Reklamace zboží 30 dní lhůta na opravu

Od: Datum: 10.12.14 08:48 odpovědí: 7 změna: 10.12.14 12:28

Dobrý den.Dne10.11. jsem dal na prodejně DATART osobně mob.telef.do záruční opravy.Dnes je 10.12.a doposud mi nepřišla žádná SMS ani mail o vyrozumění stavu reklamce.Pročítal jsme si jak reklamační doklad tak pravidla reklamace jsou to jako vždy "těžko pochopitelné" právnické obraty.Vím že by mělo být ze zákona na opravu 30dní ale už v předávacím reklamačním protokulu je "předběžné dokončení opravy 10.12.2014" To už zní že to ani nemusí stihnout...

Prosím na co mám ted opravdu nárok? Mohu už dnes něco podnikat nějaké kroky? nebo až zítra 11.12? Mám bezdiskuzně nárok na vrácení peněz?

Žádná SMS doposud 100% nepřišla trochu se bojím aby neřekli přístroj tu dávno máte..SMS jsme odesílali to že nepřišla není náš problém.Ale zase když přijedu na prodejnu a přístroj tam nebude mělo by to být jasné.

Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.12.14 09:00
avatar

Ode dne uplatnění reklamace má prodejce maximálně 30 kalendářních dní na vyřízení, měl by se však snažit reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace, končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den. V případě marného uplynutí této lhůty máte stejná práva jako v případě neodstranitelné vady, tedy můžete i odstoupit od kupní smlouvy.

Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci.

doplněno 10.12.14 09:26:

Lhůta běží následující den po uplatnění - tedy od 11. 11. a uplyne tedy 11. 12. Následující den je již mimo ni.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: smiler
Datum: 10.12.14 09:09

Díky.Takže zítra už mám nárok na vrácení peněz nebo až pozítří?

Datum: 10.12.14 09:49

A jak víš, že opravené zboží není na pobočce? Byl jsi tam a nebo jsi tam volal?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: smiler
Datum: 10.12.14 11:21

Na pobočce jsem byl je to asi 10dní a bylo mi řečeno dokud mi nepřijde vyrozumívací SMS nemá cenu tam "otravovat" a vyptávat se.

Datum: 10.12.14 11:31
avatar

Prodejce uz nemusi informovat o provedene reklamaci, tedy zitra muzes prijit na pobocku a ocekavat bud opravenou vec, nebo novou, nebo penize.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: smiler
Datum: 10.12.14 12:20

Dobře díky.Zítra zajdu i přesto že říkali dokud nepřijde SMS na prodejnu.Ted poslední otázka.Pokud nebude telef. ještě hotový opravený.Musím ! přijmout náhradu od nich nový i jiný nebo mohu chtít vrátit peníze a je to už jen moje volba a nárok.dík

Datum: 10.12.14 12:28

záleží na tobě - můžeš odstoupit od smlouvy,tedy chtít nazpět peníze. Pokud napsali do reklamačního protokolu 10.12. pak platí 10.12. ,což je třicátý den a ne 11. jak zde někdo tvrdí. Pokud by byl problém,tak se ozvi.

makon@asociace-sos.cz sdružení obrany spotřebitelů,bezplatná poradna Špk

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.