Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, fotím pro svojí potřebu. Nyní jsem byla oslovena jedním místním spolkem (hasiči), zda bych nemohla fotit všechny akce, které se u nás budou pořádat. Fotografie bych potom předávala spolku.Fotky by potom byli zveřejněny v místních novinách či na webu.
Je mi jedno, co s fotkami udělají, jde mi jen o to, aby při focení a nebo po zveřejnění fotek spolkem někdo neútočil na mě, že já jsem fotila a fotky jsou teď zveřejněny.
Jde toto nějak ošetřit nějakou smlouvou, kdy já bych potom mohla říci, že já byla pouze najata a případný problém si tak řešil spolek?
Děkuji.
Dlouhá léta jsem fotila a pak zveřejňovala fotky v místním zpravodaji. Zveřejňovala jsem i fotky jiných fotografů. Nikdy jsem s tímto neměla problém. Dokonce se stávalo, že rodiče, když na fotce objevili své dítě, požadovali další výtisky pro babičky a tetičky.
Ale chcete být opatrná. Tedy několik rad. Soudím, že jste z menšího města (hasiče máte dobrovolné, nikoli profesionální). V menším městě se znáte, víte, kdo je kverulant. Takové lidi raději nefoťte. Než fotku předáte dál, dobře si prohlédněte, jak na ní kdo vypadá. Třeba aby se nikdo nedloubal v nose. Při focení hasičského bálu foťte raději jen sezdané páry. Budete-li mít na fotce jiné než hasičské auto, radím rozmazat SPZ. Může se stát, že při focení se někdo záměrně otočí zády nebo posunkem naznačí, že na fotce nechce být. Pamatujte si ho.
Při focení hasičských cvičení se nebojte ničeho, byla jste pozvána k dokumentování, tak dokumentujte.
K focení přímých zásahů (požár, havárie a vyprošťování zraněných) se asi nedostanete. Ale při focení spáleniště a vraku vozidla buďte nejopatrnější. To je opravdu citlivé. Nějakou smlouvu s velitelem sboru a správcem hasičských stránek si sepište. Ve smyslu, že zveřejněné fotky prošly jejich výběrem. Budete klidnější