Účinky psychiatrických léků

Od: Datum: 19.02.15 16:26 odpovědí: 18 změna: 19.02.15 18:07

Zdravím, je mi 18 let beru už téměř měsíc antidepresivum Asentra 50 obsahující látku sertralin. Pořád čekám až zaberou, ale ono nic, naprosto bez efektu a to ani negativní účinky žádné nemám a ani jak jsem lék začal brát, tak jsem taky žádné nežádoucí účinky u mě neprojevily. Zvláštní, jsem docela naštvaný, tak moc jsem se těšil, že mi bude lépe. Mám ještě vyčkat nebo to nemá cenu a mám radši kontaktovat mého psychiatra? Četl jsem, že léky začnou účinkovat za 3, maximálně 4 týdny.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hox
Datum: 19.02.15 16:33

Co od toho léku očekáváte, že bude dělat? Jak by dle vás měl zabrat, co by se mělo změnit?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: wamp®
Datum: 19.02.15 16:33
avatar
Ano,kontaktujte ho.I když,nejlepší asi bude,když za ním rovnou zajdete,aby změnil medikaci.U některých antidepresiv se účinek projeví třeba až za šest neděl,není to váš případ?
Četl jste dobře?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hox
Datum: 19.02.15 16:35

Proč by se mělo něco měnit, nemáte o tom ponětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: wamp®
Datum: 19.02.15 16:40
avatar
Hox,Vy víte kdo jsem a zda mám o tom ponětí?!...
doplněno 19.02.15 17:28: Hox,a Vy se evidentně nudíte,tak jste přišel navštívit "naši" poradnu,abyste si mohl zarýpat,že?
Což takhle poradit,troufáte si na to?...
doplněno 19.02.15 18:37: Hoxi,děkuji Vám za zpětnou vazbu *palec*
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hox
Datum: 19.02.15 16:46

Pokud byste ponětí měla, psala byste jinak.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: glukoza
Datum: 19.02.15 16:41

Četl jsem dobře, všude se píše, že by měl do 4 týdnů zabrat, kontaktovat ho budu muset až příští týden, teď má dovolenou

Datum: 19.02.15 16:35
avatar

Dobrý den, v tomto případě doporučuji neodkladně informovat ošetřujícího psychiatra a říci mu, že prášky nezabírají. Měl by to vědět a poradit vám, co a jak. Možná upravit dávkování nebo tak nějak. Ale tady se jiné rady nedočkáte...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hox
Datum: 19.02.15 16:42

Další nesmysly... jak víte, že něco nezabírá, vy znáte zdr. stav tazatele? Jak víte, že uplynula dostatečná dlouhá doba? Víte vůbec, že s léčbou se začíná obvykle s poloviční dávkou první týden nebo 2? Tady každý plácá, co mu přijde na mysl, aniž by byl lékařem nebo znalý věci.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: glukoza
Datum: 19.02.15 16:47

Můj fyzický zdravotní stav je dobrý, nemoci mívám zřídka a léky jsem bral naposledy jak jsem chodil na první stupeň ZŠ. Myslím antibiotika, když jsem byl nemocný, ale to se stávalo málokdy. První týden jsem bral jen půlku, jak píšete, potom jsem začal brát celý. Beru ho poctivě, pravidelně, vždy ve stejný čas.

Datum: 19.02.15 17:16
avatar

- pokud chcete od antidepresiv pomoc - musíte jim taky trochu "vyjít vstříc" a snažit se o trochu pozitivní myšlení, najít si nějaký zájem, chodit na procházky, začít se o někoho starat, nutit se nemyslet na deprese atd... nemůžete jen čekat s "otevřenou hubou" - až prášky zaberou. Pokud úpěnlivě myslíte jenom na to, kdy léky zaberou, tak asi nezaberou ani za "dostatečně dlouhou dobu".

Nemluvím o stavech opravdu závažných, hlubokých depresí nebo psychických poruch. S těmi zkušenosti nemám, jsem jenom takový běžný "blázen", který potřeboval jen trochu "nakopnout", případně zlepšit náladu, nebo odstranit stres. Pozitivně vím, že pomáhá si zakázat ! myslet na negativní věci.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: glukoza
Datum: 19.02.15 16:43

Jen jsem chtěl vědět, jestli se tady nenajde někdo, komu zabraly třeba taky později.

Od: hox
Datum: 19.02.15 16:45

Hochu, nenapsal jsi, jak si představuješ, že by ti lék měl zabrat a jaké máš obtíže. To je podstatné. Jinak měsíce je opravdu velmi krátká doba. Léky ti zcela jistě již působí, dříve, jak za 1,5-2 měsíce nemá smysl něco vyhodnocovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: glukoza
Datum: 19.02.15 16:49

Mám deprese a obsedantně kompulzivní poruchu a taky úzkosti. Očekávám, že mi to lék zmírní. Dokonce i psychiatr říkal, že zabere za 3 až 4 týdny.

Od: hox
Datum: 19.02.15 17:19

Pokud máš OCD a úzkosti, tak po žádných lécích nenastane změna mávnutím kouzelného proutku. Tvoje nemoc je dlouhodobá. Lék, který máš je dobrý. Pracuje pomalu a nenápadně. Nemůžeš čekat, že jeden den máš úzkosti a druhý den jsi bez potíží. Léky z této kategorie mají velmi pozvolný nástup. Něco bys mohl pozorovat cca po měcíci, spíše po 1,5. Ani pak nebudeš OK, jen se třeba potíže změnší o 30 v lepším případě o 50%. Dále pracuje psychika, přestaneš na věci neustále myslet a tím se posuneš opět dál. A lék opět zafunguje o další procenta. Ber to tak, že vyléčit kuřáka je hodně těžké, úspěch je, když kuřák ze svých 20ti denně za 2 měsíce bude kouřit jen 5 denně. A další dlouhé měsíce to při silné vůli dotáhne na nulu. Podobně to bude i s tebou. Pokud na své potíže přestneš myslet, budeš se cítit lépe. Tedy ber své tabletky, nekoukej na momentální pohnutky v rámci OCD, chovej se tak, jak ti velí zdravý rozum. To je nejlepší, co můžeš udělat. Choď mezi lidi, zajdi si do sauny, do bazénu, choď ven, vyzkoušel nějaké relaxační techniky najdi si nějaký sport - stačí jen příležitostně.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: glukoza
Datum: 19.02.15 17:39

Díky a můžu se zeptat, jestli jste psychiatr nebo nějaký jiný lékař? Ještě bych Vás chtěl poprosit, aby jste mi netykal, nemám to rád od cizích lidí. Díky

Od: hox
Datum: 19.02.15 17:42

Nejsem psychiatr, jsem jen nemocný a chápu vás, jak se cítíte a vím co pomáhá. Přeji vám hodně štěstí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.15 18:02
avatar

glukoza - chudák pan Hox - jen se Vám snažil přiblížit - měl byste si spíše jeho zkušeností vážit a poděkovat mu - tyhle naduté "netýkavky" jako Vy jen každého odradí !. (abyste se "neopupínkoval" ! )

Ohodnoceno: 0x
 
Od: glukoza
Datum: 19.02.15 18:07

Já jsem rád, že mi poradil a taky, že jsem mu poděkoval, jen nemám rád, když mi neznámý člověk tyká. Je mi to nepříjemné a ponižující. Slušně jsem ho o to poprosil, tak co řešíte?

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.