Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Povinnost úřadu reagovat na email?

Od: renkabalazova odpovědí: 15 změna:

Ahoj, napsala jsem na 2 úřady email (katastrální úřad, odbor dopravy města), ráda bych měla, jak se říká "písemnou reakci". Dostala jsem elektronickou potvrzenku, že dopis byl přečten, nicméně bez toho hlavního, samotné reakce na můj dotaz. Existuje vůbec způsob jak se u státní instituce, domoct reakce, třeba i takto elektronicky nebo musím "hmotnou" písemnou formou. Co praví zákon?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar inzinyrka

Např. s ČSSZ můžete komunikovat datovkou nebo e-mailem podepsaným zaručeným elektronickým podpisem. Vím, že se to může jevit šikanózní, ale na obyčejný e-mail Vám úřad snad ani odpovědět nemůže, protože ve skutečnosti neví, s kým koresponduje. Odpovědět lze jen velmi obecně a v podstatě opsat znění příslušného zákona. Navíc když dnes je trend na všechno si stěžovat, je o strach ze strany úřadu vůbec odpovědět. Záleží samozřejmě na tom, co požadujete.

paw*
Asi tak nejak. Mail porad neni zakonem uznan jako oficialni a bezpecna forma komunikace. Jedine datovka, doporuceny dopis nebo mail s elektronickym podpisem.
faithoncemore*

Je to tak, jak říkají kolegové výše. Je zajímavé, jak na obyčejný mail (bez zaručeného el.podpisu) někdy úřady odpovědí alespoň obecně a někdy vůbec. Holt je to člověk od člověka různé. Někdo když nemusí odpovědět, tak ignoruje. Někdo je alespoň tak slušný, že odpoví "musíte napsat tak a tak".

I když to jsem si poněkud zahazardovala se slůvkem "zajímavé" :)

 

hodnocení

1x

Pokud chcete zaručenou odpověď, tak následně za e-mailem zašlete tentýž text jako obyčejný dopis (13, Kč porto) na adresu úřadu. V e-mailu napište, že písemná žádost následuje.

doplněno 01.02.15 18:06:

V e-mailu i v dopise uveďte své celé jméno, datum narození a adresu trvalého bydliště.

 

hodnocení

0x
avatar gotrekzagary

Je otázka co jste po nich požadovala.

Pokud jste například po katastru chtěla emailem poslat výpis listu vlastnictví, tak máte smůlu a nejspíš Vám napsali, abyste se dostavila na nejbližší katastrální pracoviště, kde Vám výpis vyhotoví, případně odkázali na CZECHPoint.

Spousta výstupů (listin), které tyto úřady vydávají musí být v písemné formě kvůli právní způsobilosti. Jinou možností je komunikace pomocí datové schránky.

 

renkabalazova
hodnocení

Abych to upřesnila.. neb se mi zdá, že dotaz není zcela pochopen. Nejedná se mi o nějaké informace, které by bylo možno úřadem poskytnout jen na nějaké jméno ale jedná se o veřejně dostupné informace. Například dotaz na vlastnictví určitého pozemku v určitém roce a podobně nebo datum budoucího otevření určité komunikace ve výstavbě a podobně. Čili na takovéto dotazy nemá povinnost úřad odpovídat, když navíc tato adresa je ku korespondenci veřejně dostupná? Nebo mám dotaz zaslat klasickou doporučenou poštou nebo si nechat potvrdit převzetí někde v podatelně? Tady je ale zase problém v tom, že na úřad vzdálený desítky kilometrů, musím osobně..

iz*

Dotaz byl pochopen správně. Úřad není povinen reagovat na e-mail, který není podepsán zaručeným elektronickým podpisem. Jde o formu e-mailu, nikoliv o jeho obsah

Úřady mohou komunikovat i elektronicky těmito způsoby: – prostřednictvím datové schránky – e-mailem, který odesilatel podepíše zaručeným elektronickým podpisem

Jestli jste e-mail nepodepsala zaručeným certifikátem, není úřad povinen reagovat.

Veřejně dostupné informace si navíc můžete vyhledat sama ...

renkabalazova
hodnocení

Úřad není povinen reagovat na e-mail, který nenípodepsán zaručeným elektronickým podpisem.Jde o formu e-mailu, nikoliv o jeho obsah

akže elektronicky bez e-podpisu reagovat nemusí, čili na doporučený dopis, doručený klasickou poštou hádám musí?

