Kde shánět zakázky na řemeslo

Od: Datum: 11.02.15 15:53 odpovědí: 13 změna: 12.02.15 21:02

Dobrý den,

prosím o radu buď

a) živnostníky ve stavebnictví- jakým způsobem/kde se jim nejlépe osvědčilo shánět zakázky

nebo b) "zákazníky"- kde hledáte řemeslníky. Na internetu, nebo v inzerátech časopisů apod.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.02.15 16:32
avatar

V dnešní době internetu bych řemeslníkovi doporučila si udělat webové stránky (lze někde i přes šablonu zdarma) a propagovat se tam. Každý nechodí do hospody, kde by se dozvěděl o nějakém tom dobrém řemeslníkovi, že. A spousta lidí je už naučená, když něco hledá, sednout přes PC a hledat tam.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: anda®
Datum: 11.02.15 17:06

Hm, stránky máme. Problém je, jak ty lidi na ty stránky dostat. Taktéž jsou stránky uvedeny v několika seznamech a katalozích řemeslníků, ale úspěšnost dosti mizivá.

Od: jmlc®
Datum: 11.02.15 16:42
avatar

Já oslovil doporučené živnostníky - ne každý měl čas, ale měl třeba kamaráda živnostníka, se kterým dělával... takže mi dohodil toho kamaráda. Také známí řemeslníci hodně často pracují pro větší firmy (větší zakázky dostává často větší firma, pro kterou tito FOP pracují). Můžete tedy zkusit nějakou větší firmu, zda by nechtěla spolupracovat - resp. budete pro ni pracovat na ŽL.

doplněno 11.02.15 17:09:

Ono to bude asi kraj od kraje... U nás jsme tak nějak všichni jedna rodina... strýček, tetička...

Asi bych vám doporučil školu - mistr by mohl mít známé v oboru, přitom by mohl doporučit přímo on, což se jistě počítá. Prvních pár domů se budete jakoby zaučovat, pak se můžete trhnout.

doplněno 11.02.15 18:22:

Dobrá zboží se chválí samo.

Přijde návštěva - kdokoliv. Líbí se jí schody - předám kontakt na truhláře, který je dělal na míru. Přijde soused a říká "ten můj servisák už mne štve - pořád jen platím za opravu auta, .. jako by vždy něco rozbil - za týden jsem tam zpět" - nabídnu mu kontakt k mému servisákovi.

Mám dobrou zkušenost s tím a tím.. zjistím-li, že někdo potřebuje pomoct, doporučím. Vím totiž, že je to kvalitní živnostník, který si dává záležet.

Pozor - toto platí i na nešikovnost. Křivé kachličky si všimne každý, zvláštní barvy dveří také,.. nemůžu tedy doporučit obkladače ani firmu na interiérové dveře. - Takových dotazů je samozřejmě více...

Základní je však dostat se do podvědomí těchto lidí. Pokud budete pracovat pro nějakou větší firmu, představíte se svým jménem... předáváte kontakt na sebe (ne na firmu), že když bude potíž, okamžitě mají volat.. ochota+kvalita=úspěch

Ohodnoceno: 0x
 
Od: anda®
Datum: 11.02.15 17:04

A víte o tom prosím něco konkrétnějšího? Kdysi jsme zkoušeli psát na firmy v okolí zabývající se danou živností. Asi 60 firem to bylo a úspěšnost 0. Napadlo mě zkusit na to jít přes realitní agentury, družstva apod, ale co zatím čtu, tak tam majínasmlouvané spíše větší firmy a ty prostě nemění.

Od: anda®
Datum: 11.02.15 18:18

No my jsme z Prahy, konkurence obrovská a "udělat si jméno" se snažíme už rok.

Vizitky rozdáváme kde se dá, dokonce je lidi chtějí i sami od sebe a ptají se po zakázkách, zda mohou dála doporučit a dát kontakt druhým. JENŽE i přesto všechno jde asi o řemeslo, které člověk využije jednou za pár let. Takže to chce tisíce kontaktů, aby se to nějak rozhýbalo a lidi sami volalu. Tak by mě zajímalo, jakou formou je to nejefektivnější a jak to řeší i lidé, kteří řemeslníka hledají.

Zatím se jako nejefektivnější nástroj ukázal specializovaný portál kde jsou i reference, ale i tak je to vcelku bída s nouzí.

Datum: 11.02.15 18:30
avatar
Snažíte se udělat si "jméno" už rok..
Hmm, ono to často ale trvá 3-4 roky..a někdy i déle.
V dnešní době je to ještě pro začínající firmy v oblasti stavebnictví daleko obtížnější než dříve..
Ohodnoceno: 0x
 
Od: anda®
Datum: 11.02.15 18:43

No rozhodně nežiju v iluzi, že bychom měli mít za ten rok už postavenou vilu a jezdili v mercedesu, jak to třeba vyznělo :)

Tuším, že tohle je běh na dlouhou trať. Na druhou stranu po roce, kdy se často splatí jen poplatky (a někdy ani na ně není) a nezbyde zhola nic si říkám, že by to chtělo zkusit vymyslet něco dalšího a být aktivnější.

