Třída - jen pomlouvání a hádky

Od: Datum: 27.11.14 00:52 odpovědí: 4 změna: 27.11.14 13:37

Dobrý večer, dnes už mi přetekl pohár trpělivosti a mé stále tiché názory vybuchly v úpřímný a jasný názor na pár spolužáků. Asi jako většina tříd je náš kolektiv rozdělen asi na 3 části a v poslední době ty dvě jdou proti sobě. Je tam několik jedinců co se baví se všema (včetně mě) a pak ti, kteří nemohou vystát druhé. Já se tedy sdružuji s jednou skupinkou, kde si máme pořád něco říct a máme stejný smysl pro hůmor, ale ted mě začli odsuzovat, že se bavím i s těma, se kterýma oni jsou na nože. Prý už nejsem s něma a pomlouvám je a tak a proč jsem se dnes s tamtou skupinkou bavil a tak. To mě natolik dožralo, že jsem jim řekl, že je to horší tady než na základce a že když má někdo s někým problém a já jsem za dobře s obouma, proč bych se pouštěl kvůli někomu bezdůvodně do toho druhého - až budu mít osobní problém s někým (s kýmkoliv), tak teprv to začnu řešit. Opravdu nevím co se ted poslední měsíc děje, všechno se to tak hroutí a vyhrocuje. Ta parta, kde se cítím líp, tak jako jsme v pohodě, ale pořád mají narážky na mě a já se bráním a vím, že určitě to chápou, ale nechtějí si to přopustit. Jak by jste tohle řešili? Já nemám problém s nikým a ten, kdo se se mnou nechce bavit, nebo prostě nemá se mnou o čem, tak já to respektuji a člověka maximálně pozdravím. Vše se to děje na střední, ale tohle vypadá pomalu na školku. Přemýšlím jak bych jim třeba ještě promluvil do duše, nebo jaký mám mít argumenty, ale určo nemám důvod se s něma nebavit (s těma, kteří mě odsuzují). Bavíme se, ale prostě když dojde na nějaký takový téma, nebo už se tam začíná něco řešit, tak už do toho pletou mě. (Například, se mě ptali proč jsem šel s jedním člověkem ze třídy do školy.) Vůbec nechápu jejich myšlení. A nebo to prostě neřešit, do ničeho se neplíst a nechat je? Máte s tímto zkušenosti? Jako má ještě jednu společnost mimo školu, ale s touhle se musím nějak bavit a sdílet každý den, když jsem ve stejné třídě. Necítím se tam jako nějak ponižován, jen prostě mě vadí, jak se k sobě chovají a pak ke mě, že jsem na obě strany a tak.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.11.14 01:23
avatar

Naprosto chápu, co cítíš. Máš pravdu, rozhodně je lepší, aby se všichni bavili se všemi a nedrobili se na skupinky, leč většinou to tak v kolektivech funguje.

Abys zvrátil špatné klima ve třídě, musel bys být společenská hvězda, kterou ostatní uznávají a za kterou jdou jako za vzorem. To, bohužel, podle toho, co píšeš, nejsi. Takže vystoupit s proslovem k celé třídě a odsoudit tohle chování, by asi nebylo to pravé ořechové.

Parta se stmelí především tím, že spolu něco prožívá, něco se děje mimo školu. Pokud máš nějaké dobré nápady, zkus navrhnout kamarádům nějakou akci, která by je chytla – koncert, výlet, brigádu. sport, laser games, paint ball, založení kapely, školního časáku, turnaje v ping-pongu, vánoční besídka s charitativním jarmarkem, návštěva aquacentra, hromadné venčení ve psím útulku, turnaj deskových her, přednáška nějakých zajímavých lidí, které si pozvete z vlastní iniciativy do školy (samozřejmě pak po dohodě s třídním), návštěvy fitka, jednodenní výlet na hory... cokoliv.

Ve škole je většinou strašná nuda a z nudy vzniknou různé prudy.

Pokud skupina nemá na tohle čas a řeší, kam se pojede, co se zažilo, co se bude dělat, lze někdy převrátit ten destruktivní prvek v konstruktivní. Pamatuji si, jak jsme jednou domlouvali ve druháku na gymplu výlet a dva dny jsme se vzrušeně překřikovali, jestli na lom Ameriku lépe dojet do Trněného Újezda nebo Mořiny.

Většina z vás chce to samé – bavit se, být oblíbení, zažít srandu. Možná ze začátku pojede jen pár lidí, třeba jen dva, ale časem, když se to ujme, se budou přidávat další, když uvidí, že jste se bavili. Je možno udělat si třeba třídní blog a tam o akcích psát. Důležité je, že akce budou přístupné pro všechny, kdo budou chtít. Pokud se ty cítíš na to být ten, který tohle zorganizuje a dokáže pro to ostatní nadchnout, možná se časem staneš tou společenskou hvězdou.

