den, ahoj.

Mohu se zeptat jak to tedy vše dopadlo? A jestli by bylo možné sdělit konkrétněji jak druhé kolo probíhalo prosím?

V týdnu mě to také teď čekám a záleží mi na tom podobně jako Vám.

Děkuji moc za odpověď!

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 17.05.15 22:13

Dobrý den, jejej, já jsem sem úplně zapomněla napsat, jak to dopadlo... Pohovor byl naprosto v pohodě, docela jsem si ho užila, nebyl mi vůbec nepříjemný. Už než jsem přišla na řadu, tak dva kluci na přepážce, kde jsem čekala, přemlovali vedoucí, ať už nikoho dalšího nebere, že mají vybráno.. ;) (mimochodem, svěřili se mi, že jsou tam fakt spokojeni a práci si užívají, baví se tím, je to prostě jiné, než v ostatních bankách...) Jinak na samotném pohovoru jsem byla jen já a 2 ženy (personalistka a budoucí nadřízená). Bylo tam celkem dost modelových situací, ale ani ne tak o nabízení a prodávání, (to bylo zvoleno formou zcela jiného tématu - nepracovního), jako spíš o přístupu ke klientovi, ke spolupracovníkům, jak bych reagovala, kdybych nesplnila plán, kdyby mi ho navýšily já přesto nesplnila, jak bych se k tomu stavěla, kdybych si nesedla se spolupracovníkem, kdyby mi přišel rozčílený klient a já se věnovala jinému a v řadě už by mi čekal další... spíše takové věci.. Bylo to ale i hodně o uvolněném bavení se, ptali se mě třeba na barevnou typologii, kterou běžně používám v životě a oni jí "prý" neznaly, a chtěly vědět, jak to probíhá, tak to bylo příjemné povídání. Na konci byl ale prostor pro dotazy a když jsem se zeptala na pracovní dobu a bylo mi řečeno, že jsou tam tři směny (8-16, 10-18 a 12-20) a že se střídají po dnech, tak jim asi neuniklo mé zaváhání... Mám dvě děti, každé vozím na jiný směr do školy a školky a manžel má směny.. Takže jsem se snažila předběžně zjistit, jestli by bylo možné směny nějak upravit.. Moc se na to netvářily, protože když se uleví jednomu, za chvíli to budou chtít všichni.. (i když se tam také vychází vstříc, když je třeba...) Takže jsem nakonec řekla, že by směny neměly být problém, že si hlídání zařídím. Doma jsem to ale promyslela a sehnat hlídání se mi nakonec nepodařilo a stejně mi po týdnu volali, že jsem sice byla velký favorit a byla jsem moc příjemná a sympatická, ale že dali přednost jinému uchazeči, a že konkurence byla veliká.. Místo prý dostal člověk, co už se do té banky jednou hlásil... Já toho ale nelituji. Potřebuji práci, kde bude dělat max. do 15:30 hodin kvůli dětem a práce v bance na to fakt vhodná není. Takže teď jsem na pracáku, chodím na rekvalifikační kurz Personalistiky, baví mě to, sháním v tom oboru práci a buď to vyjde, nebo ne... Pak půjdu dělat cokoliv jiného, hlavně že budu mít práci. Pro mě je priorita děti a rodina, mít na ně čas, (i na sebe), věnovat se jim, a ne být od nevidim do nevidim v práci.. Sice nebudu mít vysněnou práci, možná ani takové peníze, ale jsem přesvědčená o tom, že by mi to za to nestálo. Jednou by mi mrzelo, že mi jejich život protekl mezi prsty,stihla bych jim dát tak akorát večer pusu na dobrou noc, možná uvařit a zlehka uklidit, ale co dál? To pro mě není život.. Navíc práce v bance, ať by to byla Air bank nebo jiná (většinou asi horší) je hodně psychicky náročná a já jsem tip člověka, co musí být vnitřně (psychicky) v pohodě, pak bude v pohodě i má rodina... a to nevím, jestli bych tam byla...

Teda, to jsem napsala elaborát... :-D Omlouvám se... Kdyby jste chtěla ještě vědět něco bližšího, tak klidně napište.. Moc Vám držím palce, ať to zvládnete!

Pěkný večer...

Od: an*
Datum: 09.09.15 18:18

Dobrý den, poradíte mi co na sebe. Zítra jdu na první setkání s Air bank děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.09.15 18:40

Když vám napíšu, abyste si vzal neopren, ploutve a šnorchl, tak si je vezmete? :)

Oblek + kravata + čistý boty, vše decentní. Oblek ideálně ne-černý (navy-blue/šedý). Pro ženský pěkný kostýmek, zde jsou pravidla podstatně volnější, nicméně neměly by vylézat prsa z výstřihu. Sukně maximálně do půlky stehen, spíš delší

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.09.15 21:35

Nu, já nikdy nedala striktně na to, jak by se mělo oblékat na přijímací pohovory... Zrovna dnes jsem byla na přijímacím pohovoru a měla jsem černé baleríny, černé kalhoty a světle modré tričko s kamínky od ramene k rameni, přes sebe ještě černé bolerko, rozpuštěné vlasy, jedna strana lehce spíchnutá... A nemyslím si, že bych vypadala nevhodně.. Ten kostýmek je dobrá věc, ale já ho třeba nemám, takže volím raději černé kalhoty a halenu nebo společenštější tričko.. Moc bych si s tím hlavu nelámala, hlavně aby jste se v tom cítila příjemně. Jednou jsem si vzala na sebe něco na doporučení a vůbec jsem se nemohla soustředit, protože jsem furt myslela na to, jak je mi to knop a lezou mi špeky ven..

Prostě pěkné čisté oblečení, ne džíny nebo botasky, ale společenské věci.. Představte si třeba, že máte jít do divadla nebo někam na firemní večírek a mít formální oblečení, tak třeba něco takového... A pak dejte vědět, jak jste dopadla. :-D Držím palce!

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.