Veřejně dostupné informace si navíc můžete vyhledat sama ...

Veřejně dostupné ale pouze na daném úřadu v rámci jejich archivu a podobně.. Ne že jsou někde na internetu dostupné.

iz*

Informace, jež jsou k dispozici jen konkrétnímu úřadu v rámci jeho archivu apod., nejsou veřejně dostupnými informacemi.

Na doporučený dopis by úřad reagopvat měl.

Jak často komunikujete s úřady, pojišťovnami apod.? Nevyplatil by se Vám elektronický podpis (cca 350 Kč/rok)?

doplněno 01.02.15 23:29:

Poznámka: Některé situace úřad musí prověřit i v případě, že by obdržel anonymní zprávu ...

 

renkabalazova
hodnocení

Odpověď jsem nalezla jinde. Podle zákona, jsou si způsoby komunikaci rovny, a teda úředník odpovídat na požadavek o informace musí a to i bez elektronického podpisu..Níže stručně příkladem.

Testovací otázka číslo 3
Jsem na mateřské dovolené. Chci se zeptat, zda mi zvýšený příspěvek k mateřství začne nabíhat automaticky, nebo zda mám o navýšení požádat a kde. J. Coufalová

Odpověď
"Vaše podání 1038 bylo odmítnuto dne 2007- 01- 15 14.57:15 z dalšího zpracování na úřadu Městský úřad Hodonín. Důvod odmítnutí – rozhodnutím obsluhy EP." Za magickou zkrátkou EP se schovává elektronický podpis. Podobnou odpověď odeslal i úřad v České Třebové. Místo stroje ovšem odpověděla úřednice.

Co je špatně?
Pokud potřebujete pouze informace, není elektronický podpis zapotřebí. "To není totiž žádné podání ve smyslu správního řádu, ale dotaz, na jaký vám musí úřad odpovědět bez cirátů," říká právník Vladimír Smejkal. "Kdybyste zavolal, tak byste – i když možná na několikátý pokus – odpověď dostal," dodává Smejkal.

Co můžete při jednáních s úřady?
- Své dotazy můžete zasílat jakoukoli formou: písemně, ústně, telefonicky i emailem. Podle zákona jsou si všechny tyto formy rovny.
- Podle zákona musíte dostat odpověď od úřadu do 15 dnů ode dne obdržení dotazu. Ve své odpovědi vás úřad může odkázat na jinou instituci. Úředník může vaši otázku také postoupit jinému úředníkovi přímo. I v takovém případě se musí vejít do celkově patnáctidenní lhůty pro odpověď.
- Úřad musí poskytnout informaci bezplatně. Ve výjimečných případech může úřad žádat platbu podle veřejně přístupného sazebníku.
- Při zjišťování informací je třeba dát pozor, aby nebyl váš dotaz zaměněn s žádostí. Ta se řídí jinými předpisy. Lze ji také podat elektronicky, ale musí být doplněna elektronickým podpisem a dalšími náležitostmi.

Zdroje: Deníky
Datum: 20.02.2007

Je také otázka, na jaký e-mail jste svůj dotaz poslala. Např. na ČSSZ slouží pro dotazy elektronická adresa e-podatelny, nikoli e-maily konkrétních zaměstnanců.

renkabalazova
hodnocení

U nás žádná elektronická podatelna neexistuje. Existuje pouze přímý kontakt na konkrétního zaměstnance dané sekce, třeba katastr a potom vedoucího odboru. Žádná globální podatelna.

kejki

Například dotaz na vlastnictví určitého pozemku v určitém roce a podobně
Tohle vám musí úřadnice vyhledat a nevím, jestli to není placené. I dnes jsou v nahlížení do katastru některé funkce přístupné jen pro lid se smlouvou, kteří za ně platí - typicky to mají realitky. A to jsou věci digitalizované. Minulost je v papírových deskách.

renkabalazova
hodnocení

Tohle vám musí úřadnice vyhledat a nevím, jestli to není placené

Placené to být klidně může ale její povinnost je, informovat mě o tom.

 

atreus*
hodnocení

0x

Lze poslat dotaz podle zákona o otevřeném přístupu k informacím - viz

www.otevrete.cz

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]