Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stanu se plátcem DPH vždy po 12 měsících?

Od: mases* odpovědí: 13 změna:

Ahoj mám dotaz,jako OSVČ se stanu plátcem DPH když za 12 po sobě jdoucích měsícu budu mít obrat 1 milion

No a chci se zeptat,co když dosáhnu toho milionu až za třeba 24 měsíců?Tak se potom stanu plátcem? Nebo se počítá pouze za ten rok?Takže když každý rok třeba po dobu deseti let budu vydělávat třeba 900 tisíc tak plátce nebudu?Ikdyž bych za těch deset let vydělal 9 milionů?(čistě teoreticky) :)

Díky za rady nikde to neni a všude je jen věta "Plátcem DPH se staneme, pokud náš obrat za předchozích nejvýše 12 kalendářních měsíců dosáhne 1 milion Kč. Obrat musíme tedy sledovat po ukončení každého měsíce za 12 měsíců zpětně." :(

Díky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

eulalie*
hodnocení

0x

Dobrý den, ono je úplně jedno, kdy toho obratu 1 milion dosáhnete, rozhodující je, že jste ho už za těch 12 měsíců dosáhl. Takže podle mě ano, každý měsíc musíte sledovat, jestli jste už náhodou nepřekročil...a nevznikla vám povinnost být plátcem DPH.

 

hodnocení

0x

Sám píšete (správně), že se jedná o 12 po sobě jdoucích měsíců. Co je na tom nejasné?

 

mp*
hodnocení

0x

Příklad - každý den si můžete spočítat jestli se stáváte plátcem DPH. Dnes je to zvláště jednoduché neb je 1 března 2015.

Stal jsem se plátcem? Vezmu obrat za posledních 12 měsíců podle účetních knih:

březen 2014 - tržba nebo obrat 80000 kč

duben 2014 - 1000000 kč

květen 2014 - 60000 kč

červen 2014 - 50000 kč

červenec 2014 - 110000 kč

08/14 - 80000 kč

09/14 - 150000 kč

10/14 - 40000 kč

11/14 - 60000 kč

12/14 - 90000 kč

01/15 - 100000 kč

únor 2015 - 70000 kč

Tak jsem plátce? Sečtu těch 12 posledních měsíčních tržeb a vím - součet je 990000 kč - hurá nejsem plátce.

Ale další příklad z budoucnosti: tento měsíc tj. březen udělám tržbu 120000 kč - sečtu si posledních 12 měsíců tj. duben 2014 až březen 2015 a ejhle součet 1030000 kč a jsem plátce. Musím se přihlásit do 20. dne dalšího měsíce tj. v našem hypotetickém příkladu do 20. dubna 2015. Od úřadu pak přijde informace odkdy jsem povinen platit ze svých tržeb DPH, získám i malou výhodu, že si mohu zároveň DPH odečíst při mých nákupech. Rozdíl odvedu do státního rozpočtu. Od roku 2016 má být limit snížen na 750000 kč. Z toho plyne, že při vyrovnaných průměrných ročních příjmech od cca 800000 kč do 1 mil se stanu téměř jistě plátcem DPH už v průběhu ledna 2016. Doufám, že jsem to dobře sečetl.

frame*

To snížení z 1 mil. na 750000 kč platí už od 1.1.2015.

A ano, to s těmi 12ti měsíci zpět jste napsal správně. Jen nevím jak je to s tím přechodovým obdobým 1 mil. vs. 0,75 mil.

Stanu se plátcem DPH vždy po 12 měsících?
mp*

Ano, ono se to měnilo už několikrát, mělo to být od roku 2013. Pak to odložili na rok 2015. A na konci minulého roku o to byl boj ve sněmovně a odložili to na rok 2016. Můžu se zeptat ještě účetní.

mases*
hodnocení

Ok tak díky za rady :)

mases*
hodnocení

Ještě se chci zeptat jestli musím dát i kopii faktury zákazníkovi a co by se stalo když by kopii faktury kterou jsem dal,zákazník vyhodil nebo ztratil?

eulalie*

Dobrý den, normální podnikatel většinou faktury za zboží, služby apod., co si nakoupil, potřebuje do účetnictví. Vy je můžete zákazníkovi předat buď v papírové podobě, nebo emailem. Když faktury zákazník ztratí, vy už nesledujete..., nicméně pokud by k tomu došlo, asi by vás zákazník kontaktoval, že ty faktury potřebuje, a vyžádal by si jejich kopie. A jestli je ztratil a nedal do účetnictví... za to vy nemůžete...

mases*
hodnocení

A mohu se zeptat proč by zákazník dával faktury do učetnictví? Ty přeci potřebuji já na daňové přiznání Děkuji

eulalie*

No asi tak, je nevím, kdo je vaším zákazníkem, jestli je to konečný spotřebitel, nebo taky nějaký podnikatel...Konečný spotřebitel si fakturu možná ponechá pro případnou reklamaci, nebo fakturu vyhodí. Podnikatel, kterým by od vás nakoupil, si fakturu dá do účetnictví...

mases*
hodnocení

jj je to konečný spotřebitel a já zhotovitel práce

mp*

Samozřejmě, pokud vystavíte jakýkoli daňový doklad, tak originál se všemi náležitostmi dáte zákazníkovi a kopii si zaúčtujete. Co si s tím udělá zákazník už je jeho starost.

doplněno 02.03.15 19:25:

Ještě platí, že do 10ti tisic korun na daňovém dokladu nemusíte vyplňovat údaje o zákazníkovi (pokud teda platí v hotovosti a nechce je tam)

xy

neplatí.

limit zůstává 1 milion. Plánované snížení na 750 tis. ( které bylo plánováno od ledna 2015 ) se ani nedočkalo platnosti.

viz §6 odst. 1 zákona o DPH

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]