Co dělají úředníci mimo úřední dny?

Od: odpovědí: 18 změna:

Hezký den,

zajímá mě, co dělají úředníci na úřadech mimo úřední dny?

18 odpovědí na otázku

 

 


8x

Také hezký den! Nevím, proč mám takový dojem toni, že Vaše otázka je trochu jízlivá. ;) Ale stejně se pokusím ji zodpovědět poctivě, protože jsem na úřadě pracovala více než 30 let. Záměrně píši pracovala. Ale budu hovořit pouze za sebe a svůj odbor, který mimo jiné měl na starosti městskou kasu. A ještě musím podotknout jednu důležitou věc, že na našem úřadě je posledních asi 7 let úřední každý den. Ale i předtím, kdy byly úřední dny stanoveny na pondělí, středu a pátek, nebyla budova úřadu a ani kanceláře uzamčeny. A nikdy jsme na našem odboru nikoho neodmítlii i mimo úřední dny. To je opravdu pravda pravdoucí! *tuc* Na menších městech a nebo obcích je pracovní náplň skutečně různorodá. To znamená, že není v náplni pouze např. výběr poplatku za odpady, ale všechny daně a poplatky, rozpočtové příjmy, pohledávky a závazky, účetnictví a další agenda. A věřte mi nebo ne, v době uzávěrek to nebylo jednoduché. Pracovnice se nemohla zavřít a v klidu se soustředit na závěrkové práce, účetnictví, korespondenci s dlužníky a jinou administrativu. Za mnou občani tolik nechodili, spíš jsem pomáhala řešit problémy svých podřízených. Ale když jsem zpracovávala rozpočet, závěrečný účet města a nebo materiály do rady nebo zastupitelstva, tak jsem si dveře sice nezamykala, ale alespoň zavírala. A nebo jsem si vzala práci domů, kde jsem měla klid. Věřte mi, že na úřadech to není jenom styk s občany, ale spousta administrativy. Někdy samozřejmě zbytečné, aby ti nahoře mohli naše podklady sesumírovat a měli náplň práce. *cteni*Jinak jsem přesvědčena o tom, že v našem státě je přeúředníkováno. Ale to už by bylo na delší debatu. *bum*Je to v systému státní správy i samosprávy. A kdybych měla tu moc, začala bych u senátu, parlamentu, ministerstev a pokračovala bych až na poslední články. Nevynechala bych spoustu agentur a dalších institucí a určitě by se dalo lecos zeštíhlit a nebo rovnou zrušit. :D

Liduška odpovídá přesně... málokdo si dovede představit, kolik administrativy přinášejí třeba legislativní změny. Příkladem jsou známé kauzy kolem výplaty nemocenských dávek. Není to proto, že by úředníci samou rozbažilostí nevěděli, jestli budou dnes hrát karty nebo lodě. Je to obrovský nárůst administrativy, který se zvládá s vypětím sil a s přesčasy (a to víte, že se zaměstnavateli -státu - nechce přesčasy povolovat a platit, takže když už je povolit musí, signalizuje to jasný stav nouze!). A samozřejmě nejsou to jenom dávky.


Moje otázka pochopitelně byla jízlivá. Vždyť jak jinak si vysvětlit, že před revoluci bylo na našem úřadě 8 lidí. Po revoluci byly všechny úřady otevřeny bez omezení. Ale jen asi 1/2 roku, pak to sklouzlo do starých kolejí. Z 8 úředníků se rozrostli na dnešních 29. Úřední dny pouze pondělí a středa. Centrální dveře zavřené, zvonek vypnut. Obsadili ještě další dvě budovy. Arogance moci! Mohli zvednout daně z nemovitosti až 5x. Tak jí pochopitelně zvedli 5x, bez diskuze. No a vy se divíte, že jsem jízlivý?

Možná že většina úředníků. které znáte Vy, řeší problém karty kontra lodě. Ale většina těch, které znám já (a jsem jedním z nich) řeší, jak dodržet všechna překombinovaná a často protismyslná ustanovení zprasených zákonů, stíhat vstřebávat překotné a nepromyšlené novely a technické změny, projít školením a pak ho rychle zapomenout, protože nový zákon se nekoná, a nezbláznit se z toho, a zároveň být milá a vstřícná na klienty a být schopná jim všechno toto vysvětlit a ještě zvládnout neustále narůstající horu administrativy. Z 40hodinového pracovního týdne máme asi 12 hodin, které nejsou úřední. Přeju Vám, abyste našel pro úředníky (aspoň pro některé) víc pochopení a abyste potkával takové, kteří si to zaslouží.

doplněno 21.07.09 19:36:

A sama za sebe dodávám: úředník je služebník a úřad je služba. Úředník je tam pro občana. Ten úředník, který to nepochopil, nemá na úřadě co dělat.

 


5x

nic stejně jako v úřední dny ...

viz. www.kritik.estranky.cz

Po hromadě kritik přidávám i jednu pochvalu.

Nedávno jsem byl na živnostenském úřadě vyřídit si podle novely živ. zákona rozšíření Volných oborů podnikání.

