Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Životní pojištění blbá účetní?

Od: rosta* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

v roce 2013 jsem si sjednal u INGu životní pojištění. Ve Středu mi přišel z pojišťovny papír, že si mohu uplatnit odpočet daně. OK, šel jsem v práci za účetní. To životní je do 60let normálně aby se mohlo něco uplatnit.

Ve smlouvě mám uvedeno:

Pojistná smlouva se uzavírá k výročí dožití věku pojištěného 59let 11 měsíců 19dní

Účetní tvrdí, že tam musí být uvedeno těch 60let jinak nemohu provést odpočet. Volal jsem do pojištovny a tam mi řekli, že to je takhle na smlouvě v pořádku, že to je čas do dovršení těch mých 60let...

tak nevím kdo má pravdu. Prosím co myslíte? Není toto přesně někde uvedeno v nějakém zákoně či paragrafu?

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

sunset*
hodnocení

1x

Jasně že na to jsou paragrafy, vaše účetní nemluví pravdu - podmínka je, že výplata naspořené sumy bude nejdříve v roce, kdy završíte nejméně 60 let věku, což vámi uvedených 59 let, 11 m a 19 d splňuje, navíc bych se vsadil, že pojišťovna bude mít někde ještě 14 dní technicky na výplatu a podobně, tudíž i dle smlouvy se jedná o 60 let.

zakonyprolidi.cz/... (§ 15 odst. 6)

(6) Od základu daně za zdaňovací období lze odečíst poplatníkem zaplacené pojistné ... za předpokladu, že výplata pojistného plnění (důchodu nebo jednorázového plnění) je v pojistné smlouvě sjednána ... nejdříve v kalendářním roce, v jehož průběhu dosáhne poplatník věku 60 let...

webbiecz*
hodnocení

0x

Myslím, že by se to mělo dát uplatnit. Když přineseš účetní rovnou papír z banky o uplatnitelné částce, tak by neměla řešit nic jiného. Pokud i tak nebude chtít, dalo by se to obejít podáním daňového přiznání.

Vycházejte z toho, že kdyby smlouva nesplňovala zákonné podmínky pro odpočet z daní, tak Vám pojišťovna toto potvrzení nevystaví.

rosta*
hodnocení

Díky všem za osvětlení, alespoň to mohu účetní v Pondělí vytmavit :)

hodnocení

0x