Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace - nutné náklady?

Od: paja* odpovědí: 10 změna:

Na zrcadle je spínač pro ovládání osvětlení zrcadla, terý jsem dodal zákazníkovi. Zákazník zrcadlo nalepil na stěnu, tedy nelze jej ze stěny sundat. Po čase se spínač rozbil a zákazník tedy musí zrcadlo rozbít aby se mohl spínač vyměnit a chce tedy zaplatit i to zrcadlo. Otázka zní - může toto požadovat - přece auta se neprodávají se zavařeným krytem motoru a TV nejsou také slepená. Je tu otázka tzv. nutných nákladů na reklamaci.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar amper

Trochu zapeklitá otázka a málo informací. Rovněž musím předeslat, že ač se v obchodě pohybuji nějaký ten pátek, reklamace řeším opravdu jen okrajově a po technické stránce. Takže pouze můj názor:

Píšete, že jste dodal spínač k zrcadlu. Dodával jste rovněž ono zrcadlo? Pokud ano, je někde v dokumentaci napsáno, že se výhradně lepí? Prováděl jste montáž spínače?

Pokud jste nemontoval spínač na zrcadlo, případně nejste dodavatelem celého kompletu, kde by bylo uvedeno, že se musí lepit, potom bych neviděl požadavek na úhradu ceny zrcadla jako oprávněný. Pokud je někde v návodu k zrcadlu napsáno "lepit", a Vy jste angažován víc než pouhý dodavatel spínače, může být ještě hodně "veselo"

Osobně bych při takto vzneseném požadavku zákazníka asi měl co dělat, abych udržel nervy na uzdě. Trochu mi to připomíná onen případ s kočkou sušenou v mikrovlnné troubě.

doplněno 17.12.14 23:04:

Tedy po doplnění podstatných informací: Jste dodavatelem pouze spínače, ručíte pouze za něj. Ostatní náklady Vás nezajímají. Ten, kdo u Vás spinač koupil ho donese k reklamaci a dostane nový (pokud bude reklamace uznána). Taky můžete zjistit, že závada je způsobena montáží ap. Ostatní šarádu okolo můžete sledovat s nadhledem, Vás se týká jen do té míry, abyste do toho příště třeba taky nespadl. Ten, kdo montoval spínač na zrcadlo, odpovídá za poškození vlivem montáže/demontáže spínače. Dobrodruh, který zrcadlo nalepil na zeď by zasloužil pověsit za uši do průvanu, ale náhradu škody z něj pravděpodobně nikdo nedostane (on má svoji míru viny pravděpodobně i koncový zákazník).

 

giu
hodnocení

0x

Pokud jste se domluvili, že toto je správná montáž spínače (za sklem bez možnosti přístupu), pak hradíte zrcadlo.

paja*
hodnocení

Dodal jsem spínač firmě, která jej nalepila na zrcadlo zákazníkovi a ten si pak nechal nalepit zrcadlo dodavatelem zrcadla.

Tedy jsem ani netušil, že to někdo takto elegantně udělá. Dost se děsím toho, až se budou prodávat TV zalepené,

yki39sy6in

Jak může koncový zákazník u tebe něco reklamovat, když jsi mu nic neprodal?

Kdo tedy reklamuje?

doplněno 17.12.14 19:48:

Pokuď nemáš ve smlouvě s firmou (co nalepila tvůj dodaný spínač) , že odpovídáš za toto, tak nemají žádný právní nárok. Koncový zákazník má nárok na reklamaci v celé šíři. Jak to ta firma udělá, je pouze na ní.

paja*
hodnocení

Spínač reklamuje je ten, kdo jej nalepil na zrcadlo. Protože je vadný a chce ho vyměnit chce k tomu přidat i to zrcadlo. Reklamace na spínač je správně ale pro výměnu je potřeba rozbít zrcadlo a zákazníka to nezajímá, kdo to jak bude řešit. Já chci ale jenom řešit ten spínač a ne zrcadlo. Někdo si třeba přilepí zrcadlo se zlatými proužky třeba za 50.000 Kč a bude ho chtít zaplatit. Podle mě by měl každý uvažovat i o možné opravě pokud se nejedná jenom o samotné zrcadlo bez dalších zařízení. Zrcadlo lepila dodavatelská firma zrcadla - myslím si, že oni to mají řešit racionálně pro možnost opravy.

aaella*

otázka zní: bylo možné spínač zapojit i bez toho, že by byl nalepený na zrcadlo? Tedy, nejednalo se o spínač, který bude fungovat jen tak, že se nalepí na zrcadlo? Pokud nejednalo, tak vás poškození zrcadla nemusí zajímat, z hlediska právního to nejsou nutné náklady.

 

buss
hodnocení

0x

Vy také info kapkujete. Dodal jste (prodal?) jen spínač a odpovídáte si za spínač (lze instalovat i jinak, způsob byl na zákazníkovi?).Jak zněla smlouva? Kdo to strčil do zrcadla je jeho problém.

paja*
hodnocení

Smlouva žádná. Jeden zákazník objednal spínač - kam ho monzuje já nerozhoduji. Za čas mi sdělil, že jej namontoval na zrcadlo od jiné firmy, která to jako celek přilepila na zeď. Tedy já jsem se vůbec nezúčastnil té instalace. A teď je potřeba spínač vyměnit.

aaella*

To že si chlap namontoval spínač na zrcadlo a tím ho de facto znehodnotil, je jeho věc. Pokud si koupil spínač, který je samostatnou věcí a on ji spojil s jinou samostatnou věcí, ani by, za účelem funkčnosti, tak musel učinit, nemůžete nést nebezpečí poškození nebo zničení druhé věci. Mimoto nutné náklady spojené s reklamací jsou náklady na benzín či MHD nebo jinou dopravu, ne hodnota jiné věci.

blacky

dle mě zodpovídáte pouze za ten spínač... Ale co se týče zákona tak nevim, snad to bude stejný..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]