Přišel jsem mimo dny pro veřejnost asi v 8:30h nikde nikdo, první dveře zamčené, šel jsem dál a hned se mě ujala jedna úřednice. Velice milá a ochotná všechno mi vysvětlila ( ikdyž jsem to někdy spíš vysvětloval já jí, což se dá odpustit protože ta novela měla platnost asi jen 3 měsíce a bylo tam moooc změn). Při procházení jejich příruček zákona jsem zjistil, že mám možnost nově si udělat další ŽL. Hned jsme se do toho dali. Čekal jsem že:

-vypíšu žádost na ŽÚ , zaplatím 1000Kč

-půjdu na policii pro výpis z rejstříku trestů zaplatím 50kč,14dní počkám než mi to přijde

-pojedu do 20Km vzdálené pobočky Zdravotní pojišťovny pro výpis o bezdlužnosti (místní pobočka toto neposkytuje)

-půjdu na "sociálku" pro výpis o bezdlužnosti ( raději ve středu od 8-15h kdybych tam měl nějakou korunu nedoplatek abych ho mohl zaplatit na pokladně)

-ještě mi chybí doklad o bezdlužnosti u FÚ a doklad o vzdělání a stávající ŽL.

Jak mě ale Paní na ŽÚ překvapila, když jí stačil jeden formulář a 500kč poplatek ( zaplacený na jejich pokladně)

Prostě do 15min. jsem odcházel s novým ŽL a dobrým pocitem, že CENTRÁLNÍ REGISTRAČNÍ MÍSTO už není jen nápis na zdi, ale konečně funguje.

Nakonec co mě zmohlo nejvíce, byly 2 výstupy do 4tého patra bez výtahu po schodech, ale to už jsem asi moc rozmazlený.

Nemůžu si ale nerejpnout za těch asi 20minut co jsem ztrávil na ŽÚ jsem neviděl nikoho pracovat (mimo té co se věnovala mě). 4 úřednice seděly na jednom stole u kafe a bavili se nad bulvárem na netu, ve vedlejším kanclu si další 3 povídaly. Docela mě pobavily dveře kam pořád všichni chodili s nápisem kopírka. Za chvíli jsem zjistil, že kopirka je o jedny dveře vedle a za tímto nápisem se schovává kuchyňka.

Krásný sen.

jakej sen ... čisto čistá pravda

ondrasek*
30.08.09 16:07

*pivo*

 


3x

Jak kde a jak který. Některý se můžou zbláznit, že nestihnou všechno, aby byli připravený na úřední hodiny, některý velí těm co nestíhaj a některý se baví třeba čtením na týhle poradně.

 


2x
avatar hangar
Vzhledem k tomu že ve většine evropy trvá zřízení podnikatelské živnosti cca 1 max 3 dny na slovensku 10-15 dní a v ČR 30 a více dní+problémy a DE názory finančáku bych řekl že podobný H... jako ty Ku... ve vládě..a jedinej pohyb co jsem kdy zanamenal byl když jsem si šel pro občanku či pas, tam se maká...+ plus oroduju za ty chudáky co musí cokoliv vyřizovat s naší menšinovou většinou (asi havajčani, možná kubánci dle opálení)... neberte mi můj názor..s uřady jsem měl jen problémy a otravování..a kdo mě zpeskuje tak dostane obálku s růžovočerným pruhem a pak si polítáte..:D
Ať žie svoboda slova..

To nechápu, jak jste si živnost zřizoval. Oprávnění provozovat volnou živnost můžete získat ten den, kdy se rozhodnete, a od roku 2006 funguje CRM, takže ani nemusíte obíhat úřady... Já podnikám už víc než 15 let a rozhodně musím říct, že se mnoho věcí v tomto směru, tedy snížení byrokracie, změnilo k lepšímu.

S tou změnou k lepšímu souhlasím ale...
Kdysi bylo zařizování horší než dnes, souhlasím ale 30denní údaje jsou staré měsíc vytažené z novin...
Nakonec co se týče úředníků atd..je to děs jak již psal někdo jiný v diskuzi pod nebo nademnou...na dalším úřadě jsem zjistil že nemám něco co na minulém šlo udělat jen mi to zapoměli říct...tak s takovou věcí jsem se také setkal a to nejednou..

 

 


2x

Já když mám jít na nějaký úřad v nějaké mě ne zcela srozumitelné záležitosti, tak jsem předem opupínkovanej a nastartuju si žaludeční neurozu. Nevím, jestli mám tak blbej xicht nebo co, ale ještě nikdy se mi nestalo, že bych okamžitě všechno naráz vyřídil. Vždy jsou nějaké pro mě nepochopitelné zádrhely, kvůli kterým lítám od čerta k ďáblu, od dveří do dveří, abych se dozvěděl, že se to dalo vyřídit hned (a pěkně nas...nej) Jak píší Lidka a Inža, věřím že té agendy je hodně a většina z ní pravděpodobně i zbytečná (to taky znám z práce - rozepsat každých 10 minut činnosti 2x na papír a 1x do PC). Pravda je, že je to zase jenom o lidech a organizaci. Ať je třeba jenom jeden úřední den, v těch zbývajících ať si na úřadech třeba mastí karty, paří na poči nebo štupujou fusekle, jen kdyby ta celá mašinerie byla nějakým sympatickým způsobem zjednojednodušena.

A proto přeju mě a úředníkům lepší zákony, míň papírů a více úsměvů.:):):)

 


2x
avatar atrama

Znám podnik,kde je 10 zaměstnanců,a 6 úředníků,kteří to vše nestačí a ještě pracují přesčas!Hlavně honí hodiny.Hrůza!*bezim*

 

moxa*
21.07.09 13:02

0x

:D

ondrasek*
25.07.09 16:39

*bzum*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]