Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Byli jsme reklamovat u prodejce boty, jedná se o soukromou firmu, která není zcela rozšířená.
Prodejce se s námi vůbec nechtěl bavit, nejprve - že to nemáme v krabici - na internetu jsem našel, že krabice / obal být nemusí.
Dále, ať se stavíme za týden, že by tam měla být vedoucí.
A dále nás úplně ignoroval, nechal nás tam stát, nesepsal s námi nic, nic s námi neřešil a ještě nás vykázal ven z obchodu.
Dotaz: Co máme dále dělat? Je toto protiprávní jednání - můžeme sem jít reklamovat tedy podruhé a v případě opětovného nepořízení - nesepsání reklamačního protokolu apod. můžeme přivolat Policii? Mestskou? Je to k něčemu platné - budou to řešit?
Nebo co dále?
Děkuji.
Je to jednoznačné porušení zákona na ochranu spotřebitele (§ 19 z.č.634/1992 Sb.), za což hrozí prodávajícímu sankce až do výše 3.000.000,-Kč . Doporučuji osobně obráti se na ČOI, která provede kontrolní šetření.
§ 19
[Vyřizování reklamací]
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba,je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
(4) Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen k informacím podle § 13 písemnou formou poskytnout zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde může spotřebitel i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci.
Domnívám se, že jsou u nás už jen soukromí prodejci bot, Doporučuji, než tam jdete, a vůbec kdekoli, si o tom něco přečíst, vědět, jaká máte práva a povinnosti a umět argumentovat správně na místě. Na prodejně musí být někdo, kdo reklamaci vyřizuje.
O reklamaci si načtěte v OZ a zákonu o ochraně spotřebitele i o ČOI. Policie s tím nemá co do činění!
Pokud nevyhoví, znalce, soud. Ostatně co je o reklamaci v prodejně, otřete jim to o hubu!
Tady vám x lidí včetně mě napíše, že to policie neřeší a vy se zeptáte, jestli lze podat trestní oznámení? Nezlobte se, ale začínám pochybovat o tom, co jste jim v tom obchodě vůbec řekla a zda-li je chyba vůbec na straně prodejce!
Takže znovu: NEJEDNÁ SE O TRESTNÝ ČIN ANI PŘESTUPEK, TAKŽE POLICIE TO ŘEŠIT NEMŮŽE!
JEDNÁ SE O OBČANSKO - PRÁVNÍ SPOR, pokud se nedomluvíte, musíte k občanskému soudu, kde samozřejmě je vše pěkně spoplatněno!
V čem spatřujete trestný čin? Proč lidi u kdečeho chtějí zásah policie aniž si uvědomí, o jakou věc se jedná?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.