Moc proteinů?

Od: Datum: 22.03.15 18:24 odpovědí: 8 změna: 23.03.15 08:38

Dobrý den, už půl roku jsem přešel na stravu, která je více bohatá na proteiny. Chodím posilovat 4X týdně. Jde o to, že vlastně moc proteinů může škodit. Někde jsem se dočetl, že 1g proteinu na 1kg, ale jinde zas že na růst svalů může být 1g na 1 libru. Važím 61KG, takže bych měl mít příjem asi 130g proteinů, ale není to moc? Jako nevím presně koli jich mám, prostě snídám ovesné vločky (někdy vajíčka), svačina sýr, oběd polévka ( druhé jídlo podle toho co mamka uvaří) vaří právě dost masa, ale když jí řeknu, že mám možná až moc proteinů, tak to nechce slyšet. V večeri většinou taky maso. Co si teda o tom myslíte?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.03.15 19:14
avatar

Dusty,

trenéři ani "výživoví poradci" sem nechodí.

Doporučím poradit se se svým trenérem.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.03.15 19:41
avatar

Sám píšete, že vlastně nevíte, kolik proteinů v potravě přijímáte, takže celá Vaše obava je značně hypotetická. Především toto byste si měl zjistit (zvážit bílkovinné potraviny a z tabulek spočítat, kolik obsahují bílkovin). A pak zkuste naprosto bezpečný postup. Začněte s mírně překročenou dávkou pro nesportovce, řekněme ten 1 g na 1 kg tělesné váhy, a vydržte 3–4 měsíce. Sledujte bedlivě svoje tělo i výkonnost. Poté zvyšte příjem bílkovin o 20 % a po 3–4 měsících ohodnoťte svoje pokroky. Pokračujte s 20 % tak dlouho, dokud neuvidíte pozitivní výsledek, a vraťte se zpátky v případě, že začínáte být zatloustlý nebo nafouknutý z přetížení trávicího systému.

Důležitá připomínka. Pamatujte, že sval obsahuje 70 % vody a naše tělo tvoří z celých 60 % H2O – jsme tvorové založení na vodě. Udržujte svoji výkonnost i zdraví náležitou hydratací a proplachováním. Měl byste vypít nejméně 1/3 Vaší váhy v decilitrech, takže cca 2 litry vody denně.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.03.15 20:51

Děkuji moc, zkusím to teda, jak dlouho bych musel mít nadbytek proteinů aby mi to způsobilo nějaké závažné problémy?

Datum: 22.03.15 21:32
avatar

Mnohem lepší, než řešit tuto otázku, by bylo nepřipustit nadbytek bílkovin ve výživě. Nadbytek bílkovin nemusí být patrný ihned, ne vždy se okamžitě ukládají jako podkožní tuk. Jako první jsou vždy postižena játra, jelikož játra slouží k čištění, tak právě zde probíhá jejich hromadění. Ztučnělá játra jsou hrozbou, která může číhat i více než 10 let, než se projeví.

Z vlastní zkušenosti mohu říci, že nějaké striktní dodržování stravovacího režimu sice může vést a většinou vede k očekávanému cíli, ale nese s sebou mnoho vedlejších účinků, které - opojeni úspěchem a pýchou, jak se krásně umíme ovládat - nevidíme nebo vidět nechceme. Pokud se nechystáš být vrcholovým sportovcem (což je podle mě velmi krátkodechá záležitost s množstvím nepříjemných zdravotních dopadů), a to se určitě nechystáš, protože bys měl trenéra a výživové poradce a neptal by ses na amatérské poradně, používej zdravý selský rozum. Nic nepřeháněj.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.03.15 21:44

Ok díky, takže myslíte, že to co dělám stačí? Zhruba odhadnete ne?

doplněno 22.03.15 21:47:

jako jestli to je v pohodě...

Datum: 22.03.15 23:02
avatar

Neodhadnu, protože ani já, ani Ty nevíš, kolik těch proteinů jíš.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 23.03.15 05:47
avatar

Inžinýrka má pravdu, dej na ni! Vedle problémů s játry bys mohl mít problémy i s ledvinami.

Neměl by ses do toho pouštět sám, poraď se s lékařem

nebo alespoň s trenérem (i když ten nebude myslet v první řadě na tvé zdraví).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.03.15 08:38

Mám tátu který má atestaci ze sportovní lékařství, takže ho mám jako "výživového" poradce :) . Na spousta místech internetu se dočteš, že dávka bílkovin u člověka co posiluje měla být 2g a víc. Je to kravina, jelikož tělo nedokáže takovouhle dávku využít (tedy pokud tělo nevyužívá steroidy, které tuto "využitelnou" dávku mohou zvýšit), zatěžují se tím játra nebo se ukládají do tuků (ano, jako sacharidy).

Proto se snažím denně přijmout 1,5g/kg své váhy. U mě to dělá při 70 kilech kolem 105g bílkovin denně.

Nicméně i přesto se to snažím nehrotit, u mě jde o koníček - někdy sním o 20g víc, někdy zas míň :) Proteiňák, maso 1x denně a tvaroh na noc je u mne základ.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.