2x zamítnutá reklamace. Co dál?

Od: Datum: 11.02.15 14:09 odpovědí: 10 změna: 12.02.15 11:03

Dobrý den, potřebuji radu. 2x jsem reklamovala mobil, protože přestal vyzvánět. Pokaždé v servisu přehráli SW a napsali že závada se neprojevila. Závada se ale projevuje stále. Jenže tím, že napsali že se závada neprojevila mi v podstatě zamítli reklamaci. Telefon ale nezvonil ani při převzetí na prodejně. Asi jsem ho možná neměla převzít? Ale čeho bych tím dosáhla? Do konce tohoto týdne bych měla z toho jejich servisu dostat podrobnou zprávu. Přemýšlím co mám dělat dál. Jestli si nechat telefon posoudit od soudního znalce a nechat si napsat od něj posudek, tím bych to dotáhla nejspíš až k soudu. Nebo zda mám jít telefon znovu reklamovat a pohrozit jim tím, že jsem (jako) mluvila se soudním znalcem, který mi poradil abych to vyreklamovala znovu a v případě další neuznané reklamace s tím přišla za ním. Možná by se zalekli a vrátili mi peníze (jelikož jde o typ telefonu který se již nevyrábí). Kolik takový znalecký posudek na telefon může stát? Pořizovací cena telefonu byla cca 3000,-Kč. Nepište mi prosím věci typu ať se na tohle vykašlu a raději si koupím nový mobil. Kdybych měla peníze na nový tak bych se na to vykašlala. Ale v tomto případě se mi to nechce nechat být. Oni na to totiž podle mě spoléhají, že se na to každý raději vykašle a koupí si tel. nový. Co myslíte?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 11.02.15 14:15
avatar

raději poštou

doplněno 12.02.15 11:23:

@ladicka - po těch radách... nechcete se zamyslet nad tím mým mailem? Jednoduché, výsledek jistý...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 11.02.15 14:28

S výsledkem "závada se neprojevila" jste je měla poslat do háje - pokud nevyzváněl když přebírali reklamaci tak tam závada byla a pokud nevyzváněl při převzetí tak závada kterou jste reklamovala nebyla odstraněna. Že se v servisu závada neprojevila vás nemusí zajímat. O reklamaci rozhoduje prodejce, tj. nejlíp znovu reklamovat "nevyzvání", pokud to prodejci předvedete tak nemůže říct že to tak není. Při převzetí zkontrolujte a když nebude vyzvánět tak nepřebírejte - prodejce má měsíc na to aby opravil a pokud nejde opravit tak vy rozhodujete jestli si necháte vyměnit za jiný nebo vrátit peníze. Pokud nestihnou do měsíce tak můžete odstoupit od smlouvy.

Pokud nebude domluva tak znalecký posudek, většinou stačí pohrozit a rozmyslí si dělat průtahy... Vada tam je a prodejce ví že by prohrál.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 11.02.15 22:54
avatar

Úsměvný dotaz...tři tisíce na nový nemáte a na soudní odhadce, soud a advokáta máte? Proč jste ho přebírala neopravený...?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.15 23:13

V mé otázce je podotázka, zda někdo neví kolik takový soudní znalec za posudek bere. ( Podle toho bych se rozhodla zda v tom pokračovat dál, nebo ne.) Na právníka peníze nepotřebuji, mám ho v rodině a myslím, že bych tento spor vyhrála, tudíž by soudní výdaje šly za prodejcem. Pokud bych telefon nepřevzala tak se to řeší jak? V pondělí ho totiž hodlám opět odnést na reklamaci.

