Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alliexpres-zboží z číny-kompenzace 3 USD

Od: ola® odpovědí: 7 změna:
avatar ola

Dobrý den,

máte zkušenost s Alliexpres.com? Objednala jsem si u nich bundu, uvedli už i sledovací číslo zásilky a že do dodání zboží zbývá ještě 33 dnů, 5 hodin, 20 minut a 23 sekund. Dnes mi po týdnu přišla od nich zpráva:

,,Dobrý den, přátelé, zasíláme přepravní zpoždění (již odesláno přepravní), takže je třeba kompenzovat vám 3USD, můžete poslat částečné spory o náhradě (můžete si vybrat dílčí spory o vrácení), čekáme kompenzaci, děkuji,,

A pak druhá zpráva:

,,Dobrý den, přátelé, prosím, pošlete spor, my kompenzovat ty dnes, kompenzace zítra skončí, děkuji,,

Co to po mě chtějí? Dodají bundu, třeba později? Nebo ji nedodají vůbec? A co mi mají kompenzovat? Mám prý otevřít spor. Ten překlad je divný a nerozumím mu. Poradí někdo? Jsem absolutní analfabet na angličtinu.

Velice děkuji,Ola.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rv*
hodnocení

0x

Dejte to sem anglicky, vaší češtině není rozumět.

 

ola®
hodnocení

avatar ola

Hello, friends, Please send a dispute , we compensate you today, tomorrow compensation will end, thank you

lin huan

2014-11-29 04:59:46

Hello, friends, we send shipping delay (already sent shipping), so we need compensate you 3USD, you can send partial refund disputes (you can choose a partial refund disputes), we wait compensate you, thank you

V překladači mám jeden z překladů dispute = usilovat. Jestli Lin Huan neumí moc dobře anglicky, tak by první věta mohla znamenat: Ahoj přiteli, prosím pošlete žádost, dnes vás odškodníme, zítra kompenzace končí.

Dispute je taky diskutovat, projednat takže to může být: Ahoj přiteli, prosím ozvěte se, dnes vás ješte odškodníme, ale zítra už kompenzace končí.

A věta dole: První polovina je celkem srozumitelná Ahoj příteli, přeprava se zpozdí (u již odeslaných zásilek), tak vás chceme odškodnit třemi dolary, ...

Ovšem ta druhá část moc smysl nedává. Něco jako ...můžete poslat částečnou splátku (můžete si vybrat částečnou splátku) počkáme s vaším odškodněním. Něco ve smyslu "Vyberte si, jestli zaplatíte o ty tři dolary míň nebo ne, my počkáme jak se rozmyslíte." Ovšem vůbec se mi tam nehodí to disputes :-D

Ale přepokládám, že na Alliexpress se platí předem, tak by to moc logické nebylo.

Open dispute - je to služba na AliExpress, kdy můžete otevřít spor s prodejcem. Každá strana má danou lhůtu, do kdy se musí vyjádřit a cílem je dohoda ku spokojenosti obou stran. Pokud se nedaří, dá se spor "escalate" a pak do sporu vstoupí AliExpress.
Toto mi zavání podvodem. Prodejce se pokouší donutit kupujícího otevřít spor a souhlasit s částečnou kompenzací 3USD. Jakmile toto kupující udělá, celá objednávka se uzavře, nehledě na to, zda kupující už zboží má nebo nemá. V případě, že prodávající ani zboží neodeslal, už se kupující nedomůže svých peněz. Bude mít zpět jen ty 3USD. Pokud bunda bude stát 20USD, jste 17USD v mínusu.
Částečná kompenzace se využívá, pokud kupujícímu přijde např. poškozené zboží nebo nekompletní a přesto si jej chce nechat.
Viz můj příklad dole.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Mně to včera přišlo taky, ale na dotaz, co to znamená, neodpověděl, i když byl on-line. Sledovací číslo zatím nefunguje.

doplněno 30.11.14 14:13:

Nevšiml jsem si, že je to Lin Huan. Taky mám u něho objednávku. Nejspíš to bude nějaký podvodník. Nemá žádné hodnocení, ale dost lidí u něj nakupovalo. Včera jsem podal spor, ale chci vrátit celých 25usd. On to odmitnul, že nabízí kompenzaci 3USD, ale tím by se obchod uzavřel, jak píše cockit, tak pozor na to. Podruhé jsem změnil spor na to, že chci buď zboží nebo celou částku. Má na to 5dní, zatím neodpověděl, poté to pošlu přímo na aliexpres - eskalovat spor, oni už si s ním poradí. Přinejhorším budu muset počkat a žádat peníze těsně před ukončením dodací lhůty - musíte si to hlídat a nenechat prošvihnout.

doplněno 30.11.14 14:14:

omlouvám se - Coklit.

doplněno 01.12.14 12:24:

Vyřešeno. Lin Huan už je zablokovaný. Budou vracet peníze.

Tak se mi zas jednou potvrdilo, jak je důležité hodnocení.. Dobře to dopadlo, super ;)

 

hodnocení

0x
avatar coklit
Být Vámi, tak na to nereaguji. Myslím si, že jakmile dáte open dispute a budete souhlasit s částečnou kompenzací, Vaše objednávka se uzavře. Pokud pak nedostanete zboží, nemáte už žádnou další možnost ochrany..
Viz příklad:
problem with payment and refund
Posted 24 Jul 2014 07:05
Dear All
i bought tablet in ali express and shipment method was DHL, after i
made a payment and waited 10 days item did not come to me, i
opened a dispute and seller responded as attached 2014-06-06
03:58:08
Hello, friends, we no send DHL shipping, we send cheap China Post
Air Mail shipping (already send shipping), so we need compensate
you 10USD, you can send partial refund disputes (you can choose a
partial refund disputes), we wait compensate you, thank you.
I accepted the dispute then my status was closed, order nr is
62351140343054, i have contacted several time seller does not
respond, also talked to online aliexpress agents, they said that i
was cheated by seller and they can not do anything, even though i
trusted aliexpress and made payment and it was don in their web.
is there anyone had same problems as me and tell me how to get
refund.
i asked agent to give me an e-mail where i can make complaint
perhaps in their legal department they said that they are sorry but
can not do that and they closed cheating with me i did that with 5
agents in the same night but non of them helped me.
than kyou
doplněno 29.11.14 19:33: Než bych cokoliv dělala, pokusila bych se to možná nejprve konzultovat s AliExpressem.. Moc se mi to nelíbí..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]