Nejste přihlášen/a.
Ahoj mám dotaz,jako OSVČ se stanu plátcem DPH když za 12 po sobě jdoucích měsícu budu mít obrat 1 milion
No a chci se zeptat,co když dosáhnu toho milionu až za třeba 24 měsíců?Tak se potom stanu plátcem? Nebo se počítá pouze za ten rok?Takže když každý rok třeba po dobu deseti let budu vydělávat třeba 900 tisíc tak plátce nebudu?Ikdyž bych za těch deset let vydělal 9 milionů?(čistě teoreticky)
Díky za rady nikde to neni a všude je jen věta "Plátcem DPH se staneme, pokud náš obrat za předchozích nejvýše 12 kalendářních měsíců dosáhne 1 milion Kč. Obrat musíme tedy sledovat po ukončení každého měsíce za 12 měsíců zpětně."
Díky
Příklad - každý den si můžete spočítat jestli se stáváte plátcem DPH. Dnes je to zvláště jednoduché neb je 1 března 2015.
Stal jsem se plátcem? Vezmu obrat za posledních 12 měsíců podle účetních knih:
březen 2014 - tržba nebo obrat 80000 kč
duben 2014 - 1000000 kč
květen 2014 - 60000 kč
červen 2014 - 50000 kč
červenec 2014 - 110000 kč
08/14 - 80000 kč
09/14 - 150000 kč
10/14 - 40000 kč
11/14 - 60000 kč
12/14 - 90000 kč
01/15 - 100000 kč
únor 2015 - 70000 kč
Tak jsem plátce? Sečtu těch 12 posledních měsíčních tržeb a vím - součet je 990000 kč - hurá nejsem plátce.
Ale další příklad z budoucnosti: tento měsíc tj. březen udělám tržbu 120000 kč - sečtu si posledních 12 měsíců tj. duben 2014 až březen 2015 a ejhle součet 1030000 kč a jsem plátce. Musím se přihlásit do 20. dne dalšího měsíce tj. v našem hypotetickém příkladu do 20. dubna 2015. Od úřadu pak přijde informace odkdy jsem povinen platit ze svých tržeb DPH, získám i malou výhodu, že si mohu zároveň DPH odečíst při mých nákupech. Rozdíl odvedu do státního rozpočtu. Od roku 2016 má být limit snížen na 750000 kč. Z toho plyne, že při vyrovnaných průměrných ročních příjmech od cca 800000 kč do 1 mil se stanu téměř jistě plátcem DPH už v průběhu ledna 2016. Doufám, že jsem to dobře sečetl.
To snížení z 1 mil. na 750000 kč platí už od 1.1.2015.
A ano, to s těmi 12ti měsíci zpět jste napsal správně. Jen nevím jak je to s tím přechodovým obdobým 1 mil. vs. 0,75 mil.
Ano, ono se to měnilo už několikrát, mělo to být od roku 2013. Pak to odložili na rok 2015. A na konci minulého roku o to byl boj ve sněmovně a odložili to na rok 2016. Můžu se zeptat ještě účetní.
Ještě se chci zeptat jestli musím dát i kopii faktury zákazníkovi a co by se stalo když by kopii faktury kterou jsem dal,zákazník vyhodil nebo ztratil?
Dobrý den, normální podnikatel většinou faktury za zboží, služby apod., co si nakoupil, potřebuje do účetnictví. Vy je můžete zákazníkovi předat buď v papírové podobě, nebo emailem. Když faktury zákazník ztratí, vy už nesledujete..., nicméně pokud by k tomu došlo, asi by vás zákazník kontaktoval, že ty faktury potřebuje, a vyžádal by si jejich kopie. A jestli je ztratil a nedal do účetnictví... za to vy nemůžete...
A mohu se zeptat proč by zákazník dával faktury do učetnictví? Ty přeci potřebuji já na daňové přiznání Děkuji
No asi tak, je nevím, kdo je vaším zákazníkem, jestli je to konečný spotřebitel, nebo taky nějaký podnikatel...Konečný spotřebitel si fakturu možná ponechá pro případnou reklamaci, nebo fakturu vyhodí. Podnikatel, kterým by od vás nakoupil, si fakturu dá do účetnictví...
Samozřejmě, pokud vystavíte jakýkoli daňový doklad, tak originál se všemi náležitostmi dáte zákazníkovi a kopii si zaúčtujete. Co si s tím udělá zákazník už je jeho starost.
doplněno 02.03.15 19:25:Ještě platí, že do 10ti tisic korun na daňovém dokladu nemusíte vyplňovat údaje o zákazníkovi (pokud teda platí v hotovosti a nechce je tam)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.