Datum: 12.02.15 00:25
avatar

Tak se zeptejte rodinného právníka, kolik stojí znalec? Protistrana zase navrhne svého znalce a soud nezávislého znalce. Nevím, jak drahý je čas vašeho rodinného advokáta, ale myslím, že než by tohle dělal, raděj by vám ty tři tisíce dal, protože by ho to vyšlo několikanásobně levněji. Nakonec předžalobní výzvu vám může napsat on i s razítkem. Běžná taxa je od 1500 výše bez dph. Znalec v oboru elktroniky cca 2 tis.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sos®
Datum: 12.02.15 06:12

Reklamujte znovu. Pokud se pak závada znovu objeví, máte podle občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy. Já tady ocituji vysvětlení z naší poradny a pokud chcete skutečně odbornou radu, obraťte se na ni - makon@asociace-sos.cz

Odstoupení od smlouvy – u zboží zakoupeného v kamenném obchodě.

Je rozšířen všeobecný názor, že třikrát a dost. Ano,ale jen za určitých podmínek. Ty jsou dány občanským zákoníkem a soudní praxí. Oba spolu říkají ,že právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy je z důvodu :

1. Opětovného výskytu třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a na zboží se znovu vyskytla, přičemž reklamace je a byla oprávněná.

Když se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci.

Pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé vady,byť odstranitelné.

Občanský zákoník dále říká – pokud se závada vyskytla do 6 měsíců od zakoupení, předpokládá se, že věc byla vadná již v době prodeje. Z toho vyplývá:

neotálet a reklamovat ihned, protože později je již nutné vadu věci prokazovat

prodejce musí v této půlroční lhůtě reklamaci vždy uznat

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.02.15 10:35

Děkuji za odpověď. Kámen úrazu vidím v tom, že se závada projevuje, ale oni ji ignorují, píší, že se při dlouhodobém testováním neprojevila. Tím není reklamace uznána i kdyby to bylo už po páté. Pokud odmítnu telefon převzít, jelikož po vyzkoušení na prodejně závada přetrvává, jak se postupuje? Takto tam mohou mít daný předmět jak dlouho? Dám na reklamaci, po uplynutí 30ti dní dojdu znovu na prodejnu, vyzkouším a nefunguje (dle servisu se závada neprojevila) . Odmítnu tedy převzít reklamaci. Oni mají dalších 30 dní na vyřízení. Po 30 dnech tak zase přijdu a telefon stále nefuguje, (dle servisu se závada neprojevila) opět nepřevezmu a co dál? Přece to nemůže jít takto do nekonečna?
Myslím že v případě zamítnutí reklamace nemám nárok na odstoupení od smlouvy i kdyby to bylo už potřetí

Datum: 12.02.15 10:39
avatar

S poslední větou máte pravdu. Nicméně, pokud se zavada projevila na prodejně, tak by měl prodejce tuto věc řešit se servisem on, jelikož vy ho reklamujete u něho.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.02.15 11:03

Vezmu to z pohledu prodejce.

Já jsem ti prodal telefon. Ty přijdeš mi ho sem reklamovat, sepíšu to s tebou a telefon zasílám na servis. (neberu teď překupníky, kteří sem dováží telefony na vlastní pěst)

Následně servis buď telefon opraví a nebo třeba napíše, že se závada neprojevila.

Dokuď mi servis bude psát, že závada žádná není, tak já ti těžko vrátím peníze, protože mě je taky nikdo nevrátí.

A ty máš 3 možnosti.

1. Smířit se s tím.

2.100% prokázat, že telefon vadu skutečně má. Důležité ale je, aby ji uznal servis. Protože jedině ten mi zajistí, že dostanu já své peníze zpět. A když já dostanu peníze, tak je dostaneš i ty.

3. Podat na mě žalobu. Pokuď já soud prohraji, tak se zase můžu soudit s dodavatelem, že vada tam skutečně byla a peníze dostanu také zpět.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.02.15 10:41
avatar

prodejce musí v této půlroční lhůtě reklamaci vždy uznat
tomu nerozumím. Musí být snad reklamace uznána. Nemůže přece přjít a říct že je to vadné a prodejce mi musí vyhovět...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.