Nesepsání reklamace, úplná ignorace, co dál?

Od: Datum: 29.01.15 10:29 odpovědí: 10 změna: 29.01.15 14:53

Dobrý den.

Byli jsme reklamovat u prodejce boty, jedná se o soukromou firmu, která není zcela rozšířená.

Prodejce se s námi vůbec nechtěl bavit, nejprve - že to nemáme v krabici - na internetu jsem našel, že krabice / obal být nemusí.

Dále, ať se stavíme za týden, že by tam měla být vedoucí.

A dále nás úplně ignoroval, nechal nás tam stát, nesepsal s námi nic, nic s námi neřešil a ještě nás vykázal ven z obchodu.

Dotaz: Co máme dále dělat? Je toto protiprávní jednání - můžeme sem jít reklamovat tedy podruhé a v případě opětovného nepořízení - nesepsání reklamačního protokolu apod. můžeme přivolat Policii? Mestskou? Je to k něčemu platné - budou to řešit?

Nebo co dále?

Děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.01.15 10:35
Ja osobne bych si nasel kontakt na internetu na manazera oblastni pobocky ci sidlo firmy a tam bych zaslal dopis s popsanym probleme a konkretne, ktere prodejny a prodejce se to tyka. Ten sami dopis bych poslal na ceskou obchodni inspekci, ktera ma kontrolovat pravnice osoby. Policii do toho netahejte. V dane veci je to spor mezi obchodnikem a kupujicim, tedy v rovine obcanskopravni a tam policie nehne ani prstem.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 29.01.15 10:37

Policie (a to ani MP) reklamace opravdu neresi. Muzete prodejci pohrozit COIkou, ale nakonec Vam stejne nezbyde nic jineho, nez se soudit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.15 10:39
Vy jste jak nemocný s policií! Tohle policie neřeší a ani řešit dle zákona nemůže!
Informoval bych obchodní inspekci nebo živnostenský úřad. Když vám boty vezmou do reklamace, stejně vám jí neuznají. Pak zbývá nechat udělat znalecký posudek a jít k soudu.. Ovsem komu by se chtelo.
Kupujte boty ve velkých prodejnách. Já kupuji v Hervisu, kožené značkové boty, vždy vydrží max.rok a reklamace vždy v pohodě -do mesice vrátí penize
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.01.15 10:51

Napište do místního plátku, nechť má trochu reklamu

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 29.01.15 11:10

Domnívám se, že jsou u nás už jen soukromí prodejci bot, Doporučuji, než tam jdete, a vůbec kdekoli, si o tom něco přečíst, vědět, jaká máte práva a povinnosti a umět argumentovat správně na místě. Na prodejně musí být někdo, kdo reklamaci vyřizuje.
O reklamaci si načtěte v OZ a zákonu o ochraně spotřebitele i o ČOI. Policie s tím nemá co do činění!
Pokud nevyhoví, znalce, soud. Ostatně co je o reklamaci v prodejně, otřete jim to o hubu!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: helgert
Datum: 29.01.15 12:55
Trestní oznámení podat nelze?
Datum: 29.01.15 13:06

Tady vám x lidí včetně mě napíše, že to policie neřeší a vy se zeptáte, jestli lze podat trestní oznámení? Nezlobte se, ale začínám pochybovat o tom, co jste jim v tom obchodě vůbec řekla a zda-li je chyba vůbec na straně prodejce!

Takže znovu: NEJEDNÁ SE O TRESTNÝ ČIN ANI PŘESTUPEK, TAKŽE POLICIE TO ŘEŠIT NEMŮŽE!

JEDNÁ SE O OBČANSKO - PRÁVNÍ SPOR, pokud se nedomluvíte, musíte k občanskému soudu, kde samozřejmě je vše pěkně spoplatněno!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 29.01.15 14:10

V čem spatřujete trestný čin? Proč lidi u kdečeho chtějí zásah policie aniž si uvědomí, o jakou věc se jedná?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.15 14:53

bussi, jsou dvě skupiny lidí. Jedni to opravdu nevědí a druzí si myslí, že jim bude policie a státní zástupce dělat zdarma právní servis a proto se snaží některé věci hnát do trestně právní odpovědnosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.15 13:14

Je to jednoznačné porušení zákona na ochranu spotřebitele (§ 19 z.č.634/1992 Sb.), za což hrozí prodávajícímu sankce až do výše 3.000.000,-Kč . Doporučuji osobně obráti se na ČOI, která provede kontrolní šetření.

§ 19

[Vyřizování reklamací]

(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.

(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

(4) Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen k informacím podle § 13 písemnou formou poskytnout zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde může spotřebitel i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.