Už mě napadlo i zkusit se uchýlit k letáčkům (do schránek nebo na sloupy), ale pořád váhám, jestli to spíš neshodí jméno (ačkoliv bych tam mohla dát odkaz na reference)

Od: anda®
Datum: 11.02.15 18:47

No to už jsme zkoušeli dostat se do firem a zkoušíme dále.

Bohužel realita je taková, že z firem se vám 90% neozve (nemají zájem). 7 % se ozve s tím, že nabízejí plat třeba 11-13 tis hrubého (což prostě jako živnostník si vydělá o fous víc se spoustou volného času k dobru, 11 hrubého je v Praze almužna, z toho bychom asi nevyžili) a 3% vás zaměstnají a pak nezaplatí (i to jsme zažili).

Takže mi začínají docházet nápady jak se do takové firmy dostat (momentálně odepisujeme na všechny možné možné inzeráty na internetu)

Datum: 11.02.15 17:45
avatar
Pro mě je klíčové mít reference. Po té co jedna firma v průběhu stavby krachla, druhá se mě pokusila okrást, mám vizitku na jednu s dobrou referencí a když něco jdu volat jim i když je dražší, ale zase rychlá.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: anda®
Datum: 11.02.15 18:13

A referenci od známých, nebo hledáte reference na internetu?

Od: esme*
Datum: 12.02.15 09:37

Zkusím to z obou stran - jako prodejce jsem pracovala u firmy která vyráběla kuchyně na míru. Většina zákazníků přicházela

1/ z netu - před několika lety jsme tam měli jedny z nejlepších stránek v kraji; jakmile se kvalita stránek zhoršila, velmi výrazně spadl zájem zákazníků

2/ na osobní doporučení - nejdřív měla firma výbornou pověst, lidé posílali známé, což byla vždy tak na 80% jistá zakázka; poté co majitel začal "chytračit", brzy se mu bohužel podařilo firmu potopit

3/ výdaje na různé letáčky, slevy, reklamu na autobusech, bilboardech, v rádiu - naprosto vyhozené peníze, zájem zákazníků zhruba nula nula nic (osobně jsem si v tom dělala výzkum)

4/ spolupráce s většími firmami - jednu dobu to fungovalo, ovšem je tam tak velký tlak na cenu, že rentabilita byla sporná; a platební morálka více než problematická; není nad to dělat pro koncové zákazníky, u těch byl problém s placením naprostá vyjímka

Jako zákazník:

1/ nejčastěji jsem řemeslníky povolávala na osobní doporučení. A pokud se osvědčili, dávám kontakt známým.

2/ hledám na netu - strýček google to zařídí. Bohužel hrozně moc firem má tak otřesné stránky že se předem samy diskvalifikují. A není to otázka tisíce rubrik, barev a podobných pitominek - jako zákazník hledám konkrétní info a není nad jednoduchý web s galerií na které fa prezentuje pouze vlastní práci + kontakt + nějaký nástřel ceníku

Vybírala jsem tak např. oknaře, podlaháře; největší oříšek byl u nás sehnat instalatéra (nakonec jsme sehnali) a spolehlivého zedníka (to se ukázalo jako neprůstřelné, tak jsme zedničili sami) :-D

Pokud byste chtěla zdarma nezávazného "testera" jak vidí zákazník vaše stránky a zda vám neodhánějí lidi, třeba bych se na ně mohla juknout, dejte vědět.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: anda®
Datum: 12.02.15 12:45

Děkuju za VELMI cenné informace.

Je fakt, že jsme se bavili s kmarádem stejného řemesla a stěžoval si, že si našel takhle práci u velké firmy, která mu už dluží peníze za několik měsíců práce a ke splacení se nemá :( Realita co jsem se přesvědčila je taková, že tyhle firmy dají zakázky živnostníkům a pak neplatí. Pokud se živnostník brání, tak vytasí své dobře placené advokáty, na které řemeslník bohužel povětšinou nemá.

Jinak díky za nabídku. Myslíte, že bych ji mohla využít ještě tak do měsíce? Momentálně chci sránky rekonstruovat z nějakého neznámého webmium na google sites a konečně dořešit s googlem, že se tam na mapě neobjevujeme. Tak bych určitě využila nabídky "protřelého profíka" :) )

Od: esme®
Datum: 12.02.15 21:02

Jasně, nabídka platí. Klidně mi až budete potřebovat pošlete odkaz.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.