Reklamace, nedodržení 30 dnů

Od: Datum: 27.02.15 15:23 odpovědí: 10 změna: 28.02.15 11:06

Dobrý den,

31. 1. 2015 jsem již podruhé reklamoval tablet u K+B elektro. Tablet jsem měl v ruce dohromady dva dny, ale to sem nepatří.

Jak jsem již psal 31. 1. 2015 jsem reklamoval tablet a dodnes což, je 27. 2. 2015 se mi K+B elektro neozvalo. Kdy tedy končí 30 denní lhůta reklamace a jak postupovat dále, pokud se neozvou? Peníze bych bral hned všemi deseti, jelikož tablet už máme jiný, takže tento by byl zbytečný.

Děkuji za odpověď.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.02.15 15:26
avatar

Vyckejte do úterý a telefonicky si ověřte jestli opravdu věc už není opravená.

hlavně to ještě to není 30 dní

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.15 15:26
avatar

po 30-dnech , tedy 2.3.2015 napište prodejci doporučený dopis, že odstupujete od smlouvy

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.15 15:34
avatar

po 30-dnech , tedy 3.3.2015 napište prodejci doporučený dopis, že odstupujete od smlouvy z důvodu nesplnění smluvního vztahu a požadujete zpět peníze (oprava max. 30 dnů, pokud jste se nedohodl na době delší, zkontrolujte si reklamační list, co tam máte napsáno), další věcí je , zda vaši zásilku vůbec adresát obdržel, pak postupovat, jak radí výše...

doplněno 27.02.15 15:37:

Zákon stanoví prodávajícímu povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní. Lze si dohodnout lhůtu jinou, ale pouze delší. Vyprší-li zákonná či smluvená lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a kupující může od kupní smlouvy odstoupit, požadovat výměnu za nový kus či přiměřenou slevu z ceny věci, je-li věc i přes vadu použitelná k původnímu účelu. Mohl by také ale stále trvat na odstranění vady opravou.

Je užitečné vědět, že 30denní či jiná lhůta pro vyřízení reklamace určená ve dnech začíná běžet vždy den následující po uplatnění reklamace a pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne.

O vyřízení reklamace má prodávající povinnost kupujícího informovat. Neučiní-li tak, je reklamace po uplynutí lhůty pro její vyřízení považována za nevyřízenou a jako taková za porušení smlouvy podstatným způsobem. Stejně tak je nevyřízenou reklamací reklamace vyřešená jen zčásti, tj. některé vady byly opomenuty nebo nebyly řádně odstraněny a věc po převzetí vykazuje stále ty samé vady.

doplněno 27.02.15 15:39:

napsat popis reklamace a doplnit

Protože jste nesplnili povinnost uloženou vám v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, tím, že jste jako prodávající moji reklamaci včas nevyřídili, považuje se nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení smlouvy, které mi v souladu s ustanovením § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zakládá právo od smlouvy odstoupit. Tímto odstupuji od dané kupní smlouvy a žádám vás o vrácení kupní ceny na můj bankovní účet č. ..., a to nejpozději do 15 dnů ode dne doručení odstoupení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: patriks
Datum: 27.02.15 15:54

Zapoměl jsem napsat, že tablet jsem kupoval v kamenném krámě, i přesto bych měl psát odstupující dopis od smlouvy?

Datum: 27.02.15 21:40
avatar

Ano, nedodrzeli termin záruční opravy...pokud vámi zaslaný dostali k reklamaci...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.15 21:46

Ne. Pokuď jsi ho kupoval v kamenném obchodě, tak se tam po vypršení 30dní zastavíš. Pokuď bude výrobek opraven, tak ho převezmeš. Pokuď ne, budeš požadovat odstoupení od kupní smlouvy dle OZ.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.02.15 22:37
avatar

a odkaz na zákonnou normu, která prodejce zavazuje zákazníka informovat by nebyl?

nebyl, neboť by vždy stačilo, kdyby zákazník do reklamačního protokolu uvedl neexistující číslo, případně číslo někoho jiného, případně číslo, které by po dobu 30 dnů nechal "vypnuté"... nebo musí prodejce informovat jinak? doporučeným dopisem, osobní návštěvou? nebo jakbyste si to představoval?

vámi uvedený paragraf si vysvětlujete po svém, špatně...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 27.02.15 21:46

Ozvat se nemusí. Ty je musíš kontaktovat 31. den (nejlíp tam zajít) a pokud to nemají tak můžeš odstoupit od smlouvy.

Čekat doma jestli se ozvou a když se neozvou tak jim 31. den poslat dopis že odstupuješ - odpoví ti, že reklamaci měli vyřízenou a připravenou na prodejně už dřív a je tvůj problém že sis to nevyzvedl.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: tablet
Datum: 27.02.15 22:01

Divím se, že vůbec byla provedena první "oprava". Na první tablet jsem šlápnul, s myší funguje, těžko bych uplatnil záruku. Tablet 5,5k, oprava 4k, dotyková plocha i s displejem z Číny 1k. Další tři tablety vždy poslali peníze. Byl jsem tak spokojen, že jsem ani nepožadoval náklady reklamace (pošta ). Ovšem telefon taky nebyl opraven ve lhůtě, odstoupil jsem a vždy na mne vyrukovali, že byl ve lhůtě opraven.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sos®
Datum: 28.02.15 11:06

Jejda , to jsou zase laické názory odborníků - nic nepište - 31.1. se nepočítá, 30 dnů uplyne v pondělí, v úterý 3.3. jděte do prodejny s reklamačním protkolem v ruce, řekněte, že odstupujete od smlouvy a chcete peníze. ALE nejdříve se podívejte právě do toho protokolu, zda Vám tam nenapsali jiné delší datum vyřízení, třeba 31.3. , což mnozí šizunkové dělají a pokud jste jim to Vy neškrtnou a neopravil,pak takový termín platí a také si prohládněte v pondělí poštu, zda nedošla informace o provedení opravy.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.