Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pracák vs brigáda

Od: tregedo* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,půjdu rovnou k věci, jsem hlášen na ÚP a příští měsíc mi skončí podpora. Našel jsem si brigádu u kamaráda kde pracuji jako řidič a jezdím 4 dny v týdnu cca 4h za směnu za 12 tis čistýho, což je super brigáda, ale samozřejmě na černo. K tomu si chci najít další brigádu abych si vydělal cca těch 16 tisic čistého s čímž v poho přežiju.

Ale až mě úřad práce vyškrtne, kdo za mě bude platit zdravotní? někdo říká že stále ÚP někdo ,že musím sám. Jak to tedy je? a kdybych našel tu druhou brigádu "legálně" platil by mi to zamětnavatel?

Děkuji za odpovědi a přeji pěkný den

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

webbiecz*
hodnocení

3x

Nemá moc smysl řešit tvou nelegální práci, Ta je prostě nelegální bez ohledu na to, zda jsi na pracáku, nebo ne.

Skončení vyplácení podpory ještě automaticky neznamená vyškrtnutí z evidence. V evidenci budeš dál, ale nebudeš dostávat podporu. Stát za tebe bude dál platit zdravotní pojištění.

Vyškrtnutí z evidence je pak něco jiného - to bys prostě nebyl evidován na pracáku vůbec. V takovém případě už by za tebe samozřejmě nikdo zdravotní pojištění neplatil. Byl by osobou bez zdanitelných příjmů a musel bys platit základní zdravotní pojištění. což je 1242 Kč/měsíc.

Zcela logicky je vhodné najít si zaměstnání - tam část zdrávky hradí zaměstnavatel a část hradíš ty (odvádí za tebe zaměstnavatel, ale z tvého).

tregedo*
Mockrat dekuji

hodnocení

0x
Dokud ti nedokážou že máš příjmy ze kterých bys to mohl platit tak to za tebe bude dál platit pracák.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.