Zamrzlé troleje řešení

Od: Datum: 02.12.14 21:19 odpovědí: 11 změna: 03.12.14 21:49
avatar

Proč do těch zmrzlejch drátů nepustí zkratový rozmrazovací proud. Pár set ampér a nějakej ten voltík, aby se úsek zahřál na řekněme 20°C a námraza by roztála? *bum*


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.12.14 21:20
avatar

Jenomže na tom tam není výbava, aby takovou zátěž udělala, na to musíš mít zátěž, která je na 2. konci drátu a tam není nic. Otázka je též ta, jestli by ty usměrňovače to vůbec utáhly.
Kdyby to bylo tak jednoduché, nepochybně by to DP takhle řešil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.14 21:35
avatar

Zátěž nepotřebuji, protože si na vstupu reguluji vstupní proud. Tady je problém, že trolej musí být dobrý vodič. Pro zahřátí bychom šli na krajní mez možností vodiče a proudově by to bylo velice zajímavé. Na druhé straně by nesměla být žádná odbočka a jen jedno přímé vedení, tak jako se dělá vedení EPS. Což by velice zkomplikovalo výstavbu trolejové dopravy. Je to krásná myšlenka, ale nereálná.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.12.14 07:08
avatar

"Zátěž nepotřebuji, protože si na vstupu reguluji vstupní proud"

Co to je za nesmysl, pokud nemám zátěž, nemá proud kam téct. Na vstupu si můžu regulpvat so chci, žádný proud trolejí bez zátěže nepoteče. Tohle se dá provádět třeba na dálkových vedeních, ale určitě ne na troleji, která v podstatě nikam nevede. Musel bych na "konec" troleje (žádný není) připojit zatěžovací odpor. Vzhledem k tomu, co taková trolej běžně přenáší (aniž by se hřála) za proudy, musel by být rozmrazovací proud, který by jí dokázal ohřát neskutečně velký.

doplněno 03.12.14 07:16:

Samozřejmě, pokud zrovna na příslušném úseku jede tramvaj, proud trolejí teče, ale to je v podstatě vždycky jen chvilková záležitost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.12.14 21:37
avatar

Tak nikdy jsem se nezajímal, jaký je napětí v troleji tramvaje. Rychlý dotaz na strýčka přinesl odpověď 600 V. A výkon jedné tramvaje 160 KW. Tak si můžeš spočítat, kolik ampér tam jde, když jedou třeba tři tramvaje za sebou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ben®
Datum: 02.12.14 21:47
avatar

Dobrý den, tak, dnes o tom bylo i něco v pořadu Hydepark na ČT24 - v dopravě to není ani technicky možné použít (ani otloukání smetákem, což tam někdo navrhoval). Navíc, námraza se tvoří i na sběrači (pantografu), tak by to nepřineslo kýžený efekt. A když se utvoří 3 cm ledu na troleji a 5 cm na sběrači, tak to prostě nejede. Zdravím!

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 03.12.14 07:13
avatar

Tak otloukat troleje smetákem by mě nenapadlo *smich* , ale včera jsem viděl *sok* jak námrazu z tramvajových trolejí škrábali špachtlemi z pojízdné plošiny.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.14 05:37
avatar

V normálním denním provozu jsou vodiče trolejí ohřáty i přes 100 st.C.Problém byl však v tom,že v noci se celý dopravní systém ochladil a při ranním výjezdu už bylo vše v čoudu.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.14 21:49
avatar

Tak to beru jako srandu. Nikdy jsem takto ohřáté trolejové vedení neviděl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.14 10:15
avatar

Doporučím přečíst i pro laiky je to celkem srozumitelné...

http://technet.idnes.cz/jak-s…chtext&utm_content=clanek-box

Ohodnoceno: 1x
 
Od: host
Datum: 03.12.14 14:09

V hustém provozu jedna tramvaj za sebou se trolej (drát) sběračem otírá. Při dlouhých intervalech nebo zastavené dopravě se na drátech a ostatně na všem, na větvích, na drátech, na čemkoliv studeném venku, udělá námraza.

Tramvaje a vlaky mají v dnešní době široký sběrač, tak zvaný pantograf. Dřív měly tramvaje a trolejbusy kladku, což bylo opravdu kolečko na tyči, které se po trolejovém vedení odvalovalo. Dnešní trolejbusy mají jakousi botku, která se smýká po trolejovém vedení. Hladce, aby se drát neodíral, neošoupal, nepoškrábal a časem neubýval. No a po ledu klouže také a nemá vodivý spoj.

Možné řešení...? Co tak před sběrač dát v tomto počasí jakousi mechanickou stěrku, možná i škrabadlo ze spodní části, nebo rotační jakoby mlýnek nebo nějaký rotační mechanismus podobný sekacím lištám na ruční sekačce na trávu husqarna a podobných, který by se před kladkou otáčel, nedotýkal se drátu, ale jel těsně nad ním, podobně jako hlavička v harddisku plave těsně nad diskem a nedotýká se ho, a námrazu narušil a sběrač nebo kladka už by měla vodivý dotyk a protékající proud, který by v místě spoje teplem odpařil vodu by dokončil očistu troleje...

Nebo místo obouchávání paličkou zkusit na pantograf před sběrač instalovat nějaké rázové zařízení, které by v řízeně naprogramovaném rytmu poslalo po drátu stojaté vlnění, kterým se se námraza rozlámala opadala, nebo by před sběračem byla nějaká palička, které by do drátu rychle bušila a led rozpraskala tak, aby už ho sběrač jenom shrnul.

Všechno to jsou jenom teorie a náhlý nápad... ale není to nové, v sibiřských mrazech prý vagony se zamrzlým uhlím nerozmrazují, ale rázovou vlnou bouchnou do vagonu a zmrzlá velehrouda uhlí se rozpadne na kusy a ty se normálně z vagonu vysypou i bez zdlouhavého rozmrazování, které je v jejich mrazech marné.

odkazy: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sb%C4%9Bra%C4%8D_proudu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ja1
Datum: 03.12.14 19:57

Možné to je - ohřev zkratovým proudem. Jenže měnírny se přestavují na dálkové ovládání a tudíž "nejsou lidi"

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.