Jestli máte fajn třídního, zkus ho poprosit o pomoc, jestli by se nedaly zorganizovat třídní výlety, exkurze a že máš ty a ty nápady. Též si můžete pozvat sociálního psychologa, který pomocí sociálních her může zlepšit toto klima, pokud by s tím třídní souhlasil a zaplatil by to ředitel či rodiče žáků.

Pokud je nějaký problém v tobě, poptej se ostatních, až do tebe budou prudit, co jim vadí. Ale chce to umět tu pravdu taky přijmout, nevztekat se a neurážet. Ono to není nic příjemného to slyšet. Pak se můžeš zamyslet, co můžeš udělat konkrétně i u sebe, aby se to, co tě trápí, zlepšilo.

doplněno 27.11.14 08:55:

Ano, věty "S tím já nejedu" asi budou zpočátku padat, ale vy jste kolektiv, který být spolu musí a když už jste spolu, je dobře, když se naučíte, jak by vám bylo spolu fajn, než že budete někoho nenávidět a bát se ho. Ta doba, kdy spolu chodíte na střední, je hrozně krátká, ale vznikají z toho pak přátelství na celý život. Je škoda to ze strachu a omezenosti prošvihnout. Odsuzovat někoho, koho neznám, je naprostá hloupost, která plyne ze strachu. Nikdo není úplně špatný a nikdo úplně dobrý, každý má nějaké dobré a nějaké špatné vlastnosti. Když si dáte prostor je někde projevit a poznat, otupí to hrot těmhle poznámkám. Ještě mne napadla taková ta sociálně psychologická poznávací hra s kartami, které úkolují lidi přemýšlet na různá témata, nutí vyjadřovat je o něčem, o čem se tak běžně nemluví, ale je to zajímavé, přesto bezpečné to vyjádřit. Prodávají se tam, kde se prodávají deskové hry. Pak existují tyto hry též v knize od E. Bakaláře - I dospělí si mohou hrát - je to fajn pro dlouhé zimní večery někde, kde je kolektiv pohromadě, tříbí to kreativní myšlení, i se u toho občas docela zasmějete.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: drand
Datum: 27.11.14 02:34

To mě vůbec nenapadlo. Možná bych věděl o některých, kteří by taky zkusili dát třídu dohromady. I když určitě očekávám věty ve smyslu "S tím já nejedu" atp...

No já se ptal dvou, v čem mě nechápou a nebo proč si to myslí, nebyli schopni mi odpovědět. V předchozích ročnících jsme nikdo nebyli schopni si vzájemně vyměnit názory a ted se mi zdá, že s tím nikdo nemá problém a ani já. Ale prostě nebyli mi schopni odpovědět na konkrétní otázku.

Děkuji. Třeba to pomůže, každopádně já jsem rád, že mám i jiné kamarády, se kterýma skoro každý týden někam jezdíme a něco podnikáme, ve třídě to tak bohužel není. Sem tam jedem třeba jen 4 do kina a tak. Jinak je zajímavé, že většina lidí ze třídy taky má někde jinde kamarády a chovají se jinak, určitě i já a ve třídě prostě jen tak přežíváme. Kolikrát jsme i konstatovali, že prostě zkus si představit, že by jsme jako třída někam si šli sednout a kamarád to ukončil větou: "Ale to by jsme se nemohli o ničem bavit, když tam budem všichni" - je to tak a je to smutné.

Datum: 27.11.14 10:44

Zachovej klid, juniore, sdružují se milionáři, sdružují se podnikavci, podnikatelé, senioři, romové, rákosníci, mafiáni i bezdomovci, tak to většinou v kapitalismu funguje

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 27.11.14 13:37
avatar

Že máš svoj názor je v poriadku.Neoplatí sa s "kožou na trh" vždy a za každú cenu.Ako už niekto nado mnou písal v škole stráviš iba / až 4 roky.Mysli na to že:

-Niektorý z tvojich spolužiakov bude tvoj obchodný partner,zákazník,poslanec meststkého zastupitelstva,riaditel školy kde bude chodiť tvoj syn / dcéra,policajt,riaditeľ daňového úradu,advokát,vedúci pracovník na mestskom úrade, prípadne na zaujímavej pozícii kde hľadajú nového kolegu...pracovník STK ...neviem čo všetko ešte.

Vážne si myslíš že nieje lepšie občas držať hubu a krok?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.