Nejste přihlášen/a.
Zdravím lidi, mam takovej dotaz.
Je mi 22 let jsem vyučený elektrikář měl jsem několik prací ale dělat ve fabrice mě prostě nebaví nikdy tam nevydržim.
Napadlo mě zkusit se stát strojvedoucím, ale teď jak na to a u jaké spolčenosti, má někdo zkušenosti jak to dnes chodí se k takové pozici dostat? Díky David
Těžko. Také jsem se chtěl stát strojvůdcem ale nároky jsou náročné a podmínky nic moc dlouhá pracivní doba nutnost praxe v dílně a navíc těžké schánění zaměstnání. Tak nakonec jsem začal jezdit kamionem MKD a teďka jezdím linkovým autobusem. Práce sice od rána do večera ale nám možnost volby kdyby se mi u jedné společnosti nelíbilo, tak najdu práci u 5ti dalších. To na železnici tak jednoduše nejde. Tam je max ČD + Cargo, Jančura, Novotný a nejaké podnikové lokálky a linky. Jinak nic moc. Na silnici je větší konkurence a možnost volby.
No tak to co se píše výše není zas tak úplně pravda. Můj známý je strojvedoucí, je to mladej kluk, šel se zeptat na ČD a vzali ho. K mému nepochopení, nesvěřila bych mu ani jízdní kolo. Rok chodil na praxi. Nedavno jsem ho potkala a říkal, že je praxe už jen půl roku. Prostě se dělají rychlokvašky. Jezdí se vším. Když vidím ty kolosy co se řítí po kolejích a představím si tam toho známého tak mě jímá hrůza. Ale je to takový kočovný život, jeden den jsi ve Varech a druhý v Košicích, to je třeba si rozmyslet. Jinak platově slušný.
Také si myslim že dneska už to neni tak těžký se dostat k tomu řidit vlaky, zkusim se optat. Akorád nevím jestli nebude problém to že mam jen vyuční list, ale jako elektrikář by to možná šlo se tam dostat, nemyslíte?
Zeptat se můžeš, alespoň budeš vědět na čem jsi. Já když dělal zkoušky, tak jsi musel mít minimálně "černé řemeslo". Na to by výuční list elektro mohl stačit, ale později měli fírů dost a požadovali maturitu, nejlépe z dopravky. Je to podle poptávky a nabídky. Nyní mě to už neživí a tak už opravdu nevím jaké mají požadavky.